TL-tråden - v2 !

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
1: Slö jämfört med Gixxern, går inte riktigt att jämföra.
2: Tung, klumpig och framtung, plogar in i kurvorna. Inte speciellt smidig är den heller.
3: Tycker du om ljudet kan man inte annat än bli nöjd. Vill du skruva mycket och lägga endel pengar på att få den bättre blir du också nöjd.
Det är helt enkelt inte en så bra hoj men antingen älskar man den eller så gör man det inte.

TL1000R är en kanonhoj!! Min plogar då inte i kurvorna!! Inte ens under press vid bankörning!! Jag ska dock inte jämföra den med min en gixxer 1000 -05 som är modernare helt enkelt. Jag har heller inte behövt meka med min TLR då den bara går och går! Det är en så urcharmig hoj att man helt enkelt behåller den när man köper på sig en nyare hoj.
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Va det någon som sa godis!?

Hej på er era TL-galningar! :) Vaknar fortfarande ibland på natten och måste ta tabletter efter att ha hängt med er och er sjuka humor här på tråden! :D
Hoppas ni mår som ni förtjänar och att ni rastar era bullerburkar ordentligt. Va ute i dag en sväng, kanondag tills solen fick för sig o gå ned. De e kallt om fingrarna när det är 2 grader ute...:rolleyes:

Glad påsk på er!

PS. Ett litet tips; klicka på bilden så blir den större :D DS.



Man firar lösgodisets och äggens dagar. :)

Eller är det nåt annat?:confused:
 

Bifogat

  • 1098svartMedium.jpg
    1098svartMedium.jpg
    92.2 KB · Visningar: 83
Last edited:

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Har en kompis som nyligen köpt en långmilad TL 1000 (drygt 6000) och i dag när han testade att dra ur den så började den kännas orkeslös och sedan märkte han att den skramlade en massa från toppen på den bakre cylindern. Låter inget på tomgång, utan bara på lite högre varv.
Någon som har ett förslag på vad det kan vara?
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Hur låter det? Under belastning eller på tomgång?
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Säg åt polarn att regga sig å titta in här i tråden. :tummenupp

För övrigt kan det vara precis vad som helst som rasslar där bak. Det är sällan ventilspelen blir för stora, men det som bekymrar mig lite är om det skramlar så mycket att han hör det när han gasar på! Rickens fråga är bra: Är det när han kör, dvs under belastning, eller är det när han tomvarvar stillastående?


PS. Var fan är Lasse? Har han fastnat helt i blöjträsket?? Han har inte loggat in på TLZ på en månad. :confused:
Har Ronny nån aning?
 
Last edited:

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Bara
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
vad skall man tänka på nu när man startar upp hojen efter vintern?
skall man bygga oljetryck innan man startar den eller det är bara att starta och låta den stå en stund?
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Hmm, detta är skumt. Jag kollar på produktlistorna när det gäller Batteri till min Tiller.

Batteriet jag har i i nuläget är ett YT12A-BS, med måtten 150*87*105, men när man kollar listor på vilket batteri den ska ha så är det ett YTX12-BS med måtten 150*88*131. Det är en skillnad på 3cm i djup och då kommer inte batterikåpan att få plats.

Har för mig att detta problem uppstod för en 2 år sen när jag skulle byta förra gången, då det blev YT12A-BS istället för vad katalogerna sa att min TLR skulle ha.

Idéer? Vad har ni själva för batterier?

EDIT: Köpte ett 9Ah batteri istället, men som enligt säljaren ska ha mer "startkräm" än vad mitt förra batteri hade.

EDIT2: ...som inte passade där man sätter batterikablarna, stiften var för breda :/
 
Last edited:

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
vad skall man tänka på nu när man startar upp hojen efter vintern?
skall man bygga oljetryck innan man startar den eller det är bara att starta och låta den stå en stund?

Laddat batteri, bensin i tanken. Vrid nyckeln till start och tryck på knappen?!?

Så brukar jag göra iaf...

Hmm, detta är skumt. Jag kollar på produktlistorna när det gäller Batteri till min Tiller.

Batteriet jag har i i nuläget är ett YT12A-BS, med måtten 150*87*105, men när man kollar listor på vilket batteri den ska ha så är det ett YTX12-BS med måtten 150*88*131. Det är en skillnad på 3cm i djup och då kommer inte batterikåpan att få plats.

Har för mig att detta problem uppstod för en 2 år sen när jag skulle byta förra gången, då det blev YT12A-BS istället för vad katalogerna sa att min TLR skulle ha.

Idéer? Vad har ni själva för batterier?

EDIT: Köpte ett 9Ah batteri istället, men som enligt säljaren ska ha mer "startkräm" än vad mitt förra batteri hade.

EDIT2: ...som inte passade där man sätter batterikablarna, stiften var för breda :/


Varför inte köpa ett likadant som du redan hade?
 
Last edited:

PerWe

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Sollentuna
Hoj
Hojlös, vad ska man ha nu? om man ska ha ngt igen?
Pair valve borta men....

Slutförde i höstas borttagningen av pair valve systemet som tidigare ägare påbörjat.
Men jag tog bort lite för mkt :rolleyes:
Jag tog även bort IAP sensorn för den var kopplad med vacumslang till vacuum control solenoid valve som skulle bort, vet ej om detta var felkopplat av tidigare ägare.

Att detta inte var rätt upptäckte jag vid 1:a uppstarten då jag fick ett FI larm, läste på & förtsod vad som var fel & satte tillaka IAP sensorn & nu var larmet borta men hojen vill tjuvstanna & småjävlas på låga varv.
Testade då att med en T-koppling på slangen till IAP:n montera på en vacuumdämpare som togs bort med pair-valve systemet & då går hojen bra.... nästan, den får den lilla egenskapen att om jag gasar till & släpper gasen så vill motorn efter-rusa lite innan den sjunker i varv.

Så nu till min fråga, är det ngn som vet hur er IAP sensor är kopplad?
Är det bara en vacuumslang direkt från spjällhuset eller finns det ngn dämpare eller strypning på slangen på ngt sätt?

Det är den lilla mackapären som orginal är fäst på luftburkens vänstra sida högt upp & längst bak, den har en kontakt med 2 sladdar & 1 vacuumslang som sitter på IAP sensorns undersida.

Ha det bra
PerWe
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
På S fanns det en skiss över hur det där skulle vara kopplat under passagerar dynan.
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top