TL-tråden - v2 !

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Varför är det vågat? kan det ge mig problem om tullen tar dom och dom förstår att man har "fuskat"?

Har iallfall bestället bitubo bak och Massa Race Tech saker till framdämparna nu =)
Någon som vet om det finns någon installatins Guid med bilder? har fösökt hitta en men ingen med bilder :p
Ja, vågat är det med avseende på försäkringen. Du åker inte på "böter" eller nåt för att godset är deklarerat lägre än det "verkliga" värdet.
En risk dock. Ifall du deklarerar godset till ett "rimligt" värde så kan de köpa det rakt av. Kommer det en kubikmeter mc-delar som "gåva" så kan de bli misstänksamma och då kommer du få brev hem om att styrka värdet med kvitton e.dyl. Det kan bli lite knöligt kanske...

Jag vet att OldTLSDoug har/hade en walkthrough över att demontera framgaffeln och byta allt inuti. Ska se om jag hittar nån länk...

EDIT: Hittade länken: TLS/R fork disassembly
Ska se om jag kan "rippa" den där. Vore bra att ha.
 
Last edited:

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Bara
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
Ja, vågat är det med avseende på försäkringen. Du åker inte på "böter" eller nåt för att godset är deklarerat lägre än det "verkliga" värdet.
En risk dock. Ifall du deklarerar godset till ett "rimligt" värde så kan de köpa det rakt av. Kommer det en kubikmeter mc-delar som "gåva" så kan de bli misstänksamma och då kommer du få brev hem om att styrka värdet med kvitton e.dyl. Det kan bli lite knöligt kanske...

Jag vet att OldTLSDoug har/hade en walkthrough över att demontera framgaffeln och byta allt inuti. Ska se om jag hittar nån länk...

EDIT: Hittade länken: TLS/R fork disassembly
Ska se om jag kan "rippa" den där. Vore bra att ha.

Okej.
Tack, Men det där skall jag värkligen lämna in till en verkstad för att få gjort. klarar jag aldrig av :(

kanske skall säga till han att öka från 70$ till 600$ då.
 
Last edited:

Doohan4ever

Ny medlem
Gick med
2 May 2008
Ort
söder om söderomsöder
Hoj
Hojlös
Jag har en PC II till salu, finns intresse? Har även 2 fina ljuddämpare (orginal). Har även 2 kompletta kit med gaffelbenstätningar (packboxar & avstrykare) samt gaffelolja. Inköpta på ava MC och alla förpackningar är obrutna.

Allt detta till en TLR -98, om det passar även en TLS får ni fråga någon annan om, för det vet inte jag.



:hördu KÅMM Å TJÖP :hördu

PC: 1300kr (BILLIT)
Dämpare: 1000kr (för orginal lirare)
Olja + packningar: 600kr (ca halva priset)


Uppar "anonsen"

Suzuki dekalen på tanken TL1000R på kåpan inga fler dekaler...

Den skriver jag under på ! :tummenupp
 
Last edited:

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Ort
Långshyttan
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Har lite frågor angående tlr.Om man skulle jämföra den med en gixxer 1000-02.Hur är den då körmässigt?Smidighet mm.Har haft en sån gixxer förut.Så man har nått at referera emot.Är lite småsugen på o pröva twin och har sett en gul tlr-99 på blocket som är lite intressant.
Mvh:Anders
 

Mazdata

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Ort
uppsala
Hoj
TL1000R -02, HD -42
Någon som vet om det går att få tag i SKF lager till framhjulet på en TLR? 450kr+moms kändes saftigt för orginal!
 

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Lund
Hoj
Vitpil
Vad ska de vara för gänga på en hydralisk bromsljuskontakt till bakbromsen?

Länk någon?
 

vtwin

Kronisk snigel
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
TLR 99
Har lite frågor angående tlr.Om man skulle jämföra den med en gixxer 1000-02.Hur är den då körmässigt?Smidighet mm.Har haft en sån gixxer förut.Så man har nått at referera emot.Är lite småsugen på o pröva twin och har sett en gul tlr-99 på blocket som är lite intressant.
Mvh:Anders

1: Slö jämfört med Gixxern, går inte riktigt att jämföra.
2: Tung, klumpig och framtung, plogar in i kurvorna. Inte speciellt smidig är den heller.
3: Tycker du om ljudet kan man inte annat än bli nöjd. Vill du skruva mycket och lägga endel pengar på att få den bättre blir du också nöjd.
Det är helt enkelt inte en så bra hoj men antingen älskar man den eller så gör man det inte.
 

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
1: Slö jämfört med Gixxern, går inte riktigt att jämföra.
2: Tung, klumpig och framtung, plogar in i kurvorna. Inte speciellt smidig är den heller.
3: Tycker du om ljudet kan man inte annat än bli nöjd. Vill du skruva mycket och lägga endel pengar på att få den bättre blir du också nöjd.
Det är helt enkelt inte en så bra hoj men antingen älskar man den eller så gör man det inte.

:va är det inte lite av tjusningen av att ha mc,att meka lite och lära sig. Plogar den in i kurvorna har du inte fjädringen rätt inställd.

Ska man köra bana finns det naturligtvis 10år nyare cyklar som är bättre på det.

Vill man inte meka eller tvätta eller putsa. så köper man sig en Honda.
:rolleyes:
 

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Åke va säger du?


Jag är inte helt säker men jag har för mig den ska vara mer fingängad än banjobulten för mc cylindern fram , den du ska ha är M10 x 1,25 mm om jag har rätt men kolla först.

Det borde väl leverantören ha listor på ?

Men innan du skruvar ihop det, så kolla att du har rätt gängor genom att skruva dit den torr utan vätska eller slangkopplingar på, med bara fingrarna. Den ska inte tröga det minsta utan gå väldigt lätt i gängorna.

Det visste ni väl redan men jag tjatar om det för att det är extremt lätt att dra snett eller tvinga i en annan bult med nästan samma gängor i fingängstigning.

Kolla ordentligt först innan du tar till verktyg och drar den.

:yoparty
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top