TL-tråden - v2 !

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Koden på det svarta färgen är en Suzuki hemlighet och det är inte många som vet den. jag har inte lyckats hitta den.

Vad i hela friden är det som får dig att tro att svingen och ramen är lackad ?
:va

:yoparty
Det ligger någon form av klarlack i alla fall på svingen och delar av ramen...
 

Psyanid

Invalido
Gick med
12 Nov 2009
Ort
Härryda
Hoj
Fajtad TLS av svart modell
Tjena alla trevliga TL fantaster!
En liten fråga... Vart hittar jag ett helsystem till min TLS -97a?? Är det samma som TLR?
 

Danne1981

Brum på dig!
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki TL1000r
Ska dona lite i vinter. ;)

Lite att styra med, inköpt hos bröderna nilssons mc.
 

Bifogat

  • tl.jpg
    tl.jpg
    44.3 KB · Visningar: 57
  • tl2.jpg
    tl2.jpg
    53.3 KB · Visningar: 55
  • tl3.jpg
    tl3.jpg
    56.3 KB · Visningar: 57
  • tl4.jpg
    tl4.jpg
    60.2 KB · Visningar: 61

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Tjena alla trevliga TL fantaster!
En liten fråga... Vart hittar jag ett helsystem till min TLS -97a?? Är det samma som TLR?
System från TLR passar inte på TLS.
Främst kan man säga att främre röret på TLR kommer att ta i oljekylaren. Dessutom är det lite andra vinklar på dämparna.

Jag tror att du precis missade ett unikt tillfälle att beställa ett TLS M4 som M4 skulle tillverka en sista batch av. Kostar dock ca $1100 och måste importeras.

Annars har jag ett begagnat D&D fullsystem för TLS. Det är i hyffsat skick med kolfiberburkar. Dock lite för högljutt för min smak. Det skulle jag kunna lossa iväg för ca 5kkr.
 

Psyanid

Invalido
Gick med
12 Nov 2009
Ort
Härryda
Hoj
Fajtad TLS av svart modell
System från TLR passar inte på TLS.
Främst kan man säga att främre röret på TLR kommer att ta i oljekylaren. Dessutom är det lite andra vinklar på dämparna.

Jag tror att du precis missade ett unikt tillfälle att beställa ett TLS M4 som M4 skulle tillverka en sista batch av. Kostar dock ca $1100 och måste importeras.

Annars har jag ett begagnat D&D fullsystem för TLS. Det är i hyffsat skick med kolfiberburkar. Dock lite för högljutt för min smak. Det skulle jag kunna lossa iväg för ca 5kkr.

Ok, då ger jag upp tankarna på ett TLR system.
Men D&D systemet låter väldigt intressant, kan man få ta en närmare titt på de!? :) Högljutt... De ska väl höras att man har en twin!?
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Ok, då ger jag upp tankarna på ett TLR system.
Men D&D systemet låter väldigt intressant, kan man få ta en närmare titt på de!? :) Högljutt... De ska väl höras att man har en twin!?
Ett par år gamla bilder. Systemet är inte lika blankt nu, men kan poleras upp till lite bättre lyster.
Små skrapmärken på en burk, men man kan vända dem inåt (växla sida på burkarna) så syns det inte. Är ompackade en gång.

Låter MYCKET. Jag fick åka hem och byta från bilprovningen efter 105dB... Lite kul dock att om man står bakom hojen när den går på tomgång känns det som om nån kastar tennisbollar på en. Det är avgaspuffarna som kastas iväg långt! Fråga tl100larsson. ;)

Klicka för större bilder.


 

Psyanid

Invalido
Gick med
12 Nov 2009
Ort
Härryda
Hoj
Fajtad TLS av svart modell
Ett par år gamla bilder. Systemet är inte lika blankt nu, men kan poleras upp till lite bättre lyster.
Små skrapmärken på en burk, men man kan vända dem inåt (växla sida på burkarna) så syns det inte. Är ompackade en gång.

Låter MYCKET. Jag fick åka hem och byta från bilprovningen efter 105dB... Lite kul dock att om man står bakom hojen när den går på tomgång känns det som om nån kastar tennisbollar på en. Det är avgaspuffarna som kastas iväg långt! Fråga tl100larsson. ;)

De ska fixas och poleras med ett och annat så lite extra gör ju inget, de sägs ju att det är vinter nu, lite rehab för hojen. :)
Hehe, kasta små osynliga klot på bakomvarande är ju en kul finess. :D
Ska ta mig en titt i spargrisen och se om jag kan de på en gång eller du kanske inte har panik med att bli av med systemet!?
 

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Ett par år gamla bilder. Systemet är inte lika blankt nu, men kan poleras upp till lite bättre lyster.
Små skrapmärken på en burk, men man kan vända dem inåt (växla sida på burkarna) så syns det inte. Är ompackade en gång.

Låter MYCKET. Jag fick åka hem och byta från bilprovningen efter 105dB... Lite kul dock att om man står bakom hojen när den går på tomgång känns det som om nån kastar tennisbollar på en. Det är avgaspuffarna som kastas iväg långt! Fråga tl100larsson. ;)

Klicka för större bilder.




Fen okto,det där vill ju jag köpa jag har pengarna dIreKT. Jag PM:ar dig.:)
 

Danne1981

Brum på dig!
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki TL1000r
Vad ska jag köpa?

Kollat på lite mer saker till min tlr.
Följande har fångat mitt intresse.

Växelindikator med inbyggd automatisk TRE 1295:- (www.bikersneed.se)
Dynatec tändspolar kostar 850:-/st (www.ebos.se)
Dynatec med tändhatt kostar 140:- / st (www.ebos.se)
hugger (kolfiber) 1695:- S-Racing.se

Anledningen till att jag vill byta spolar och kablar är att jag har såna jäkla problem med tändstift. Cykeln äter dom! Kan ha med att Batteriet skulle behövas byta.

Är det svårt att byta spolar? Alternativt montera nya kablar i dom gamla spolarna?
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Köp riktiga tändstift, oct har en modelli huvve o jag körde med Bosch UR3CC, kosta 35kr st.
 

Danne1981

Brum på dig!
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki TL1000r
Köp riktiga tändstift, oct har en modelli huvve o jag körde med Bosch UR3CC, kosta 35kr st.

"oct har en modelli huvve" den delen fattade jag inte alls. ;)
Men jag har testat NRK och IRIDIUM varianten CR9EK, CR9IEK. Ca en månad mellan bytena. Iridium nu har varit bra längst.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
"oct har en modelli huvve" den delen fattade jag inte alls. ;)
Men jag har testat NRK och IRIDIUM varianten CR9EK, CR9IEK. Ca en månad mellan bytena. Iridium nu har varit bra längst.
Jag tror jag körde sista 2 åren på samma stift. Orkade inte byta. Funka kalas.

Octo har en modell, som han brukar förespråka, den kommer han säkert att nämna snart. Bättre? ;)
 

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Bara
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
Kollat på lite mer saker till min tlr.
Följande har fångat mitt intresse.

Växelindikator med inbyggd automatisk TRE 1295:- (www.bikersneed.se)
Dynatec tändspolar kostar 850:-/st (www.ebos.se)
Dynatec med tändhatt kostar 140:- / st (www.ebos.se)
hugger (kolfiber) 1695:- S-Racing.se

Anledningen till att jag vill byta spolar och kablar är att jag har såna jäkla problem med tändstift. Cykeln äter dom! Kan ha med att Batteriet skulle behövas byta.

Är det svårt att byta spolar? Alternativt montera nya kablar i dom gamla spolarna?

kolla ebay istället för hugger. mycket bättre priser.
jag kör även med den TRE från bikersneed. funkar fint, bara att den har flippat ut någon gång för mig. att man står i ettans växel fast den är i nerutral.
 

Danne1981

Brum på dig!
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki TL1000r
kolla ebay istället för hugger. mycket bättre priser.
jag kör även med den TRE från bikersneed. funkar fint, bara att den har flippat ut någon gång för mig. att man står i ettans växel fast den är i nerutral.

Jösses vilka prisskillnader det är ju typ halva priset!!! ;) Tack för tipset om ebay. Något specielt man ska tänka på?
 

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Jag har kört med Bosch UR3CC i 1½ säsong nu. Tack Ricken för att du öppnade mina ögon. :Bugar

Det är ju inte så att man går i personlig konkurs av att köpa två stycken och prova. Tror jag köpte mina på Mekonomen...
 

Tom svensson

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2009
Ort
sollentuna
Hoj
Suzuki TL1000R
Hej är ny här på sporthoj så jag vet inte hur allt funkar

Har en fråga har köpt en Tl1000R och enligt serviceboken är det dags för ventiljustering 2400mil, hur noga är detta. Den låter bra i motorn tycker jag. kommer mest åka till och ifrån jobbet så den kommer bli gubbkörd.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top