Vägar vid uppkörning på Tullinge

198

vinter nu igen...
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Åkers Styckebruk
Hoj
2010 BMW K1300S
I nästa vecka är det examensdax för mig, jag kommer att köra upp på Tullinge, är inte så bekant med området och kommer under kommande helg att åka till området och övningsköra på vägarna runt omkring. Nu undrar jag om ni som kört upp där kan ge förslag på vägar som brukar komma med under körprovet.
:huvet
 

fax

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Stuvsta/Huddinge/sthlm
Hoj
Kawasaki mean streak 1600
när jag körde upp där så åkte vi ut till Lida friluftsområde och vände , och sedan snurrade vi runt på småvägar bland villaområdet i närheten av f-18 där uppkörningen började.

tänk på bromsberedskap vid varje korsning , lägg foten på bromsen , jag såg i backspegeln hur läraren åkte upp å kollade så att jag intog bromsberedskap när det kom en häck som skymde sikten eller liknande.

lycka till :tummenupp
 

Nicotin

Guest
Fler förslag? Ska köra upp där den 26:e Maj...


dom brukar oftast åka bulten ( västerhaningevägen ) då det är mycket skymda kurvor och sen till Lida friluftsområde.
Vissa har fått köra villaområden och runt huddinge sjukhus då det finns en hel del skumma skyltar och dess placering.

När jag körde upp där så körde dom villaområden på förmiddagen och bulten på em men om det stämmer nu vette fan..

allr beror väl på vem man får som inspektör också.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Missa inte Stoppskylten ut från området, under pendeln och ut på "stora" vägen mellan Tullinge och Tumba, skylten sitter liksom tillbakadraget så när man stannar har man redan åkt förbi.
 

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
HRC Duchunter
Glöm inte att kolla av vägarna mot Västerhaninge och ut mot Österhaninge K:A. Vägen bakom kyrkan körs och den är ganska lurig i en uppkörningssituation. Annars bör man kolla Mulstavägen mot Stav som används flitigt, liksom Stavsvägen. Mulstavägen har en del luriga korsningar och kurvor utan referenser.

/frez
 

DoggY

Pilot
Gick med
18 Apr 2004
Ort
Söder om söder
Hoj
KTM 660
Jag fick bland annat köra grusvägen som går in till vänster precis innan kurvkombinationen där man svänger höger mot lida. Jag var hade knappt kört nå grusväg då så det var rätt läbbigt. :gnissla
Annars var det lite landsväg med vänstersväng samt en sväng inne i tullinge.
 

Skuggan

Guest
Jag fick bland annat köra grusvägen som går in till vänster precis innan kurvkombinationen där man svänger höger mot lida. Jag var hade knappt kört nå grusväg då så det var rätt läbbigt. :gnissla
Annars var det lite landsväg med vänstersväng samt en sväng inne i tullinge.

Fick åxå köra den grusvägen :yoparty Skitskoj med grus, tror dock inte inspektören tyckte detsamma då han hade hjälmen öppen där bakom :D
 

Str3 R

Guest
Grusvägen ut mot Hacksjön är en av vägarna man kan få åka på att köra, jag tror de flesta åker på villaområdet för den är trevligt tricky. Jag fick köra slingerbult, grusväg och i villaområdet. Jag tyckte allt flöt så förbaskat bra så när han sa jag skulle köra tillbaka tänkte jag ”Va'?? Redan!?”. Tiden sprang i väg, jag hade faktiskt grillats i ca 50 minuter men jag tyckte att allt gick på en kvart bara.

Kör alla vägar du hittar där omkring och öva.
 

Foxxen

Dunderräv
Gick med
14 Nov 2007
Ort
Johanneshov
Hoj
YAMAHA FZ6-N S2 ABS -09
Ok... lägger till en bild så kan jag fylla i de olika vägar som man brukar köra.
Kolla gärna på bilden och säg var man startar, var villaområdet ligger etc... :tummenupp
Jag har redan gulmarkerad några sträckor som ni har beskivit här. Rätta om jag har gjort fel.

Jag tror att många som kör upp i Tullinge kan ha nytta av kartan. Säg till om den inte räcker till...
 

Bifogat

  • Tullinge02.jpg
    Tullinge02.jpg
    230.6 KB · Visningar: 2,352
Last edited:

Jawbreaker

Sic vis pacem para bellum
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Stockholm
Hoj
1 liters..
Ok... lägger till en bild så kan jag fylla i de olika vägar som man brukar köra.
Kolla gärna på bilden och säg var man startar, var villaområdet ligger etc... :tummenupp
Jag har redan gulmarkerad några sträckor som ni har beskivit här. Rätta om jag har gjort fel.

Jag tror att många som kör upp i Tullinge kan ha nytta av kartan. Säg till om den inte räcker till...


Bra initiativ!! Ska själv köra upp den 5 maj i Tulling och är från Västerort= har relativt dålig koll på söderort. Tack för kartan, ska ut imorrn och öva området!

Thanx igen!:tummenupp

Mvh

J.
 

Movie

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2007
Ort
Nacka
Hoj
Street Triple R -09
Härligt kör upp i tullinge om 2 månader alltid bra att kunna vägarna där omkring lite bättre.
 

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
jättebra!!
vore grymt om nån kunde markera vart man börjar osv. vart grusvägen är, vart villaområdet är osv..
 

Foxxen

Dunderräv
Gick med
14 Nov 2007
Ort
Johanneshov
Hoj
YAMAHA FZ6-N S2 ABS -09
Om någon kan ge mig koordinaterna på kartan som är bifogad så kan jag uppdatera den.
 

Foxxen

Dunderräv
Gick med
14 Nov 2007
Ort
Johanneshov
Hoj
YAMAHA FZ6-N S2 ABS -09
Hmmm... enligt VV är det uppsamling vid Mässvägen 20.
När jag sökte igår på hitta.se så hittade man den på H14 i kartan (om jag kommer ihåg rätt)... Idag när jag söker igen så står det:
Uppgiften är antingen ändrad eller borttagen.
Vänligen försök med följande:
- Surfa till www.hitta.se och försök att söka fram uppgiften igen.
Vi beklagar besväret!

När jag söker på Eniro.se så hittar den inte den gatan överhuvudtaget!!! :huvet

Ska ringa VV imorgon och höra med dem...

Jag var förresten i Tullinge och körde hojen, och fan vad de håller på med vägarbete!
 
Last edited:

Foxxen

Dunderräv
Gick med
14 Nov 2007
Ort
Johanneshov
Hoj
YAMAHA FZ6-N S2 ABS -09
Ringde VV och de kunde bara bekräfta att det var rätt adress fast den inte går att söka på Eniro eller Hitta.
Här är iaf koordinaterna för Mässvägen 14:
Lat: N 59º 11' 14.64"
Long: E 17º 54' 36.06"

Området på Google Maps.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top