Onödig sak som hände mig nyligen

AAbatery

Natural born loser
Gick med
28 Apr 2007
Ort
-
Hoj
-
Onödig sak som jag gjorde

I dag när jag var ute och gled litte grana så skulle jag vänta in ett par kommpisar, bland annat "befin". Jag stod i en kurvig väg när befin paserade mig. Då kom jag på den smarta iden att dra upp på backhjulet:yopartyför att komma ikapp och styla litte men plötsligt så hörde jag nån tuta och såg en djävligt förbanad bilist brevid mig så det vara nära att vi smälde.
Det fördjävliga är att han vet var jag bor så sitter här och väntar på att få en redig utskällning av min grane så det är litte pirrigt har juh bara haft kortet ett par veckor. men men ingenting hände så man ska väl vara glad för det men käner mig litte skuldmedveten :huvet

Är det nån mer än mig som har råkat gjort någe liknande i år?
ville bara prata av mig litte
 
Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag tycker mest det är bra gjort att köra på bakhjulet med en tiohästars fyrtaktshoj.
 

befin

Ny medlem
Gick med
30 May 2007
Ort
södermanland
Hoj
xl 125 v
jo han kommer faktiskt några meter:D fast han kunde ju ha valt ett lite bättre ställe att leka på. :)
 

mattehåj

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2006
Ort
Huvudstaden
Hoj
BMW F 800 s
Inte riktigt på samma sätt, men värre

Tjaaa..gjorde själv nåt klantigt i lördags. Glömde nyckeln till tändningslåset i hojen för första gången nånsin. Självklart var det nån (läs tjuv) som såg det och skruva loss hjul och bromsskiva och åkte iväg.
Ett vittne ringde polisen, som gjorde en bragdinsats och sydde in bägge tjuvarna. Dom hävdade bägge senare att dom satt bakpå, så dom lär väl gå fria :/
Hojen finns nu på norrmalms polisstation, men den är beslagtagen som bevis så jag får inte se hur illa skick den är i, men enligt polisen är den inte körbar :(
Lär inte bli nån mer hojåka för mig i år, men det kanske man förtjänar när man glömmer nyckeln i låset.
 

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Jag tycker mest det är bra gjort att köra på bakhjulet med en tiohästars fyrtaktshoj.

jag kom fan upp på bakan med min honda mt5 (moppe 50cc) stillastående ettan och full gas, släpp koppling :yoparty
 

AAbatery

Natural born loser
Gick med
28 Apr 2007
Ort
-
Hoj
-
Jag tycker mest det är bra gjort att köra på bakhjulet med en tiohästars fyrtaktshoj.

heh ja man gör väl sitt bästa :D men alltså det är inte spec- svårt men iochförsig så kan jag inte komma så jätte långt men det är inge problem att dra upp den :tummenupp
 

AAbatery

Natural born loser
Gick med
28 Apr 2007
Ort
-
Hoj
-
Tjaaa..gjorde själv nåt klantigt i lördags. Glömde nyckeln till tändningslåset i hojen för första gången nånsin. Självklart var det nån (läs tjuv) som såg det och skruva loss hjul och bromsskiva och åkte iväg.
Ett vittne ringde polisen, som gjorde en bragdinsats och sydde in bägge tjuvarna. Dom hävdade bägge senare att dom satt bakpå, så dom lär väl gå fria :/
Hojen finns nu på norrmalms polisstation, men den är beslagtagen som bevis så jag får inte se hur illa skick den är i, men enligt polisen är den inte körbar :(
Lär inte bli nån mer hojåka för mig i år, men det kanske man förtjänar när man glömmer nyckeln i låset.

alltså tjyuvar :mad: det är fan sorgligt att man inte ska kuna få ha sina grejor i fred, alltså det kanske inte hör hema här men jag hade en mope förut derbi senda som ochså vart stulen
alltsådet är juh inte sama prisklass på mopeder och motorcyklar men ändå det svider. hoppas värkligen inte att tjuvarna går fria lås in dom och kasta bort nyckeln :huvet Men du har juh iallafal hojen kvar det är juh positivt
 

AAbatery

Natural born loser
Gick med
28 Apr 2007
Ort
-
Hoj
-
Köp några bullar och gå till gubben, be lite snällt om ursäkt och bjud på fika. Uppskattas säkert.

Jag tror han förstår. Han blev nog bara jääääääävligt rädd.

Jo det kanske är bäst att göra så, tack för förslaget
det käns läskigt men det är vel det enda rätta, men ska doc kanske vänta nån dag så det hiner lungna ner sig litte
 

njelger

Guest
Jo det kanske är bäst att göra så, tack för förslaget
det käns läskigt men det är vel det enda rätta, men ska doc kanske vänta nån dag så det hiner lungna ner sig litte

Det verkar lugnt.

Glöm nu inte att ändra titeln till "önödig grej jag gjorde" :rolleyes:
 

AAbatery

Natural born loser
Gick med
28 Apr 2007
Ort
-
Hoj
-
Det verkar lugnt.

Glöm nu inte att ändra titeln till "önödig grej jag gjorde" :rolleyes:

okii verkar lungt på vilket sät typ att jag ska gå nu eller strunta i det för det är lungt:va
haha okii ändrar vel då men det var juh ändå ganska nyligen :tungan
 

njelger

Guest
okii verkar lungt på vilket sät typ att jag ska gå nu eller strunta i det för det är lungt:va
haha okii ändrar vel då men det var juh ändå ganska nyligen :tungan

Lugnt = Tror inte bilisten är så arg.
Åker du o pratar med honom kommer allt bli toppen.
Om jag fick bullar av en trafikant som gjort nåt bus skulle jag vara glad hela veckan.
Fan jag blev på bra humör bara av att en "suv-ist" gjorde en "sorry-gest" när han höll på att köra på mig under ett "mycket viktigt" mobilsamtal. :D Man är härdad.
 

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Några grabbar i byn där jag är uppvuxen sprängde brevlådan hos en tant och farbror. Han var lite känd för att vara introvert, och tolkades som lite "surmulen".

Sedan vet jag inte om det var någon förälder som fick nys på det, eller om grabbarna helt enkelt fick dåligt samvete. Så dom gick i samlad trupp, ringde på och med mössan i hand bad om ursäkt.

Dom trodde förståss dom skulle få värsta utskällningen, men så blev det inte. Nybakade bullar, fika och massa goa historier. Nå, någon mild banna kanske, men det hör till.

Den gubben blev fridlyst sedan, och folket i byn blev stolta över sina pojkar istället för att se ner på dom som bråkstakar.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
I dag när jag var ute och gled litte grana så skulle jag vänta in ett par kommpisar, bland annat "befin". Jag stod i en kurvig väg när befin paserade mig. Då kom jag på den smarta iden att dra upp på backhjulet:yopartyför att komma ikapp och styla litte men plötsligt så hörde jag nån tuta och såg en djävligt förbanad bilist brevid mig så det vara nära att vi smälde.
Det fördjävliga är att han vet var jag bor så sitter här och väntar på att få en redig utskällning av min grane så det är litte pirrigt har juh bara haft kortet ett par veckor. men men ingenting hände så man ska väl vara glad för det men käner mig litte skuldmedveten :huvet

Är det nån mer än mig som har råkat gjort någe liknande i år?
ville bara prata av mig litte


Vart var du på lektionerna i svenska?? Herregud är detta Sveriges återväxt..jag har kompisar som kommer ifrån Iran och Irak de kan stava bättre än dig, en har bott i Sverige i kanske 5 år...

Förstår att sådant händer ialla fall om du kör som du skriver, och så verkar fallet vara...
 

iommi

sakta men säkert!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Suzuki GSXR750 -85, Yamaha sr400 -83
Lugnt = Tror inte bilisten är så arg.
Åker du o pratar med honom kommer allt bli toppen.
Om jag fick bullar av en trafikant som gjort nåt bus skulle jag vara glad hela veckan.
Fan jag blev på bra humör bara av att en "suv-ist" gjorde en "sorry-gest" när han höll på att köra på mig under ett "mycket viktigt" mobilsamtal. :D Man är härdad.

Hur ser en "sorry-gest* ut?
Kan vara bra o veta när man lyckas göra dumheter i trafiken. Det händer ju lite då o då..
 

AAbatery

Natural born loser
Gick med
28 Apr 2007
Ort
-
Hoj
-
Lugnt = Tror inte bilisten är så arg.
Åker du o pratar med honom kommer allt bli toppen.
Om jag fick bullar av en trafikant som gjort nåt bus skulle jag vara glad hela veckan.
Fan jag blev på bra humör bara av att en "suv-ist" gjorde en "sorry-gest" när han höll på att köra på mig under ett "mycket viktigt" mobilsamtal. :D Man är härdad.

jo det är nog sant snacka om att man kommer bli några kilon lättare efter om det går bra :)
"suv-ist" ? prata du mobil på cykeln ?
 

AAbatery

Natural born loser
Gick med
28 Apr 2007
Ort
-
Hoj
-
Några grabbar i byn där jag är uppvuxen sprängde brevlådan hos en tant och farbror. Han var lite känd för att vara introvert, och tolkades som lite "surmulen".

Sedan vet jag inte om det var någon förälder som fick nys på det, eller om grabbarna helt enkelt fick dåligt samvete. Så dom gick i samlad trupp, ringde på och med mössan i hand bad om ursäkt.

Dom trodde förståss dom skulle få värsta utskällningen, men så blev det inte. Nybakade bullar, fika och massa goa historier. Nå, någon mild banna kanske, men det hör till.

Den gubben blev fridlyst sedan, och folket i byn blev stolta över sina pojkar istället för att se ner på dom som bråkstakar.

okii låter nästan som en godnattsaga :tungan men det är vel så man gör sina mistag och måste väl stå för dom

Vart var du på lektionerna i svenska?? Herregud är detta Sveriges återväxt..jag har kompisar som kommer ifrån Iran och Irak de kan stava bättre än dig, en har bott i Sverige i kanske 5 år...

Förstår att sådant händer ialla fall om du kör som du skriver, och så verkar fallet vara...


tjena jo jag var längst fram i klass rummet på svenskan "nästan" men nu är det så att jag har en lättare form av dyselexi men orkar inte att rätta allt jag skriver i world + att hitils så är det bara du som har klagat + att jag kör bättre än vad jag skriver

suv-ist = kille i suv (stadsjeep).
Nej inte jag. :D Han pratade i telefon och såg mig inte.

okii hehe då har man lärt sig någe nytt i dag :)
tänkte väl jag har hör tallas som dom som skickar sms från eu moppe scoter men aldrig pratat t tel.
 
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
okii låter nästan som en godnattsaga :tungan men det är vel så man gör sina mistag och måste väl stå för dom




tjena jo jag var längst fram i klass rummet på svenskan "nästan" men nu är det så att jag har en lättare form av dyselexi men orkar inte att rätta allt jag skriver i world + att hitils så är det bara du som har klagat + att jag kör bättre än vad jag skriver



okii hehe då har man lärt sig någe nytt i dag :)
tänkte väl jag har hör tallas som dom som skickar sms från eu moppe scoter men aldrig pratat t tel.

OKI är inte sämre än att jag berom ursäkt:huvet Tänkte först här är ett mopedfucko..Ta det lugnt ute i trafiken, stegra på "säkra" ställen:tummenupp
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top