Karlskrona eller Karlshamn ?

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Vi ska ut på mc semester vecka 27 och skulle vilja veta lite mer av er som bor där. Finns det något bra vandrarhem eller stugor man kan hyra? Villka krogar är trevliga och inte? Är det några lokala träffar / turer man kan åka på? Finns det något man inte ska missa att se?
 

Blade 4-ever

Rövens Pågar
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Gnomeregan
Hoj
Red mechanostrider
Om du håller dig runt centrala karlskrona (finns det något annat?) så hittar du ett gäng krogar som är bra. De 3 största krogarna är ju Nivå, Fox och O´learys, de ligger relativt nära varandra.
 

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ronneby
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Mellan Karlshamn ooch Karlskrona har du Ronneby. Vandrahemmet är populärt bland mc-semesteråkare. Det ligger precis i utkanten av Brunnsparken. Därifrån har du krypavstånd till nattklubben på Ronneby Brunn.
 

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Mellan Karlshamn ooch Karlskrona har du Ronneby. Vandrahemmet är populärt bland mc-semesteråkare. Det ligger precis i utkanten av Brunnsparken. Därifrån har du krypavstånd till nattklubben på Ronneby Brunn.

Det där med krypavståndlåter bra! Har du något tel nr till dom?
 

tobster

di brann aov
Gick med
26 Sep 2006
Ort
gbg
Hoj
SV1000S
karlshamn ela väl inte så mycket att utöver just inne i stan....karlskrona har ju lite mer utanför...åk ut till skärgården...den e fin
 

Lützen

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Karlskrona
Hoj
Honda CBR 1000RR
Besök i Karlskrona!

Tjäna!

Lützen kallas jag här på sporthoj, annars heter jag Anders.
Jag bor i Karlskrona, så du kan få lite tips avseende den stan från mig.

Karlskrona är en skön sommarstad, ligger vid havet på en massa öar. Mycket vackert. Marin prägel, Kungliga flottan håller till här med Marinbas och sjöförband. Mycket kulturellt att titta på.
Stan har ett bra vandrarhem mitt i city, som ska vara bra. Ligger på Drottninggatan, men jag vet inte vilken vandrarhemsorganisation den tillhör.

Mycket krogar och pubar i stadskärnan, som ligger på ön Trossö.
Rekommenderar "Montmartre", som ligger snett över från Vandrarhemmet. En bra kombinerad pizzeria/restaurang. Hyfsat billigt. Alltid mycket folk på kvällstid. Försök att sitta ute, så kan ni se bågeåkarna dra förbi.

Runt Stortorget ligger ett antal bra krogar;
1. O´Learys. Bra käk, stor uteservering. Mycket folk och bågar cirkulerar.
2. San Torini. Pizzeria/restaurang. Ligger bredvid O´Learys. Bra sitta ute.
3. Fox and Anchor. Strax över gatan från ovanstående. Engelsk prägel. Uteservering mot torget.
4. Nivå. Lite "finare" restaurang. Lite dyrare käk. Också "trendig" nattklubb. Uteservering mot torget.

Röj på kvällen;
1. Nivå. Som ovan.
2. Stolz. Rockklubb med stor scen. Har ni tur är där gig. Nattklubb.
3. Piraten. Nattklubb där "bönderna" går (skämt åsido). Kan vara bra vissa kvällar.
4. Schlagerbaren. Ligger ihop med Fox (gamla stadshotellet). Jävligt bra röj på torsdagar (karaoke) samt lördagar (schlagers).

Sen finns här givetvis andra ställen också, men detta rekommenderar jag.

Om några frågor; maila mig eller ring (0734-199959), så hjälper jag till.
Drar med min Fireblade till Deutschland i samma tidshärad, men kan vara hemma.

Mvh

Lützen:yoparty
 

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Tjäna!

Lützen kallas jag här på sporthoj, annars heter jag Anders.
Jag bor i Karlskrona, så du kan få lite tips avseende den stan från mig.

Karlskrona är en skön sommarstad, ligger vid havet på en massa öar. Mycket vackert. Marin prägel, Kungliga flottan håller till här med Marinbas och sjöförband. Mycket kulturellt att titta på.
Stan har ett bra vandrarhem mitt i city, som ska vara bra. Ligger på Drottninggatan, men jag vet inte vilken vandrarhemsorganisation den tillhör.

Mycket krogar och pubar i stadskärnan, som ligger på ön Trossö.
Rekommenderar "Montmartre", som ligger snett över från Vandrarhemmet. En bra kombinerad pizzeria/restaurang. Hyfsat billigt. Alltid mycket folk på kvällstid. Försök att sitta ute, så kan ni se bågeåkarna dra förbi.

Runt Stortorget ligger ett antal bra krogar;
1. O´Learys. Bra käk, stor uteservering. Mycket folk och bågar cirkulerar.
2. San Torini. Pizzeria/restaurang. Ligger bredvid O´Learys. Bra sitta ute.
3. Fox and Anchor. Strax över gatan från ovanstående. Engelsk prägel. Uteservering mot torget.
4. Nivå. Lite "finare" restaurang. Lite dyrare käk. Också "trendig" nattklubb. Uteservering mot torget.

Röj på kvällen;
1. Nivå. Som ovan.
2. Stolz. Rockklubb med stor scen. Har ni tur är där gig. Nattklubb.
3. Piraten. Nattklubb där "bönderna" går (skämt åsido). Kan vara bra vissa kvällar.
4. Schlagerbaren. Ligger ihop med Fox (gamla stadshotellet). Jävligt bra röj på torsdagar (karaoke) samt lördagar (schlagers).

Sen finns här givetvis andra ställen också, men detta rekommenderar jag.

Om några frågor; maila mig eller ring (0734-199959), så hjälper jag till.
Drar med min Fireblade till Deutschland i samma tidshärad, men kan vara hemma.

Mvh

Lützen:yoparty

Man tackar :) Jag tar och ringer till dej lite senare i veckan.
 

Roary

Kamphundsägare
Gick med
23 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Thruxton -06
När du är i Karlskrona får du inte missa glasiären på stora torget. Kanske sveriges bästa glasshak. Köp en glassbåt med allt på och sitt och kika på alla räggers som hänger ut på torget. :tummenupp
 

Instabil

Medlem
Gick med
25 Mar 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
RD 250 /RF 900
30/6 (imorgon) åker vi! Så J...... skönt med semester :)

Logga in på bike och kolla de mc rundorna som finns upplagda i blekinge (karlskrona) du/ni måste ju besöka kristianopel finare väg/ställe får man leta efter, en fika i havsnära miljö.. sen finns det ett annat ställe som heter Holmsjö, hembyggds ön, där är såååå mysigt och smc anslutna har 20 eller 25% rabat på fika ( våfflor rekomenderas).

Ja skulle ni mot förmodan inte kunna hitta på nått kul så får ni slå en pling så hjälper jag gärna till med lite info ..

mail med nr sänt


Ps. i morgon är det Nostalgia i Ronneby, (Brunns parken) massor av bilar/hojar av äldre snitt. på kvällen i Ronneby är det crusing ( om vädret tillåter) "raggarbilar" överallt .. troligen kommer min att rulla där .. Ds.
 
Last edited:

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Vi har varit i Kristianopel/Salt&Sött och det var fint. Karskrona var trevlig oxå. Vi var på Nivå på kvällen. Cool bar och god mat.
 

Bifogat

  • Karlskrona 1.jpg
    Karlskrona 1.jpg
    129.6 KB · Visningar: 93
  • Karlskrona På väg hem.jpg
    Karlskrona På väg hem.jpg
    91.3 KB · Visningar: 72
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top