Ninja tråden

pjohansson

Ny medlem
Gick med
21 May 2007
Ort
skåneland
Hoj
Ducati Monster Diesel 2012
Tja!

Tänkte det skulle vara skoj att starta en tråd om just Ninja hojjar eftersom jag inte hittat någon.

Själv har jag precis köpt mig en ZX-6R -07 och är gryymt nöjd hitintills.
Men det skulle vara skoj att höra era erfarenheter om hojen, oavsett om de är bra eller dåliga.
Så kom gärna med lite ris eller ros angående hojen, oavsett årgång eller modell.

//Peter
 

Son Of Kramer

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
Retta -03 banhoj
the Ten

Kan framföra min åsikt om 10:an.. Köpte min i vintras så jag är fortafarande rätt grön på den. Trivs iaf. enormt med hojen, motorn är STÖRD!! jävlar vad den går..:yoparty tycker även chassi och styrning funkar bra, väldigt lättkörd och smidig och enkel att bryta ner. Stabil som fan i högfartskörning, det läckraste är väl ändå att den lyfter på framhjulet på de tre första växlarna.. underbart. Det enda negativa jag kan komma på är vad jag kan tycka en väl hög utväxling.. /olle
 

RedKnight

Bränt gummi luktar gott
Gick med
23 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
En sån där ..... Ninja
Har en 02:ans 900 är jävligt nöjd. En väldigt snäll cykel som tillåter att man kan göra fel ibland. Hade lite svårt att lägga ner den i kurvor men efter en sporthojkurs i Älvdalen så går det lite bättre. Det finns en liten sak som jag kan irritrera mig på och det är att när motorn går så låter det som en syrsa (svag tickande ljud uppifrån). Trådskaparen bra initiativ.
 

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Mycket bra initiativ! kör en 98:ans 900, min första hoj så jag har inget att jämföra med. Jävligt nöjd är jag dock! Funderar också på att gå en b&k-kurs, just för att lära mig lägga ner bättre.

Hoppas på att det blir många råd och tips jag kan ta del av i denna tråd!

Ska in på service idag med min, 3600 mil, det är väl det endra tråkiga jag kan komma på med hojen! :D
 

pjohansson

Ny medlem
Gick med
21 May 2007
Ort
skåneland
Hoj
Ducati Monster Diesel 2012
Fan va kul att ni hakade på tråden, borde ju finnas en del ninjas där ute :yoparty

Har som sagt precis köpt min, så håller fortfarande på att köra in den (tråk) :huvet
Står i manualen att man ska ligga i max i 4000rpm 0-800km, vilket för mig är att nästintill är att trögköra hojjen. Så jag tar det med en nypa salt, men håller mig såklart där runtomkring.

Kunde dock inte hejda mig att gazza på lite på motorvägen. Så kommer upp från påfarten i tvåan å brassar sen på "lite smålugnt" och.... hoppsan 240km/h. Helt jävla sanslöst :D Annars kör jag ganska lugnt med den, inte riktigt värt att förstöra motorn bara för att man inte kan hålla sig. :tungan

Men som sagt, fy satans vilken jävla hoj.
Kan väll inte säga att jag kört överdrivet många hojjar. Men ägde sen förra fredagen en Ducati 750 sport (runt 64 hästar) :huvet har även kört en ducati 749, monster 620, en kawa meanstreak och nån annan glidare som jag inte brydde mig om att komma ihåg namnet på :rolleyes: Men kommer ens i närheten av detta mirakel till hoj. :yoparty

//Peter

//(sorry för alla smilies å skit, blir så ibland bara, hehe)
 

invisible

Yes baby...
Gick med
4 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-6R'06
Tjenis.

Kör en 636 -06. Är också väldigt nöjd med min. Bromsarna tjuter lite och det irriterar mig men hörs inte i höga farter. :D

Min första hoj och säsong så jag kan inte jämföra med något annat.

Bra hoj, snabb och lätt att manövrera...det tror jag vi alla är överens om.
 

pjohansson

Ny medlem
Gick med
21 May 2007
Ort
skåneland
Hoj
Ducati Monster Diesel 2012
Tjenis.

Kör en 636 -06. Är också väldigt nöjd med min. Bromsarna tjuter lite och det irriterar mig men hörs inte i höga farter. :D

Det är inte någon beläggning av något slag? Något medel du använt vid tvätt som har lagt sig på/i bromsklossen?
Hade också ett "whoooo" ljud på min ducces bakbroms, men mest när den var fuktig, vilket inte är så ovanligt på hojjar ifs.


Får förhoppningsvis min ZX6-R-00 i helgen.....:)

Förhoppningsvis? Det är ju sånt man måste veta, annars blir man ju galen.
Speciellt när det är helg å allt :)

//Peter
 
Last edited:

Naim

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Oslo
Hoj
zx7r
kul tråd även om jag tror det finns en zx6r tråd sedan innan... men peter... var är bilderna :)
 

Dalkullan

joråsåatte
Gick med
15 May 2006
Ort
Borlänge
Hoj
Letar
Bra val!

Otroligt bra val av hoj :tummenupp Har en likadan fast 10 år äldre. Det skulle inte vara fel att uppdatera sig lite :tungan
 

pjohansson

Ny medlem
Gick med
21 May 2007
Ort
skåneland
Hoj
Ducati Monster Diesel 2012
kul tråd även om jag tror det finns en zx6r tråd sedan innan... men peter... var är bilderna :)

Mm, kanske det, men det här är inte en zx-6r tråd, det är en ninja tråd. :tungan
Jo, jag vet... dålig stil, men jag lovar att lägga upp lite bilder efter nästa mc tvätt :D
 

Aaco

Finns bakom kameran
Gick med
12 Mar 2007
Ort
Jäderfors
Hoj
utbytt mot barnvagn -09
Förhoppningsvis? Det är ju sånt man måste veta, annars blir man ju galen.
Speciellt när det är helg å allt :)

//Peter[/QUOTE]

Ja...ok då...i helgen får jag min ögonsten...bättre??:tungan
 

invisible

Yes baby...
Gick med
4 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-6R'06
Det är inte någon beläggning av något slag? Något medel du använt vid tvätt som har lagt sig på/i bromsklossen?
Hade också ett "whoooo" ljud på min ducces bakbroms, men mest när den var fuktig, vilket inte är så ovanligt på hojjar

//Peter

Ingen aning...bakbromsen tjuter som en elefant typ :) Blir lite bättre när jag smörjer klossana med alu-pasta.

Frambromsen gnisslar lite bara..där har jag int gjort något alls.

Men jag tänker plocka ner skiten nästa gång jag tvättar hojen så ska jag smörja lite mera...kan vara något som lagt sig på slitningsytan också...ingen aning.
 

pjohansson

Ny medlem
Gick med
21 May 2007
Ort
skåneland
Hoj
Ducati Monster Diesel 2012
Ja...ok då...i helgen får jag min ögonsten...bättre??:tungan

Ja, så ska det låta! :D
Har du haft någon annan hoj innan?

Ingen aning...bakbromsen tjuter som en elefant typ :) Blir lite bättre när jag smörjer klossana med alu-pasta.

Frambromsen gnisslar lite bara..där har jag int gjort något alls.

Men jag tänker plocka ner skiten nästa gång jag tvättar hojen så ska jag smörja lite mera...kan vara något som lagt sig på slitningsytan också...ingen aning.

Hmm, har du frågat i Teknik- och Mekhörnan forumet? Kan kanske vara någon som vet vad det kan bero på. Vet ju själv hur kul det är att stanna vid ett rödljus och bromsarna tjuter så folk duckar i ren reflex :tungan
 
Last edited:

invisible

Yes baby...
Gick med
4 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-6R'06

Hmm, har du frågat i Teknik- och Mekhörnan forumet? Kan kanske vara någon som vet vad det kan bero på. Vet ju själv hur kul det är att stanna vid ett rödljus och bromsarna tjuter så folk duckar i ren reflex :tungan

Japp och där var det dåligt med svar...som sagt har fått olika tips från bekanta och från SH. Smörja, skrikplattor och fila lite på beläggen...

Jag måste bara få :arsele ur vagnen :D
 

Snowstormer

Snowstormer
Gick med
27 Jun 2006
Ort
Skövde
Hoj
Hayabusa GSX-1300R -05
Wheelie?

Hej

Har en Zx6R -98 går det att wheelie med en sån jag upplever att den är väldigt svår att få upp i luften är det ngt speciellt varvtal man ska ligga på för att den ska börja lyfta..... Hade en Cbr600 innan o den lyfte både när man ville o inte ville. Hoppas någon kan ge en lite tips....

mvh

Stewe
 

Ride

Det löser sig
Gick med
6 Jul 2006
Ort
Piteå
Hoj
H-D
Tjena alla ninjas!
Här är en bild på min zx10r -05. Jag har bara kört den drygt 200mil, men jag är helnöjd.
Idag ska jag hämta ut en pc3. Hoppas det gör skillnad (till det bättre:D )
 

Bifogat

  • bild-till-sh.jpg
    bild-till-sh.jpg
    135.3 KB · Visningar: 147

busz

Killen med oljetryck!
Gick med
17 Feb 2004
Ort
Trosa
Hoj
StreetTriple R -10
Hej

Har en Zx6R -98 går det att wheelie med en sån jag upplever att den är väldigt svår att få upp i luften är det ngt speciellt varvtal man ska ligga på för att den ska börja lyfta..... Hade en Cbr600 innan o den lyfte både när man ville o inte ville. Hoppas någon kan ge en lite tips....

mvh

Stewe


Jag hade en ZX6R från -97 och hade inga problem att få upp den.
Kör på ettan, runt 7000varv och sen peta till med kopplingen samtidigt som du ger en massa gas så får du se att det lyfter även för dig :tummenupp

Till er alla som kör zx10...
Har ni kört 600 innan så man kan höra lite komments om hur lätt/svår 10an är att lägga manövrera på en kurvig väg?

Tycker att 636an är helt underbar när det gäller smidighet. Som fastklistrad vid vägen, behöver inte hålla på att brottas det minsta, räcker med lite motstyrning så går den in i kurvorna hur fint som helst.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top