Falun-Ronneby, vägtips!

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Ort
Internationella Rymdstationen, ISS
Hoj
FoxP2
Tja!

Det är så att 16 eller 17 juni, kanske lite tidigare till och med, så ska jag köra ner till mina föräldrar i Blekinge och skulle behöva lite vägtips, kladdade upp på en karta (se bild) ungefär inom vilka områden tipsen kan vara, tänkte köra väster om vättern i alla fall.

Det är första gången jag ger mig ut på en så lång tur så lite tips om allt möjligt tar jag tacksamt emot. :)

//Drysén

Edit: Glömde ju bilden
 

Bifogat

  • karta4.jpg
    karta4.jpg
    128.7 KB · Visningar: 135

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Very nice, ska göra en liknande runda, fast åt andra hållet dårå. Håller på och klurar på lite olika vägar.

Ska du köra på 125,an?
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det finns en karta som heter MC-kartan som man kan köpa i sin kartbutik.
I MC Kartan är alla trevliga MC-vägar utmärkta. Tillsammans med en GPS kan man sätta ihop riktigt trevliga rutter.

Jag har så smått börjat "föra över" vägar från MC-kartan in i mitt GPS-program så att jag snabbt kan hitta de trevligaste vägarna dit jag ska.
 

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Ort
Falun
Hoj
CBR600RR -05, Gixxer 7/11 and a Husa 650 i små små bitar
Väg 250 till Köping är nice! Men köp du en hojkarta så blir det nog bra...
 

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Ort
Internationella Rymdstationen, ISS
Hoj
FoxP2

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Ort
Internationella Rymdstationen, ISS
Hoj
FoxP2
Nåå hur gick resan? Sprack motorn eller blev infångad av någon:tuttar
i mörka skogen?

Woho! Någon som är intresserad! :banana

Jo det gick bra! Förutom att en väg jag tänkte köra från 233 till Amsberg i Dalarna va grusväg, så körde en omväg där istälet och förlorade tid...sen körde jag fel efter Örebro. Sen krånglade jag ut mig på massa småväger väster om vättern pga vättern runt, underbara vägar i alla fall :Bugar

Sen vet jag inte riktigt vart jag hamnde i Väster Götland där, för det blev grusväg, men den här gången orkade jag inte köra omväg så jag körde rakt fram, sen kom jag ut på en väg som inte fanns med på min karta...så jag körde vänster där och hamnade i Gate, så tog jag 195:an till Jönköping, missade trampcyklarna :banana

Efter det va jag ut i mörka småländska skogarna på massa små vägar! Så jävla kul! :D Men så efter halva småland började det regna, rejält med, och det fortsatte, så kom jag till Växjö och tankade och funderade på ifall ajg skulle köra de sista småvägarna eller ifall ajg skulle köra stora vägen. Men jag va så blöt så jag tog stora vägen 27:an sista biten hem, skit tråkig väg, men jag va så jävla blöt och frusen så det fick bli så.

Sen kom jag hem, frusen som fan, duschade, bastade, duschade, mjukade upp knäna på en stillastående trampcykel, och käkade mammas mat!! :D

Grymt kul att köra var det i alla fall! :D 80 mil på en dag! :banana På en 125:a :banana
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
80 mil på en 125a är fan manligt.
Antar att det är dig som man ser här i stan ibland, är det en 125 4t?
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Aharu. Så du ska upp och dunka´na gul och blå? ;)

Ja precis! Men hon gick bra hela vägen utan att gnälla, trots ett par stenhårda pass i Älvdalen. Men det handlar ju om att förbereda henne, smörja upp rejält och så.
 

Dr.Bike

Guest
Ja precis! Men hon gick bra hela vägen utan att gnälla, trots ett par stenhårda pass i Älvdalen. Men det handlar ju om att förbereda henne, smörja upp rejält och så.

Jomänn... du vet allt hule går te du... din rackare.
Ta å bäsöök den däringa duckinnan åsså, å pröva dina teorier fåluse om du har rätt äller åkerpå smörj... ;)
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top