Pappa, jag sa ju att du inte fick dö!

Toye

Salmon River Rajders
Gick med
7 Jul 2007
Ort
I ett slott snart =)
Hoj
"Den senaste =)"
Mycket rörande läsning, även jag förlorade min far i cancer för snart 10 år sedan och jag känner igen mig lite i din text. Även om det låter grymt så var det skönt när min far somnade in och slapp all smärta som cancern gav, han har det bättre nu brukar jag tänka.

Hoppas du och din familj mår bra med tanke på omständigheterna :pannkyss
 

Jonas A

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
XJ 750 -82 GRC rsr -03 DM 1 -01 Kina Grc kopia -05 o så en 50cc "Dino" -04 till kidsen
Oerhört starka känslor som kommer upp...bra skrivet.....
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
15 år sedan pappa sommnade in av Lekumi,han kämpade tappert i 11 år innan han fick ro.

Smärtan går över,men tomheten finns där ibland.

Kanske kunde vi fått tala med varandra som vuxna,hur hade det varit ?


Hoppas dom har bra jaktmarker dit du kom,du kämpade dig ut i skogen med din trasiga kropp för att göra det du älskade,besvikelsen i dina ögon när du insåg att kroppen inte orkade fast du ville gör än i dag ont.

Sov sött pappa.
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Oj, vilken jobbig läsning. Men välskrivet med en stor portion hjärta! Självklart så kommer tåren trillande när jag samtidigt tänker tillbaka på min pappa som gick bort för 7år sedan. Det var sannerligen inte lätt!

Men det blev en hästspark i röven på mej att ta tillvara den tid jag har med människorna runt mej. Familj, vänner och dotter. Bara några år efter min pappa dog blev jag själv pappa. Efter bara ett par dagar efter hans bortgång pratade jag och min flickvän om att vi ville ha barn och att vi ville gifta oss. Inte vänta och se, utan leva nu!! Eftersom jag inte tror på ett liv efter detta så behövde jag någon form av uppvaknande för att leva mer i nuet och "ta för mej av livet", (ja det låter kanske lite fånigt, men jag känner verkligen så). Givetvis hade jag för allt i världen hoppats att det inte skulle behöva bli min pappas död som gav mej det uppvaknandet...
 
Last edited:

GasregLars

GasregLars
Gick med
10 Oct 2007
Ort
Gästrike-Hammarby
Hoj
CBR 1100 XX
Väldigt fina ord. Jag har också förlorat min pappa,men det var inte cancer
som tog honom,det var en hjärnblödning.(58år)Tyvärr så hade jag knappt
någon kontakt med honom,något som jag ångrar bittert idag.
Varför kunde jag inte svälja stoltheten och förlåta honom?
Om det är någon här på SH som har tappat kontakten med sin pappa så
tycker jag att ni ska försöka återuppta den så fort som möjligt,så att ni slipper sitta i samma sits som jag gör nu.
 

rödsuzuki

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2007
Ort
Gävle
Hoj
1998 Suzuki GSRX600
Hej! Jag fick dina texter häromdagen i ett kuvert av din mamma och blev intresserad att läsa mer, så jag anslöt mig hit. Det var starkt och berörande! Jag tror att många av oss kan ha en god hjälp av att uttrycka det vi känner genom att skriva, som du har gjort här. Berättelserna behöver också mottagare och det finns det ju här. Jag önskar dig allt gott framåt!
/Mats
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
djupt och rörande

Härligt hur du skriver och vågar, rakt ur hjärtat.
Beklagar... Livet är inte rättvist. Inte på långa vägar.
Mamma dog när jag var 17år. Hon blev 40år.
Tiden läker inte alla sår, men visst ändras man och lär sig handskas med tankar, sorg och orättvisa.

Kram /R
 
Last edited:

Dominator-Rocks

Guest
:klappar modigt skrivet!

Får mig att tänka på min farbror som vart jätteförkyld på måndagen och gick bort i cancer lördagen där på! :gråta

:mad: :gråta

Han försvann på en jävla vecka :huvet

Tänker på dig ......
 

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Får en stor klump i halsen efter att ha läst detta. Min far gick bort för 7 år sedan och även fast han var sjuk trodde jag aldrig att han skulle dö. Vi umgicks mkt och var väl som far och son inte alltid överens men aldrig ovänner. Man får verkligen ett uppvaknade här i livet när det bästa som finns rycks bort från en. Min son (som fyller 4 år idag) brukar fråga ganska ofta var farfar är och jag svarar i himmlen. Jag brukar säga att när det är mörkt ute så skall han titta upp på alla stjärnor, farfar sitter på en av dem och tittar ned på oss hela tiden.

Med tiden läker alla sår, sorgen går över och kvar finns minnena!
/Roger
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
fan mannen, jag kommer inte ens ihåg senaste gången jag grät men det är inte utan att ögonen blir lite fuktiga efter att ha läst det där... min farmor gick bort i cancer när jag var yngre och minns fortfarande hur hemskt det var att se hennes tillstånd förvärras allt snabbare, ända till slutet...:( må din fader vila i frid, mina tankar går till hans närmaste.
 

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Väldigt starka ord!! må din fader vila i frid..
 

Missy

Just fabulous
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
På G
Jag blev verkligen ledsen när jag läste din text. Väldigt vackra ord.
Samtidigt blev jag otroligt glad att du ville dela med dig av din kärlek för din far. När allt kommer omkring så är familjen det viktigaste man har. Ta väl hand om dig.

:pannkyss
 

Firetwin

*Det löser sig alltid ska du se*
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Marietown
Hoj
Kawa Z1000 -03
Fy fasen man kan ju inte göra annat än att fälla en tår, man är inte direkt den där tuffa killen som aldrig gråter när man läser en sådan kanonfin text. Har grattat min far idag..han är min största idol...klarar mig ej utan honom!!

Ha det bra...din far var säkert väldigt stolt över dig....R.I.P

//Jonas
 

Marklund

www.skeptikerpodden.se
Gick med
14 Sep 2008
Ort
hemma
Hoj
zx9r-98
beklagar sorgen

väldigt fint skrivet, kan inte ens föreställa mig hur det skulle kännas att få ett sådant samtal och hoppas innerligt att jag slipper det. har ett liknande förhållande med min pappa, jag kan ringa honom i princip när som helst på dygnet och han stället alltid upp för mig.

hälsade på honom idag och gav honom present på fars dag och kom hem nyss och läste precis din tråd och insåg att jag kanske inte visat honom hur mycket jag uppskattar honom.

det känns väldigt svårt att skriva denna text då jag har svårt för att tänka mig ett liv efter att föräldrarna är bort.

lycka till i framtiden och hoppas att du har många fina minnen av din pappa som du kan tänka tillbaka på.

Mvh/ Marklund
 

memories

Medlem
Gick med
2 Jul 2005
Ort
röda huset
Hoj
suzuki gsx-r 1000 K7 .GasGas Ec300 Nordic
Grattis på fars dag pappa! Fast för mig behövs det inte en speciell dag varje år för att tänka på dig!

Tänk vad tiden går fort min pappa avled 2001 61år i prostata cancer men en sån här dag känns konstigt ingen o gratta
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
och idag är det 1 månad sen min mamma somnade in sista gången.
hon blev 67 år 8 månader och 8 dar.

den här månaden har INTE varit skoj.

vet ej heller hur den här julen kommer att bli.

men när man läser inser man att man inte är ensam som forlorat nån nära och kär.
 

combat girl

What u do in life echoes in eternithy
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Skåne
Hoj
letar....
Otroligt tung läsning, tårarna föll o jag kunde verkligen känna o förstå din sorg.

Vila i frid.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top