Pappa, jag sa ju att du inte fick dö!

Lucus

Guest
Ditt inlägg berör, två stora tårar gick inte att hejda från att rinna ner för kinderna.

Jag beklagar din fars bortgång och förstår din sorg över din far, torts att det är via nätet så berör det. När någon nära går bort blir det ett tomrum och detta tomrum är tungt att vänja sig vid, minnen finns ju alltid kvar.

Sköt om dig
 

Asplind

Hojåkare i vila, numera Fotograf
Gick med
25 Sep 2006
Ort
Haninge
Hoj
R1
Hemskt att läsa speciellt med tanke på att min far förmodligen inte har många år kvar heller :(
 

MikkE

Guest
Usch. När jag läser alla fina inlägg får jag en grop i magen och känner av att halsen spänns.
Jag pratar inte med mina föräldrar så mycket som jag egentligen borde göra nu när jag bor i Norge. Vad som helst kan ju hända när som helst.
Jag ska nu efter detta inlägget ringa mina föräldrar och bara prata lite =)
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Nu är det snart tre veckor sen vi begravde pappa. Det var en av de jobbigaste dagarna i mitt liv. Hela morgonen höll jag känslorna borta, stress och planering av allt gjorde sitt till. Men när jag klev in i kyrkan och såg kistan, och alla blommor, då gick det inte att dölja känslorna längre.

Jag har sällan sett min bror gråta, men när vi gick och tog avsked brast alla hämningar, och vi stog längst fram i kyrkan och kramade gråtande varandra, med hela kyrkan som publik. Men jag skäms inte för att vara ledsen och visa sorg, kan jag visa kärlek öppet, kyssa flickvännen på Ica, kan jag lika gärna visa min sorg, saknad och tomhet.

Vi kunde aldrig tro att så många skulle skicka blommor, eller ens komma dit. Det var väldigt rörande, men samtidigt väckte det andra tankar och känslor. Jag hoppas verkligen pappa kände sig så omtyckt av alla som han uppenbarligen var. Så älskad av mig som han var.

Då och då har jag läst den här tråden, och alla värmande inlägg från er alla. Det har gett ett otroligt stöd, och att jag trots allt inte är så ensam som jag känner mig har på ett vis gjort det lättare att bearbeta att han inte finns längre.

Just nu känns det jobbigt att pappa aldrig fick se blommorna slå ut i år, och att varenda gång jag pratar med mamma vill jag be henne hälsa pappa. Men jag ser ju alla blommor slå ut, även om det hänger en mörk slöja över våren i år, och eftersom pappa lever vidare i mitt hjärta får han ju den vägen se blommorna i år också.

Hoppas du njuter där du är pappa! Jag älskar dig!
 

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Beklagar sorgen.

Fint av dig att kunna skriva av dig så här, är nog nyttigt att få ut känslorna. Min far gick bort den 23 mars i år efter en kort tid med tumör. Vet precis hur du känner. I tankarna finns han fortfarande kvar. När man åkte upp till sommarstugan så satt han alltid där med sitt korsord. när man åker förbi stugan känns det som att han ska sitta där. man kan inte förstå att man aldrig kommer träffa honom igen. Blev samtidigt pappa själv den 1feb så det var mycket känslor att hantera för min del. Skönt att ha någon omkring sig, för min del sambo och barn, och en nära relation med mina syskon. Hoppa du har människor i din närhet som du kan prata med.

// Robert
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Jag är rätt säker på att din pappa var väldigt stolt över dig!

Han verkar ha fått ordning på dig! :)

Kört hårt men bestämt i sommar!

Från en gammal gixxerpilot till en annan!
 

dema2

www.bombrepa.se
Gick med
28 May 2006
Ort
Nynäs (Sthlm)
Hoj
Stentvättad K4 med silvertejp
Helt fantastiskt skrivet !
Beklagar sorgen och ta hand om er !


Man får sig verkligen en tankeställare
(blir ett par samtal till mina egna päron direkt imorron bitti !!!!)
 

Gladpack

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
BMW
Beklagar sorgen och din pappas bortgång!

Har själv varit med om en nära släktings bortgång nyligen och vet vad du går igenom, all lycka och välgång önskas dig och anhöriga!
 

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Lider med dig, livet är orättvist men det måste gå vidare... Förlorade själv min mor för snart tre år sedan i just cancer. Fint skrivet!
 

Jansen

Långsam
Gick med
9 Oct 2003
Ort
Bålsta
Hoj
ZX7R -96
Beklagar sorgen!
Vet inte vad du går igenom, men jag har en aning om det.
Min far gick bort i cancer 14 mars i år och det är det värsta som kan hända. Precis som du skriver så har han ju alltid funnits där. Det känns helt ofattbart att han är borta. Tårarna rinner och det känns som om det aldrig kommer att bli bra.
Jag hann också säga till honom att jag älskade honom. Han var knappt närvarande, men när jag sa det så pressade han fram ett leende och det var sista gången jag såg honom i livet.

Tiden läker alla sår säger dom, men jag undrar...tror bara man får plåster på dom.
:pannkyss på dig. Tänker på er alla!

/Anders
 
Last edited:

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Väldigt fint skrivet!

Min pappa lever och mår bra, men min pojkvän dog i en mc-olycka förra sommaren, så jag förstår till viss del hur du känner...
Har aldrig tänkt så förr, men jag har nog aldrig i hela mitt liv sagt till mina föräldrar att jag älskar de.
Är dålig på det här med känslor.. :huvet
 

_basse_

ailirpA
Gick med
1 Aug 2005
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia RSV Mille
Beklagar verkligen sorgen! Du är välkommen till klubben för oss som har förlorat våra pappor.

Tyvärr är det ingen klubb som man strävar efter att bli medlem i. Alla som är med, har gått igenom samma jobbiga tid som du är mitt uppe i just nu. Man kommer aldrig över sorgen och saknaden. Du kommer dock att lära dig leva med den.

Din pappa kommer att finnas hos dig resten av ditt liv, i ditt hjärta, på din axel eller hur man nu vill beskriva känslan. Hur som helst kommer du att gå stärkt ur detta.

Jag förlorade min pappa när jag var 13 år, är idag 29. Det var inte lätt att gå igenom ungdomsåren utan en pappa som förebild. Man klarar dock mer än vad man tror!

Må väl!
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
vackert skrivet och dessutom att göra det här på sporthoj tycker jag är en bra idé.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top