Spontanåka-tråden!

Joniz

Allmänt tråkig
Gick med
21 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Hoj e farligt..gör som ja sälj
Köra lite imorgon? En liten kvällatur imorgon vid bra väder, har dock börjat jobba så det vore kanon om vi det blir avgång från Norrhult.
Kl halv 6 från macken kanske?
 

Joniz

Allmänt tråkig
Gick med
21 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Hoj e farligt..gör som ja sälj
Köra lite idag? En liten kvällatur skulle sitta fint, avgång från Norrhult.
Kl halv 6 från macken för dom som vill
 

Roosterman

Burner... Roosters MCC
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Söderåkra, Kalmar
Hoj
Honda VFR800-01 + Kawa KLX650R-99 + Kawa Z1000-03
För er som är intresserade av kurviga vägar så går Tupprundan av stapeln nu på lördag 8/8 med start o målgång i Torsås, på torget där. Starttid är mellan 11-13. Startavgift är 50pengar o då ingår en fika på en av kontrollerna..

/Rooster
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Tokgaxa imorgon klockan 13! Allén är väl avstängd, men det kanske går att komma in där ändå? Annars får vi väl samlas vid...oxgrillen kanske? Ja, så gör vi, antingen allén eller oxgrillen. Hejdå.
 

jurgen

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2003
Ort
växjö
Hoj
Vansinnesmaskin-08
Ok ja e på

Startavgiften är 200:- betalas till mig men då ingår fri mängd lammkött:D
 
Last edited:

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Tokgaxa imorgon klockan 13! Allén är väl avstängd, men det kanske går att komma in där ändå? Annars får vi väl samlas vid...oxgrillen kanske? Ja, så gör vi, antingen allén eller oxgrillen. Hejdå.
F-n vilka dåliga tider du kommer med. Jag får stå över. Se upp för farbror blå bara många sådana ute denna helgen. Dem pratade lite med mig igår... :gnissla

Ok ja e på

Startavgiften är 200:- betalas till mig men då ingår fri mängd lammkött:D
Jurgen såg man komma på ett hjul igår (framhjulet) nere vid korsningen till lidbergsgatan. :tummenupp



Tokgasa på söndag????

//KaliZ
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Ja, jag träffade en oerhört onykter Kaliz på stan ikväll och han lovade att bjuda ALLA på våfflor och grogg om man anmäler sig i allén senast klckan 13:00 imorgon söndag! Ses där.
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Ja, jag träffade en oerhört onykter Kaliz på stan ikväll och han lovade att bjuda ALLA på våfflor och grogg om man anmäler sig i allén senast klckan 13:00 imorgon söndag! Ses där.

Haha!!! Men för i helvete! Våfflor blir det inga iaf. Mmmm Grogg...:gnissla:rolleyes:

I vilket fall som helst. Sista semesterdagen :mad: Dags att styra upp lite körning på allvar!!!
Tokgasa idag kl 13 samling i Allén idag om den nu är öppen. Annars blir det Oxgrillen. Har ingen aning om vart vi ska, men varför inte dra ner till blekinge och ta en glass på glaciären (kanske inte har öppet vid närmare eftertanke, men det löser sig)? Ta med er förslag vettja. Jag monterar på videokameran för att föreviga denna underbara dag, den som inte vill hamna på bild gör bäst i att köra bakom mig (vilket inte lär bli så svårt :tungan).

Jag slänger med mig badbyxor iaf. Blir säkert tokvarmt idag igen. Kanske kan vi stanna till och ta ett tokdopp efter våran tokkörning. Kanske i tokhavet... vem vet vart det bär av!!! Nu kör väl inte alla touringhoj som jag gör, men va tusan ett par badbrallor får väl vem som helst med.

1. KaliZ+Ev folk ifrån värnamo
2. Gustav1+tjej (Var inte orolig nu Sofia, vi ska nog hålla nere tempot så du kan följa med)
3. Joniz+folk (japp du hörde rätt. DU ansvarar för att sparka Crille+Micke+övrigt folk i skogen ur sängen.)
4. Sebbe+kompis?
5. Jurgen+grogg?
6.
7.
8.

Seså kom igen nu, vi ses kl 13!
 
Last edited:

Joniz

Allmänt tråkig
Gick med
21 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Hoj e farligt..gör som ja sälj
Haha!!! Men för i helvete! Våfflor blir det inga iaf. Mmmm Grogg...:gnissla:rolleyes:

I vilket fall som helst. Sista semesterdagen :mad: Dags att styra upp lite körning på allvar!!!
Tokgasa idag kl 13 samling i Allén idag om den nu är öppen. Annars blir det Oxgrillen. Har ingen aning om vart vi ska, men varför inte dra ner till blekinge och ta en glass på glaciären (kanske inte har öppet vid närmare eftertanke, men det löser sig)? Ta med er förslag vettja. Jag monterar på videokameran för att föreviga denna underbara dag, den som inte vill hamna på bild gör bäst i att köra bakom mig (vilket inte lär bli så svårt :tungan).

Jag slänger med mig badbyxor iaf. Blir säkert tokvarmt idag igen. Kanske kan vi stanna till och ta ett tokdopp efter våran tokkörning. Kanske i tokhavet... vem vet vart det bär av!!! Nu kör väl inte alla touringhoj som jag gör, men va tusan ett par badbrallor får väl vem som helst med.

1. KaliZ+Ev folk ifrån värnamo
2. Gustav1+tjej (Var inte orolig nu Sofia, vi ska nog hålla nere tempot så du kan följa med)
3. Joniz+folk (japp du hörde rätt. DU ansvarar för att sparka Crille+Micke+övrigt folk i skogen ur sängen.)
4. Sebbe+kompis?
5. Jurgen+grogg?
6.
7.
8.

Seså kom igen nu, vi ses kl 13!

Va i helsike gjorde du uppe vid 7????

Ska se hur många man får med sig, djugeltelegrafen har kallat dånat över skogen, får väl se vilka som är i kördugligt skick:tummenupp
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Va i helsike gjorde du uppe vid 7????

Ska se hur många man får med sig, djugeltelegrafen har kallat dånat över skogen, får väl se vilka som är i kördugligt skick:tummenupp

Ja det undrar jag också :död
Tjejen jobbar och jag ville såklart äta frukost med henne. :banana
När man ändå var vaken så passade jag på att måla i vardagsrummet.

Snacka om att utnyttja sista semesterdagen till max!! :yoparty

Vi ses snart..puss!

BTW.. skippa badbrallorna... Så slipper dem som inte vågar visa sig utan skinnställ skämmas! :krama
 
Last edited:

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Tack för idag gubbar!!!
Ledsen jag var tvungen att avvika Joniz. Körde förbi och kollade läget ute i stugan osv!

Bilder kommer så småningom. Filmklipp också. Måste bara lägga på lite fräcka ljud så det låter som vi är snabba... :D

//KaliZ
 

jurgen

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2003
Ort
växjö
Hoj
Vansinnesmaskin-08
Fick tyvärr banga på sagan om ringen blev tokhungrig på slutet så körde raka vägen in till mcd i allen
 

leica

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Ort
Malmö
Hoj
tjejhoj moppe edition
Fan att jag missade er.. Jag skyller allt på Karl Oskar. Får hoppas det fina vädret håller i sig för nu är det min tur att ha semester! :fyllisar
Körsällskap närmsta veckan, typ när som helst, är varmt välkommet!
 

jurgen

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2003
Ort
växjö
Hoj
Vansinnesmaskin-08
Fan att jag missade er.. Jag skyller allt på Karl Oskar. Får hoppas det fina vädret håller i sig för nu är det min tur att ha semester! :fyllisar
Körsällskap närmsta veckan, typ när som helst, är varmt välkommet!

Verkar som om den där karl oskar har ställt till mycke jävelskap sista tiden. Tror han gav mig en ordentlig smäll på bakhuvudet inatt för jag har en grym huvudvärk dessutom hade han mage att flytta våran soffa i allen:D
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top