Spontanåka-tråden!

XBrider

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Emmaboda
Hoj
Harley Viper 08
Ingen som ska till Öland med hoj å fira midsommar...?
Känns lite pissit att åka själv i år igen...?
Åker kanske imorgon eftermiddag eller Fredag morgon..

Hör gärna av er.. MVH Erik
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Ingen som ska till Öland med hoj å fira midsommar...?
Känns lite pissit att åka själv i år igen...?
Åker kanske imorgon eftermiddag eller Fredag morgon..

Hör gärna av er.. MVH Erik

Jag hade hängt på. Trist jag inte såg det förrän nu bara. :huvet Hoppas du hade det trevligt.

//KaliZ
 

XBrider

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Emmaboda
Hoj
Harley Viper 08
Skönt att man lever! Å fy fan för polisen!

På väg hem från midsommar firandet på Öland i söndags då något hände
som jag aldrig trodde skulle hända mig.

Sträckan mellan Alvesta och Sjöatorps rondellen även kallad väg 25 där 70km/h gäller. Ligger i laglig fart för en gångs skull och ser ett tiotal bilar som kommer i mötande körfält i en fint liten kö. Och sen är det en jävla V70 som skall köra om, kommer över i mitt körfält och det smäller till som FAN. väjde åt höger där det inte finns någon mer än dike kastas av och stannar och känner att det är mycket som inte står rätt till i kroppen.

Denna jävla V70 visar sig vara en VIT BLÅ Polis bil som smet ifrån olycks platsen. Så nu sitter man här som ett jävla kolli med bruten axel 3 revben och ett lårbens brott. Och Polisen ber inte om ursäkt utan säger att jag inte kunnat se vad för bil det va.

Jag säger detta här och nu, ALDRIG att Jag kommer att visa polisen hänsyn eller att jag sätter mej på en hoj i fortsättningen.

Ta det lugnt allt kan hända.. :huvet
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
På väg hem från midsommar firandet på Öland i söndags då något hände
som jag aldrig trodde skulle hända mig.

Sträckan mellan Alvesta och Sjöatorps rondellen även kallad väg 25 där 70km/h gäller. Ligger i laglig fart för en gångs skull och ser ett tiotal bilar som kommer i mötande körfält i en fint liten kö. Och sen är det en jävla V70 som skall köra om, kommer över i mitt körfält och det smäller till som FAN. väjde åt höger där det inte finns någon mer än dike kastas av och stannar och känner att det är mycket som inte står rätt till i kroppen.

Denna jävla V70 visar sig vara en VIT BLÅ Polis bil som smet ifrån olycks platsen. Så nu sitter man här som ett jävla kolli med bruten axel 3 revben och ett lårbens brott. Och Polisen ber inte om ursäkt utan säger att jag inte kunnat se vad för bil det va.

Jag säger detta här och nu, ALDRIG att Jag kommer att visa polisen hänsyn eller att jag sätter mej på en hoj i fortsättningen.

Ta det lugnt allt kan hända.. :huvet

F-n va otäckt! Var det ingen av dem övriga bilarna som stannade??? Ingen som kunde vittna om händelseförloppet???? Väldigt tråkigt..hade sett fram emot att köra mera ihop med dig i sommar. Hoppas du kryar på dig efter bästa förmåga!!!

//KaliZ
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
På väg hem från midsommar firandet på Öland i söndags då något hände
som jag aldrig trodde skulle hända mig.

Sträckan mellan Alvesta och Sjöatorps rondellen även kallad väg 25 där 70km/h gäller. Ligger i laglig fart för en gångs skull och ser ett tiotal bilar som kommer i mötande körfält i en fint liten kö. Och sen är det en jävla V70 som skall köra om, kommer över i mitt körfält och det smäller till som FAN. väjde åt höger där det inte finns någon mer än dike kastas av och stannar och känner att det är mycket som inte står rätt till i kroppen.

Denna jävla V70 visar sig vara en VIT BLÅ Polis bil som smet ifrån olycks platsen. Så nu sitter man här som ett jävla kolli med bruten axel 3 revben och ett lårbens brott. Och Polisen ber inte om ursäkt utan säger att jag inte kunnat se vad för bil det va.

Jag säger detta här och nu, ALDRIG att Jag kommer att visa polisen hänsyn eller att jag sätter mej på en hoj i fortsättningen.

Ta det lugnt allt kan hända.. :huvet

Men för fan, om du är helt säker på att det var en polisbil och du vet vilken tid det var så måste de ju kunna spåra vem som körde! Dessutom måste det ju finnas gott om vittnen?
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Men för fan, om du är helt säker på att det var en polisbil och du vet vilken tid det var så måste de ju kunna spåra vem som körde! Dessutom måste det ju finnas gott om vittnen?

Hallå Gustav! Jag har varit en dålig människa på sistone. Har knappt kört hoj alls. Får bli ändring på det, dags att gå vidare!!!! Så var i stan köper man ett bakdäck till hyffsat pris? Däckproffsen/Växjödäck vad rekomenderas?

//KaliZ
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Vi blev så många så det var tvunget att ringa till VV för särskilt tillstånd. :rolleyes:

Var inte dig jag mötte mellan eke-vägskälet och rottne idag nu på eftermiddagen? Isf får du lära dig släppa på gasen.. du höll inte 70!!! :mad: :tummenupp

//KaliZ
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Var inte dig jag mötte mellan eke-vägskälet och rottne idag nu på eftermiddagen? Isf får du lära dig släppa på gasen.. du höll inte 70!!! :mad: :tummenupp

//KaliZ

Nix, höll mig söderut idag, mot Urshult!
Jag kör aldrig för fort!
 

Whizkid

NMCK
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Klavreström
Hoj
Triumph Daytona T595 -97x2, Triumph Bonneville T120R -70, Triumph Sprint ST 1050 -06, Triumph Thruxton -04
Jag vill att det ska sluta regna nu. Jag vill ut och köra!
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Drar in till stan o pundar runt lite. Fritt fram att haka på om ni ser mig. :tummenupp

//KaliZ
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top