Bilder från dagens körning med maffian 14/04-07

Stromberget

Keep it burning (Rock n Roll)
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Sthlm!
Hoj
Röd
Lite pics från en dagens körning 14/04-07
Uppradat i Vaxholm:
motarder3.jpg

motarder.jpg

motarder2.jpg

motarder4.jpg

motarder5.jpg
 

Jk=SWE=

Raider of the lost fultjack.
Gick med
6 Jan 2007
Ort
Mullsjö.
Hoj
HD Bobber -06
Goa hojjar! Men....stod ni bara o posera framför korvmojjen hela dan? :tummenupp
 

Linkan77

Piggelinmissbrukare
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Solna
Hoj
Såld
ojoj... verkar som alla har flång nya hojjar... vet e fan om man skulle våga åka med er och visa upp min skrot hoj från -2000.....:rodnar
 

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
ojoj... verkar som alla har flång nya hojjar... vet e fan om man skulle våga åka med er och visa upp min skrot hoj från -2000.....:rodnar

Det är bara att följa med! Kolla bara på trådskaparens båge - en gammal sur xr650:tungan

Själv körde jag en ännu äldre och ännu surare xr600 förra året:)
 

Linkan77

Piggelinmissbrukare
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Solna
Hoj
Såld
Det är bara att följa med! Kolla bara på trådskaparens båge - en gammal sur xr650:tungan

Själv körde jag en ännu äldre och ännu surare xr600 förra året:)

Jag tror nog du har sett mitt lik... tror det va dig jag och nicke träffade i lunda för några söndagar sedan... jag och nicke åkte på samma hoj och va där och provade och wheela lite :)
 
Last edited:

Stromberget

Keep it burning (Rock n Roll)
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Sthlm!
Hoj
Röd
Det är bara att följa med! Kolla bara på trådskaparens båge - en gammal sur xr650:tungan

Själv körde jag en ännu äldre och ännu surare xr600 förra året:)


Hahah aa det va ju min hoj som strejkade vid varje stopp eller vänta hur va det?!? nej juste det va din Olof :arsele
 

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
Jag tror nog du har sett mitt lik... tror det va dig jag och nicke träffade i lunda för några söndagar sedan... jag och nicke åkte på samma hoj och va där och provade och wheela lite :)

Aha! I så fall skulle jag inte våga följa med:tungan

Hahah aa det va ju min hoj som strejkade vid varje stopp eller vänta hur va det?!? nej juste det va din Olof :arsele

Äh! Käften! När min väl var igång hade du inte en chans!:tungan

Provade att byta till 45 på lågfarten på vägen hem (var 48 i). Stannade iofs bara vid två tillfällen för att tanka och käka på vägen hem men då var det inga problem med att få igång den. Får se om problemet är löst eller om det var tillfälligheter. Kanske går för snålt så man bränner ventiler ist...:gnissla
 
Last edited:

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
48 ska juh inte vara några problem, jag tror det är något annat som strular

Btw när kommer filmerna?
 

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Örebro
Hoj
två ben och inga hjul kvar
jag trodde det här var SPORTHOJ.com...inte racerwannabemenkanintehanterariktigmc :D

Bra väder annars o fina kort!
 
Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
48 ska juh inte vara några problem, jag tror det är något annat som strular

Btw när kommer filmerna?

Olof.B kolla flottörnivån på din hoj så den står rätt, misstänker att min 660 jag hade tidigare hade det problemet då den dog helt plötsligt.
 

Skager

Keep it burning
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Bromma
Hoj
660-04
Ja det var en riktig kanon runda vi åkte, lite väl mycket tjälskott på vissa vägar annars var det skitbra sträckor. Filmerna är på väg att tankas in i datorn i detta nu, så det kommer ta ett tag innan dom är färdiga. Schyssta bilder Stromberget. :tummenupp


/skager
 

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
Olof.B kolla flottörnivån på din hoj så den står rätt, misstänker att min 660 jag hade tidigare hade det problemet då den dog helt plötsligt.

Flottörnivån...? Eh... A just det. Man är ingen förknasarexpert så du får gärna utveckla lite mer:)
Att det finns flottör i förgasare vet jag men inte så mkt mer. Placering? Funktion?

(Sånt här borde man kanske ta och lära sig...)
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Flottörnivån...? Eh... A just det. Man är ingen förknasarexpert så du får gärna utveckla lite mer:)
Att det finns flottör i förgasare vet jag men inte så mkt mer. Placering? Funktion?

(Sånt här borde man kanske ta och lära sig...)

Va fan fick inte du en bok med hojköpet????

Nu öppnade jag aldrig min förgasare men den var lite tjurig ibland. Om jag har rätt så sitter det ett bläck när du tar bort koppen under förgasaren. Den justerar man hur mkt bensin man vill ha i flottören. Kommer inte ihåg riktigt men tror du ska böja ner bläcket så att flottörnålen stänger senare, om du vill ha mer soppa i flottörhuset dvs. Men böj inte för mkt för du kommer den pissa
och om du böjer tillbaka så kommer du ha liten nivå och hojen kommer gå orent. Så i ditt fall så skulle jag pröva att böja den lite! Det är alltså bläcket som trycker på flottörnivån. He he om du är osäker se sprängskissen i dina böcker!
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top