Hjälmkamera problem

Rodriguez

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2007
Ort
Enköping
Hoj
2000 Suzuki Dr650
Såg att ganska många här använder hjälmkamera, så jag hoppas på lite hjälp. Köpte precis en utrustning för att själv filma.
Hjälmkamera från Sportscam.se:yoparty , och en Jvc Gr 72 -dvkamera (rekomenderas inte, bara plastig) för att spela in på.

Noga var jag med att hitta mig en kamera med av-in för att slippa ett pinsamt misstag. Men pinsamt blev det ändå, för när jag spelar in får jag bara svart/vitt och löser det verkar jag inte göra...:näsblod

är detta något som någon har haft erfarenhet av?
Själv har jag haft liknande problem med av gångar till tv, men då har jag bara bytt mellan s-vhs eller scart så har problemen vart lösta, men nu har jag bara en av ingång på kameran.

svar, lösningar, förslag, allt uppskattas:confused:
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Såg att ganska många här använder hjälmkamera, så jag hoppas på lite hjälp. Köpte precis en utrustning för att själv filma.
Hjälmkamera från Sportscam.se:yoparty , och en Jvc Gr 72 -dvkamera (rekomenderas inte, bara plastig) för att spela in på.

Noga var jag med att hitta mig en kamera med av-in för att slippa ett pinsamt misstag. Men pinsamt blev det ändå, för när jag spelar in får jag bara svart/vitt och löser det verkar jag inte göra...:näsblod

är detta något som någon har haft erfarenhet av?
Själv har jag haft liknande problem med av gångar till tv, men då har jag bara bytt mellan s-vhs eller scart så har problemen vart lösta, men nu har jag bara en av ingång på kameran.

svar, lösningar, förslag, allt uppskattas:confused:

Brukar bli svart/vit om antingen Videokamran är från usa eller hjälmkamran(ntcs"stavning" format istället för pal)
 

Rodriguez

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2007
Ort
Enköping
Hoj
2000 Suzuki Dr650
aha, precis, kameran är från usa tror jag.. köpte den begagnad och fick den på posten, snubben sa aldrig att den inte var svensk. Dessutom sa han att allt låg kvar i lådan (vilket brukar betyda nytt) men när jag plockade upp det ser jag repor överrallt :huvet

finns det något man kan göra för detta?
annars får killen ta tillbaka kameran. :arsele
 

Ozwald

...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Sthlm
Hoj
XT 600 -89
Jag hade samma problem och då var det batterierna som inte var helt okej.

Se till att du har rätt spänning till hjälmkameran.
Man kan tydligen inte köra med uppladdningsbara batterier i den medföljande hållaren eftersom dom bara är på 1,2V istället för vanliga som är på 1,5V.

Lycka till och om det fortsätter att strula ta kontakt med Joakim så ordnar han det säkert eller så kanske han kan komma med ett bra tips på hur det ska lösas.
 

duccen900ss

Sportscam.se 4 life!
Gick med
25 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati 848, Ducati Multistrada & KTM 400EXC
Om killen har köpt den av mig på Sportscam är det en PAL...
Trist om någon säger att den är ny fast den inte är det! :mad:
Vad betalade du för den?

Mvh: Joakim Lundin
www.sportscam.se
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top