Örebro/Karlskoga

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Phåne och resten av gänget som har koll

Vad fasiken ska jag köpa för däck och smälla på där bak? Kommer köra mer och mer bana, smc kurser iof men vill ha ett däck som har lite mer av de egenskaperna man vill ha på bana, jag kör inte mycket gata och absolut aldrig i regn, enda regn som blir är om det mot förmodan skulle regna en bandag. (man kan ju inte alltid ha tur med vädret)

Och vart gör jag bytet? Kenneth du pratade om någon gubbe uppåt lindesberghållet?

Vad åker du på nu? Bara så man vet nivån.:)
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Phåne och resten av gänget som har koll


Och vart gör jag bytet? Kenneth du pratade om någon gubbe uppåt lindesberghållet?

Polaren köpte däck på nätet och åkte till Frasses Däck uppe vid Vivalla och fick det skiftat. Trevliga som fan där uppe.
Dock får du nog skruva bort bakhjulet och ta med det i handen så de bara behöver göra skiftet. Blir ju ändå billigast så.
 

medic

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2004
Ort
Örebro
Hoj
CBR600F4
Phåne och resten av gänget som har koll

Vad fasiken ska jag köpa för däck och smälla på där bak? Kommer köra mer och mer bana, smc kurser iof men vill ha ett däck som har lite mer av de egenskaperna man vill ha på bana, jag kör inte mycket gata och absolut aldrig i regn, enda regn som blir är om det mot förmodan skulle regna en bandag. (man kan ju inte alltid ha tur med vädret)

Och vart gör jag bytet? Kenneth du pratade om någon gubbe uppåt lindesberghållet?

Du köper ett par Dunlop Sportsmart och sätter på. De räcker mer än väl även när du börjar köra fortare. Bra fäste, livslängd och så kan man sänka trycket till 1,9 bak vid bankörning när man känner för det.
Rekommenderas starkt!

Kolla http://www.dexon.se ifall de fortfarande har bäst pris. Fick mitt levererat på 2 dagar.
 

crazy rider

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Kumlabunkern
Hoj
ktm 690
Phåne och resten av gänget som har koll

Vad fasiken ska jag köpa för däck och smälla på där bak? Kommer köra mer och mer bana, smc kurser iof men vill ha ett däck som har lite mer av de egenskaperna man vill ha på bana, jag kör inte mycket gata och absolut aldrig i regn, enda regn som blir är om det mot förmodan skulle regna en bandag. (man kan ju inte alltid ha tur med vädret)

Och vart gör jag bytet? Kenneth du pratade om någon gubbe uppåt lindesberghållet?

är ditt däck slut? eller ska du köpa nytt ändå? om det inte är slut kanske jag är intresserad av att köpa ditt gamla däck om det är ett 160-60-17 däck om det är tillsalu :)
 

medic

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2004
Ort
Örebro
Hoj
CBR600F4
är ditt däck slut? eller ska du köpa nytt ändå? om det inte är slut kanske jag är intresserad av att köpa ditt gamla däck om det är ett 160-60-17 däck om det är tillsalu :)

Hmm, jag har ett sådant däck. Ett Pilot Road 2 där det finns många mil kvar. Säg till ifall du skulle vara intresserad så kan du ta en titt på det.
 

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Örebro, Norr
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Vad åker du på nu? Bara så man vet nivån.:)

Åker på orginalsulorna :)

Du köper ett par Dunlop Sportsmart och sätter på. De räcker mer än väl även när du börjar köra fortare. Bra fäste, livslängd och så kan man sänka trycket till 1,9 bak vid bankörning när man känner för det.
Rekommenderas starkt!

Kolla http://www.dexon.se ifall de fortfarande har bäst pris. Fick mitt levererat på 2 dagar.

Tror det är Roadsmart som kawa kör med orginal på er6an, fått rekommendationen Sport flertalet gånger nu, blir väl ett par såna :)

Borde du inte satsa på att byta fram oxå då?

Jag vet inte, det kanske är ett måste om man går till däck med andra egenskaper? Framdäcket har ju minst lika mycket mil kvar i sig, bakdäcket som är sletet (på mitten :rodnar)

är ditt däck slut? eller ska du köpa nytt ändå? om det inte är slut kanske jag är intresserad av att köpa ditt gamla däck om det är ett 160-60-17 däck om det är tillsalu :)

Det är inte slut ännu, men den är nere på varnaren för att byta däck nu, sidorna finns det gott om gummi kvar på,
Däck bak
160/60ZR17M/C (69W)
 

J-zer

Happy!
Gick med
11 Oct 2007
Ort
Örebro
Hoj
BMW S1000XR 2018 HP Style
Åker på orginalsulorna :)

Tror det är Roadsmart som kawa kör med orginal på er6an, fått rekommendationen Sport flertalet gånger nu, blir väl ett par såna :)

Jag vet inte, det kanske är ett måste om man går till däck med andra egenskaper? Framdäcket har ju minst lika mycket mil kvar i sig, bakdäcket som är sletet (på mitten :rodnar)

Du kan nog lugnt ta ett Sportsmart bak och ett Roadsmart fram,
kan inte tänka mig att framhjulet ställer till med nåt bekymmer.:tummenupp

Åker själv på Roadsmart och tycker det alltid levererar bra grepp,
även när det pressas riktigt hårt. :)

/Jim
 
Last edited:

Phåne

Slappröv
Gick med
10 Jan 2009
Ort
örebro
Hoj
Hojutta
Phåne och resten av gänget som har koll

Vad fasiken ska jag köpa för däck och smälla på där bak? Kommer köra mer och mer bana, smc kurser iof men vill ha ett däck som har lite mer av de egenskaperna man vill ha på bana, jag kör inte mycket gata och absolut aldrig i regn, enda regn som blir är om det mot förmodan skulle regna en bandag. (man kan ju inte alltid ha tur med vädret)

Och vart gör jag bytet? Kenneth du pratade om någon gubbe uppåt lindesberghållet?


Du har fått kanontips här nu ju :)
Ska du sluta med gata helt nu? De kan man ju inte göra, nog för bana va kul men ja kommer åka minst lika mycket gata om inte mer nu :)
Regn är bara bra o köra i då blir hojen ren o skinnstället rent samtidigt som man lär sig lite.

Och gubben bodde ju i askersund :) alltså andra vädersträcket :)
 

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Örebro, Norr
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Du har fått kanontips här nu ju :)
Ska du sluta med gata helt nu? De kan man ju inte göra, nog för bana va kul men ja kommer åka minst lika mycket gata om inte mer nu :)
Regn är bara bra o köra i då blir hojen ren o skinnstället rent samtidigt som man lär sig lite.

Och gubben bodde ju i askersund :) alltså andra vädersträcket :)


Jajjamen! Dom hann före dig ;) Det blir att beställa ett par Sportsmart från hojdack.se tror jag, helt OK pris där (1617kr) jag ska dock ringa verkstaden först och se vad dom skulle ha för däck+montering, kanske kan pruta ner det till 2k jämt och då med frakt och även montering av annan firma så blir det nog billigare.

Tack allesammans!

Och Nej jag ska absolut inte sluta åka gata :D Men det har blivit väldigt lite på sistonde, inte lika kul efter bankörningen, men det kommer nog tillbaka snart, bara det inte är så tokigt jävla varmt!
Regnet håller jag inte med om, tycker hojen blir ännu skitigare så fort det regnar, och skinnstället likaså.
 

Dahlström

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2010
Ort
Avesta
Hoj
Yamaha R1 -06
Nån som har koll på vilka som stod i depåkurvan på gelleråsen och fotade under bandagen med actionpics 15/7 -10. skulle va kul och se om det vart nå sjyssta kort på en själv:)
 
Last edited:

pale

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2009
Ort
ÖrebroLän
Hoj
GixxeR 1000 -01
Äntligen Nya Hojen!

Har skaffat mig en ny hoj nu! Blev en 1000 gixxer 01. Snyggaste hojen ever ;D Vill inget annat än att vara ute o åka nu. Den förra hojen blev ju stulen veckan innan ja tog kortet. Så varit hojlös i 6 veckor med ett sprojlans nytt kort. Sen var allting klart med FB! 6 veckor kanske man får se som en bra tid. Kunde väll lika gärna tagit 2-3 månader!

Tänkte köra lite på gälleråsen i augusti, 7-8 är det va. Måste nog lära sig handskas med monstret! Någon här som skulle dit?
 
Last edited:

zalabim

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2010
Ort
Jordkula
Hoj
Yamaha -07, HSB -07
Angående hojdack.se. Sist jag bytte däck så blev det billigare att köpa däcken från lokala däckfirman än att beställa från dom på nätet. I samma veva så sponsrade jag den lokala gummiverkstaden här i Hallsberg. Den gången handlade det om pilot road 2...
 

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Örebro, Norr
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Har skaffat mig en ny hoj nu!
Tänkte köra lite på gälleråsen i augusti, 7-8 är det va. Måste nog lära sig handskas med monstret! Någon här som skulle dit?

6-7/8 är det som gäller :) Haka på oss! Perfekt att lära dig monstret och då göra det RÄTT från början, jag ångrar att jag inte tog någon kurs första säsongen, man lägger ju på sig dåliga vanog :)

Angående hojdack.se. Sist jag bytte däck så blev det billigare att köpa däcken från lokala däckfirman än att beställa från dom på nätet. I samma veva så sponsrade jag den lokala gummiverkstaden här i Hallsberg. Den gången handlade det om pilot road 2...

Absolut värt att tänka på! Därför jag gärna vill se vad verkstaden kan ge mig för pris :)
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Har skaffat mig en ny hoj nu! Blev en 1000 gixxer 01. Snyggaste hojen ever ;D Vill inget annat än att vara ute o åka nu. Den förra hojen blev ju stulen veckan innan ja tog kortet. Så varit hojlös i 6 veckor med ett sprojlans nytt kort. Sen var allting klart med FB! 6 veckor kanske man får se som en bra tid. Kunde väll lika gärna tagit 2-3 månader!

Tänkte köra lite på gälleråsen i augusti, 7-8 är det va. Måste nog lära sig handskas med monstret! Någon här som skulle dit?
Det får jag ändå säga gick rätt fort. Förstår att du haft det jobbigt med denna fina sommaren och ingen hoj..

Klart du ska med och åka bana! ;) Jag ska till Gelleråsen en utav de två dagarna.. vilken av dem som nu är fredagen, 7e kanske?
 

zalabim

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2010
Ort
Jordkula
Hoj
Yamaha -07, HSB -07
Är det nån annan som vågar trotsa vädrets makter och ta en kortare tur framåt kvällen? :va
Enligt yr.no verkar det som att dagens regnväder har dragit förbi!:tummenupp
 

pale

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2009
Ort
ÖrebroLän
Hoj
GixxeR 1000 -01
Jag åker nog ut om några minuter. Blir en lugntur med en polare bakpå. Fjugesta östansjö askersund kanske det blir.. Åka ska jag allafall ^^

Är det nån annan som vågar trotsa vädrets makter och ta en kortare tur framåt kvällen? :va
Enligt yr.no verkar det som att dagens regnväder har dragit förbi!:tummenupp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top