Örebro/Karlskoga

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Måndagstur Nkpg-Bråviken

Ålrajt. Dags att bestämma tid och plats för avfärd mot Norrköping i morgon.

Tänkte att om vi skulle mötas för avfärd vid Statoil borta vid Almby, och sikta på att komma iväg kl 11.00. Har en eller ett par åkare som kommer in till stan som siktar på att vara här kl 11.00, men blir de lite sena så får vi väl vänta in dem.

Räknar med att vi är tillbaka i stan igen någon gång mellan 17.00 - 18.30, beroende på hur många fikapauser det blir längs vägen och hur mycket kö det är vid färjorna (gratis) över vikarna.

(Tiden för trippen är beräknad på lagliga hastigheter, så det kan ju tänkas att en eller annan minut faller bort längs vägen.)

Skulle någon bli sen och vill bli inväntad så går det bra att skicka sms på nr 0739-847704 (Är mer 12 år gammal och förstår mig därför inte på mobila internet och sånt).

Hoppas på en trevlig dag på hojen i morgon och att så många som kan och vill dyker upp.
 

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Örebro
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
Då har man ny hoj! Imorn hämtas en fzr1000 anno 1989!
Kick ASS!!!!
 

Pennybridge

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2009
Ort
Pennybridge
Hoj
-93 Yamaha FZR
Jag hinner nog inte med Norrköpings turen imorgon, men åker gärna en lite kortare vända om nån e sugen.
Körde Norrköpings vägen förut idag med bil, rätt kul det med, ett tips är att ta av mot
Sankt Anna efter Söderköping sen ta vägen över Stegeborg och käka glass där. Är rätt sköna vägar där ute.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Jag hinner nog inte med Norrköpings turen imorgon, men åker gärna en lite kortare vända om nån e sugen.
Körde Norrköpings vägen förut idag med bil, rätt kul det med, ett tips är att ta av mot
Sankt Anna efter Söderköping sen ta vägen över Stegeborg och käka glass där. Är rätt sköna vägar där ute.

Precis det som är planen. Sen tar vi färjan över viken där vid Stegeborgs slott och åker vidare uppåt mot Bråviken.
Synd att du inte kan haka på, blir nog en riktigt trevlig tur, perfekt väder också.
 

Pennybridge

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2009
Ort
Pennybridge
Hoj
-93 Yamaha FZR
Passa er polisen hade kontroller på två ställen mellan Söderköping och Norrköping igår, iofs där vägen är som tråkigast med 2 till 1 och 90Km/h.
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Vet ni nått ställe i örebro där man kan slänga upp lite koner och öva kurvtagning osv? En stor parkering i nått industriområde skulle vara guld!
 

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Örebro
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
Vet ni nått ställe i örebro där man kan slänga upp lite koner och öva kurvtagning osv? En stor parkering i nått industriområde skulle vara guld!

Kolla vid och runt postenlagret!
Där nånstans har det funnits en utritad bana!
 

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Örebro, Norr
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Phåne och resten av gänget som har koll

Vad fasiken ska jag köpa för däck och smälla på där bak? Kommer köra mer och mer bana, smc kurser iof men vill ha ett däck som har lite mer av de egenskaperna man vill ha på bana, jag kör inte mycket gata och absolut aldrig i regn, enda regn som blir är om det mot förmodan skulle regna en bandag. (man kan ju inte alltid ha tur med vädret)

Och vart gör jag bytet? Kenneth du pratade om någon gubbe uppåt lindesberghållet?
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top