Örebro/Karlskoga

eha

en svart till ska vägkittas, och betalas
Gick med
7 Jun 2010
Ort
Karlskoga
Hoj
fler än jag ids - färre än jag önskar
här: http://www.trafikverket.se/Privat/I-ditt-lan/Orebro/Vem-skoter-min-vag/

Där finns även en annan bra grej; kartor (Sveriges statliga vägnät) som bl a skvallrar om vägens beläggning. "Randiga" vägar = grus. Dock är de dåligt uppdaterade. T ex har förra årets oljegrusande i Karlskogatrakten inte nått kartan än. Så grusväg på karta kan vara oljegrusad i verkligheten. Varenda vägnummer finns där oxå.
 
Last edited:

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Örebro-Län
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Jag var ute igår (onsdags) och körde med 3st andra kompisar. Blev en liten tur, då jag skulle iväg och jobba.
Körde bla Laxå-Finnerödja-Åtorp. Fina vägar.
 

FullThrottle

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2010
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha
Riktigt fint väder ute idag, har sett många hojar ute i Örebro och snart blir jag en av dom.

Någon som har några bra tips på kurviga vägar kring Örebro ?
 

Phåne

Slappröv
Gick med
10 Jan 2009
Ort
örebro
Hoj
Hojutta
Riktigt fint väder ute idag, har sett många hojar ute i Örebro och snart blir jag en av dom.

Någon som har några bra tips på kurviga vägar kring Örebro ?

Finns många fina vägar runt fjugesta - vretstorp - askersund - mariedamm
eller nora - linde - tre sjöarsväg.

Bli med ut o åk nån dag så ska ja visa lite fina vägar :)
 

Pennybridge

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2009
Ort
Pennybridge
Hoj
-93 Yamaha FZR
Kört en del ikväll var riktigt härligt hoj väder ute.

phåne, det var en grym skillnad, nu bottnar gaffeln inte vid inbromsningar längre. Hojen känns mycket stabilare nu, både i kurvtagning och acceleration. vart bra mycket bättre.
stort tack för hjälpen.
 

Phåne

Slappröv
Gick med
10 Jan 2009
Ort
örebro
Hoj
Hojutta
Kört en del ikväll var riktigt härligt hoj väder ute.

phåne, det var en grym skillnad, nu bottnar gaffeln inte vid inbromsningar längre. Hojen känns mycket stabilare nu, både i kurvtagning och acceleration. vart bra mycket bättre.
stort tack för hjälpen.

Såbra då, gaffeln gör otroligt mycket för köregenskaperna :)
Nu ska ja bara fixa ett par dogbones åt dej me :yoparty
 

crazy rider

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Kumlabunkern
Hoj
ktm 690
fan vad skönt det är att köra hoj nu på sommaren solen skiner naturen runtomkring är fin sen var det ganska tyst me:) (körde 125an)

det enda som saknades var lite mer effekt. hoppas min del till ktmen kommer snart så jag kan dra ut och brassa med den :)
 
Last edited:

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Fick stopp utanför köping i helgen med hojen. Hade pausat en stund o när jag skulle iväg dog all elektronik efter en halv sekund innan jag hann starta. Lyckades putta igång den men den dog igen efter 15 sek. Till sist blev det bärgning. Batteriet har varit lite smådåligt, men jag visste inte att det kunde ge upp så plötsligt, hade aldrig haft nåt problem att starta tidigare.

Bytte nu batteri och den funkar klockrent. Skulle dock vilja mäta ifall den laddar för att se så att samma sak inte händer igen för det var både jobbigt och dyrt. Nån som har instrument för detta och kan tänka sig att hjälpa till nån kväll, jag kan kommer över och det tar väl inte så lång tid antar jag. Vet själv inte riktigt hur man gör, oteknisk som jag är...
 

Phåne

Slappröv
Gick med
10 Jan 2009
Ort
örebro
Hoj
Hojutta
Bytte nu batteri och den funkar klockrent. Skulle dock vilja mäta ifall den laddar för att se så att samma sak inte händer igen för det var både jobbigt och dyrt. Nån som har instrument för detta och kan tänka sig att hjälpa till nån kväll, jag kan kommer över och det tar väl inte så lång tid antar jag. Vet själv inte riktigt hur man gör, oteknisk som jag är...


Visst kan vi mäta nån dag om du vill, jag har multimeter o allt som behövs :)
Bara o hojta till :)

Kenneth Mobnr "0700700340"
 

joacimz

Medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6
Ta det extra lugnt ute i trafiken nu. Örebropolisen har fått 28 eller om det var 32 aspiranter och dom är jag tveksam till att de kommer att se mellan fingrarna om det är något.
Åkte till sommarstugan i förrgår och såg en blå er-6:a som blivit stoppad strax efter St mellösa, de stod även med laser strax utanför Odensbacken på R52.
 

v-master

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2009
Ort
karlskoga
Hoj
ducati 750ssie 01
såg att det hade hänt en mc olycka ve nora vägen hoppas att de inte var någon härifrån som var inblandad å att de klara sig bra
 

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Ort
Örebro
Hoj
Ducati MS 1100S
Vem faaen är det som åker bakhjul på Elementvägen i bara linne nu när jag sitter inne i värmen och jobbar??:D
 

FullThrottle

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2010
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha
Bli med ut o åk nån dag så ska ja visa lite fina vägar :)

Ja, det vore kul !

Ta det extra lugnt ute i trafiken nu. Örebropolisen har fått 28 eller om det var 32 aspiranter och dom är jag tveksam till att de kommer att se mellan fingrarna om det är något.
Åkte till sommarstugan i förrgår och såg en blå er-6:a som blivit stoppad strax efter St mellösa, de stod även med laser strax utanför Odensbacken på R52.

Jo, jag märkte det igår när jag var ute på dagen och körde, såg några mc poliser och ett flertal polis bilar och en polisbil som drog en husvagn.
Dom kanske skulle köra en trafikkontrollsmaraton.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top