BMW F800 tråden.

PJM

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2009
Ort
Saltsjö-Boo
Hoj
BMW F800R -2010
Monterade slip-on från sc-project idag, jävlar vilket ljud det blev jämfört med original, klart välinvesterade pengar :tummenupp
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Håller med om fuggarna men för min del var den väldigt bekväm och kul i kurvorna. Nu är jag rätt liten så det kan säkert vara skillnad för den som är lång. Visst är den törstig och har liten tank men det är inte så illa som sägs. Tyckte även den låg riktigt bra i högfart på motorväg.

Men testa en ST igen och låt den jobba på över 5000 varv då tycker jag att den är kul.

//Dafe

Jag har snart gjort min inkörning ska göra första servicen på den nu på onsdag.
Kul att höra att den blir roligare att köra över 5000rpm, då jag tills nu bara fått varva max 5000rpm! Ska bli spännande att varva ur den lite mer framöver, har verkligen sett fram emot det!! :banana
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Idag har man gjort den första servicen på hojen, 14mil tur och retur i ösregn då man inte har bmw verkstad på hemmaplan, tur det finns regnkläder! Men handskarna klarade inte hemresan, då blev dom genomblöta trots dryway! Tur man har handtagsvärme iallafall!
 

Boes

Smutsig
Gick med
6 Aug 2009
Ort
Bollnäs
Hoj
BMW
Någon här som vet vad en 1000mila service kostar och vad dom gör?
Har ringt runt idag men alla verkar ha stängt eller så är de ansvariga lediga, slapphögar! :D
 

Boes

Smutsig
Gick med
6 Aug 2009
Ort
Bollnäs
Hoj
BMW
Tackar.

Försöker fixa en tid innan jag drar ner till gbg, har åkt 900 med den totalt.
Ner till gbg, åka lite där nere och hem så har jag nog åkt ca 1100, men det lär väl inte vara något problem att serva efter heller kan jag tänka mig.
 

mugano

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2008
Ort
Solna
Hoj
SP-1 -01
Tackar.

Försöker fixa en tid innan jag drar ner till gbg, har åkt 900 med den totalt.
Ner till gbg, åka lite där nere och hem så har jag nog åkt ca 1100, men det lär väl inte vara något problem att serva efter heller kan jag tänka mig.

Gör inget med några mil hit eller ditt. Kostade iallafall ca 1500-2000 för 2 år sen.
 

Akinari

Aki
Gick med
28 Mar 2009
Ort
Västerås
Hoj
2009, Yamaha R6
Ofan? När jag ringde sa de ca 2-3000:- iof var det en snubbe på verkstaden jag pratade med och han visste inte priserna, han meka bara. :)
 

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1250GSA
1000 mil ca 1600:- Bike Trollhättan
2000 mil ca 2600:- Bike Trollhättan

Överkomliga servicekostnader på F800 får man säga.
 

Gärdeborg

Ny medlem
Gick med
3 May 2010
Ort
Göteborg
Hoj
BMW F800R
Jag är på väg att beställa en F800R och funderar om man ska ta larm som tillbehör. Någon här som har erfarenhet av hur bra det är? Är det värt pengarna? Rejäl ljudnivå?
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Jag är på väg att beställa en F800R och funderar om man ska ta larm som tillbehör. Någon här som har erfarenhet av hur bra det är? Är det värt pengarna? Rejäl ljudnivå?

Jag har BMW's orginallarm på min GS och det funkar garanterat avskräckande. En blinkande röd lysdiod får snorungarna att hålla fingrarna borta och ja, det låter. Mycket.
 

Boes

Smutsig
Gick med
6 Aug 2009
Ort
Bollnäs
Hoj
BMW
Jag har BMW's orginallarm på min GS och det funkar garanterat avskräckande. En blinkande röd lysdiod får snorungarna att hålla fingrarna borta och ja, det låter. Mycket.

Har också larm, men funderar på när det är tänkt att det ska börja låta..??
Har dragit på larmet ett flertal ggr och satt mig på hojen, skakat den och härjat, men icke. Men rätt var det är, så börjar den tjuta om jag bara nuddar den. Vad är det som aktiverar tutandet?

Läst boken men får inget riktigt svar.
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
1200kr fick jag betala för min 100mils service, hoppas att nästa års service inte kostar mycket mer än dom 1500kr som dom flesta verkar fått betala för sin 1000mils service, själv hinner jag nog inte upp i 1000mil innan ett år gått.

Testade min ST i lite högre farter (200+) nu efter inkörning och tyckte att den var mycket stabil i hög fart, men man fick ligga ner ordentligt mot tanken för att slippa fartvinden på hjälmen!
 

Boes

Smutsig
Gick med
6 Aug 2009
Ort
Bollnäs
Hoj
BMW
Service utförd, 1200 för 1kmilaservice, blev tvungen till årsservice samtidigt så totalt blev det 1600 kr.
Utförd av Northbike i sundsvall, för er som bor i närheten kan jag rekommendera dem då jag fick kanonservice från första gången jag ringde till dem jämfört med lundgrens i avesta som bara snäste åt mig.
 

McMiss

skenet bedrar...
Gick med
13 Jul 2009
Ort
hemma
Hoj
BMW F800R
Kul att läsa om F800. Provkörde den för några år sedan och blev inte speciellt impad då. Men nu körde jag både -R och -ST på MC-live i Barkarby. Och nu blev jag faktiskt mer imponerad:). Båda F800-modellerna kändes väldigt mjuka o behagliga, både med växlingen och med kurvorna. Totalekonomin är ju intressant också :tummenupp.

Blev riktigt sugen på en -ST. Men jag har hört en del negativt om rutan - mycket vindbrus. Men det bör väl finnas tillbehör..

Finns det nån som har erfarenhet från passagerarplatsen??

(Det fanns mera läsning här än på BMW-forumet tycker jag.)

Jag är 171cm & satt utmärkt på bönpallen när min 195cm långa bror provkörde min hoj.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top