BMW F800 tråden.

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Tjena, jag har precis köpt en F800s och skulle behöva en länk till något ställe där ägar manualen finns...någon som har den?

Har du piratkopierat din motorcykel?! :ajjabajja :kulspruta

:hihi

Skämt åsido, Bikestop lurade mig att provköra deras F800S i somras och väckte habegär. Ujujuj! Härlig hoj!

Tyvärr är det mycket annat som vill förbruka pengar också. En får väl se hur priserna ligger mot slutet av den kommande säsongen.
 

Bischan

Born to be Wild
Gick med
18 Oct 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki GPZ900R -85:a och enHonda XR125L -05:a
Hämtat pärlan

Idag åkte man drygt 60 mil tur o retur till Malmö och hämtade hem sitt nyförvärv, en BMW F800S årsmodell 2006.

Gav 59000 för den med 1780 mil på mätaren. Tyckte det var ett schysst pris.
 
Last edited:

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
nybliven pappa till en röd liten rackare. Hon är inte döpt än men det kanske man inte ska göra... får den levererad nästa vecka, hoppas på att allt snö är borta då :)
 

Aleleo

Medlem
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Växjö
Hoj
BMW R nineT -14
Ska kolla på en i dagarna. Hur vet man om det är färddator? Har alla -07:eek:r ryckutjämnare?
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Sveriges bästa sporthojsforum och ett gäng BMW piloter pratar...blinkers??? :D :D :D :D :D :jisses

(fö tycker jag F800 är riktigt ball. Tror främst pris och varumärke sätter stopp för de riktigt goa försäljningsvolymerna)
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Sveriges bästa sporthojsforum och ett gäng BMW piloter pratar...blinkers??? :D :D :D :D :D :jisses

(fö tycker jag F800 är riktigt ball. Tror främst pris och varumärke sätter stopp för de riktigt goa försäljningsvolymerna)

Ptja. F800GSen är redan mer eller mindre slutsåld i Sverige för säsongen.
Måste vara nåt fel på varumärket :) Ingen sporthoj iofs.....

Inbillar mig dock att det är BMW (tillsammans med KTM) som jobbar i särklass hårdast med sina varumärken just nu. Vad nytt har japsarna egentligen presenterat de senaste åren?
 
Last edited:

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Ska kolla på en i dagarna. Hur vet man om det är färddator? Har alla -07:eek:r ryckutjämnare?

Om man enbart tittar i instr. boken så ser det ut som att de har täckt över halva skärmen med en bitplast om den inte har färddator. Men jag vågar lova att alla hojar i butken har färddator. Det är najs att ha.

Jag har färddator och vita blinkers på min, ska nog köpa kuts oxå. Jag gillar verkligen ljudet ur orginalpipan oxå :)
 

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
Har den färddator så ser du massa info i högra displayen: förbrukning, range, snitt etc.
Tryck på INFO knappen så märker du det snabbt.

07 ska ha uppdaterad ryckutjämnare samt nya mjukvaran, har den inte det så uppgraderar BMW det gratis.

Den fungerar fint på bana, bra vrid ut ur kurvorna och bra mos på toppen.
Jag har bara en anmärkning efter mina bandagar och det är bromsarna...
skulle behöva stålomspunnet fram, tyckte i slutet av varje pass att bromsen tog längre och längre in.

Vet inte om jag skrev det tidigare i tråden men jag slog till på en Leo Vince pipa :tummenupp
 

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Har den färddator så ser du massa info i högra displayen: förbrukning, range, snitt etc.
Tryck på INFO knappen så märker du det snabbt.


Vet inte om jag skrev det tidigare i tråden men jag slog till på en Leo Vince pipa :tummenupp

du får gärna ladda upp ett bra ljudklipp så vi får lyssna. Har försökt lyssna lite från youtube, men alla vet att ljudet där suger babianröv.
 

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
Ska se om jag kan få till ett ljudklipp i nästa vecka.

Tycker vi kan styra upp en träff, börjar bli en hel del med f800s/st i sthlm
 

pajo

Nybliven Stockholmare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Aprillia Mana -08
Ska se om jag kan få till ett ljudklipp i nästa vecka.

Tycker vi kan styra upp en träff, börjar bli en hel del med f800s/st i sthlm

Låter som en bra idé tycker jag :tummenupp

Är rätt ny i stan och behöver få lite trevliga vägar uppvisade för mig! Så kom med lite förslag så är jag absolut på!!
 

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
jag är oxå på en gruppkörning. Måste bara få lappen först *1.5 vecka kvar*. Var ute och snurrade igår ikylan, underbart :)

Noyah: Om det blir en gruppkörning så behöver du inte fixa något ruttet ljudklipp :yoparty
 

wolverine_81

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Ort
I din bakficka
Hoj
f.d BMW F800S
Sitter och gnuggar skinkorna på en Gul S modell med vita blinkers färddator och GPS Hållare (har ingen användning än av den men).
Har kört den nu i en säsong och är väldans nöjd över den.

Eftersom det är en 06.a ska den in och servas gratis av BMW för att rätta till ryckutjämnaren och lite annat gott.
Ska även fixa en ny ljuddämpare till den, dock ingen märkesdämpare utan har en bekant som moddar bilar och även då gör egna slipons till hojar. Känns helt ok att få lite mulligare ljud för halva priset av vad en vanlig acra kostar.
 

Aleleo

Medlem
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Växjö
Hoj
BMW R nineT -14
Har nu införskaffat en röd.
Härlig MC, med gott orginalljud och underhållande motor. Tror knappt jag behöver byta ljuddämpare.

Nån som eftermonterat orginallarm?
 

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
Ska se om jag kan få till ett ljudklipp i nästa vecka.

Tycker vi kan styra upp en träff, börjar bli en hel del med f800s/st i sthlm

Jag är på!

Träffas och köra en liten vända vore finfint!

Nån som eftermonterat orginallarm?

Jag eftermonterade och det tog väl en 15 minuter för mekanikern att få dit den.
 
Last edited:

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
nu får vi bara styra upp en samling. Jag har aldrig kört i grupp så jag vet inte vart det kan vara lämpligt att mötas eller vart det finns bra vägar. Jag röstar på att vi kör efter 23e april (eftersom jag kör upp den 23e :) )
 

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
nu får vi bara styra upp en samling. Jag har aldrig kört i grupp så jag vet inte vart det kan vara lämpligt att mötas eller vart det finns bra vägar. Jag röstar på att vi kör efter 23e april (eftersom jag kör upp den 23e :) )

Lycka till!

Början på maj vore väl ingen dum ide?
 

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Vad gick det på?
När jag frågade på BMW solna lät det som en bökig historia att eftermontera larm :mad:

Gå inte på allt de säger i Solna, de har inte världens bästa rykte. Ring bmw i göteborg så får du säkert ett annat svar.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top