Kört en bandag på Circuito Jerez

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
För en månad sen lyckades jag få tag på en tjej vid namnet Lina som arrangerade en bandag i Jerez. En vecka senare och 180 Euro fattigare så verkade allt vara fixat inför körningen (Fick uppge: Personnummer, Passnummer, Försäkringsnummer, Körkortnummer)

Väl på banan så fick man åka igenom två grindar med vakter för att komma in till depån.

Jag hade valt att köra i medelsnabba gruppen vilket passade mig bra. Fick 2 timmar på banan och efter det var jag jävligt slut, otränad som man är.

Banan går inte att beskriva som Svistad (cykelbana) , Gelleråsen (vägarbete) utan mer som Gotlandring fast mycket bredare:tungan Väldigt snabb bana tycker jag.

2:14 åkte jag som snabbaste, vilket kanske inte är så snabbt då:rolleyes: 2:02 körde dom snabbaste på den dagen. Men det var jävligt kul!

Tre personer blev ivägkörde i Ambulans och ytligare 10 personer körde av banan. Ena personen som blev ivägkörd i ambulans kraschade framför mig så jag fick väja mellan han, cykelns bensintank och hans motorcykel:näsblod Sista passet blev avbrutet pga krascherna.



Högerklicka och "Spara som"
http://sporthoj.years2.com/Trackday in Jerez.wmv

Kul, du får skriva en blänkare om det sen! :tummenupp

Här har du den:)
 
Last edited:

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R6 & RD350
Härligt mannen, det där såg roligt ut! Jag menar, att inte bara kunna köra på en sådan fin bana utan dessutom under tid då körningen i Svedala ligger i dvala!
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Härligt mannen, det där såg roligt ut! Jag menar, att inte bara kunna köra på en sådan fin bana utan dessutom under tid då körningen i Svedala ligger i dvala!

Jo de gör ju hela grejen ändå roligare:)

Ser att du äger en RD 350, det var en tysk med som var mekaniker i spanien och hade byggt om sin rd 350 en del. Gick jävligt bra, så bra så jag inte hängde med:tungan Näst sista passet tappade han ena ljuddämparen därför han inte har några på, men han fortsatte köra ändå.
 

Bifogat

  • IMG_0869.JPG
    IMG_0869.JPG
    87.4 KB · Visningar: 117

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R6 & RD350
Jo de gör ju hela grejen ändå roligare:)

Ser att du äger en RD 350, det var en tysk med som var mekaniker i spanien och hade byggt om sin rd 350 en del. Gick jävligt bra, så bra så jag inte hängde med:tungan Näst sista passet tappade han ena ljuddämparen därför han inte har några på, men han fortsatte köra ändå.

Har funderat lite vad jag ska göra med min RD! Den är i delar just nu. En idé är att bygga upp den i, mer eller mindre, originalskick. Ett annat att göra den lite banmässig! Men men, det är ju trots allt en gammal rörramskonstruktion :confused: Fast det finns de som lyckats bygga ganska vassa maskiner i alla fall!
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
2:14 åkte jag som snabbaste, vilket kanske inte är så snabbt då:rolleyes: 2:02 körde dom snabbaste på den dagen. Men det var jävligt kul!

Kewlt man. Nu behöver du bara kapa en si sådär 30-35 sekunder så kan du söka jobb i MotoGP. ;)

Måste vara en fräkc känsla att få köra på en världsbana som Jerez va? :avis
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Kewlt man. Nu behöver du bara kapa en si sådär 30-35 sekunder så kan du söka jobb i MotoGP. ;)

Måste vara en fräkc känsla att få köra på en världsbana som Jerez va? :avis

Jag skyller på materialet:rolleyes:

aa det är kul att få ha kört där:)

100 sec / 134 sec = 75% av deras varvtid. Får se det som så i stället, behöver bara höja tempot med 15%:)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top