GSX-R 1000 K7-tråden

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Finns det något sätt att ordna så att det inte bli så sjukt fult utan katalysator på K7/K8? Om man nu vill ta bort den..

Japp, finns. http://www.gixxer.se/viewtopic.php?t=412&postdays=0&postorder=asc&start=105

Finns en annan variant åxå som täcker upp mer, lixom en vinge/fena som går upp en bit på röret... Äh fan... Här har du en bild.

D9B0EF93-BDB9-491E-C96E7516C8FABE6C_Zoom.jpg
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Jag vill också ha sån där pipa och rör som sitter lägre än de allra flesta. Har Yoshi helsystem (TRS) nu, ganska stor burk som sitter med brant vinkel uppåt (fäste i skjutspinnen). Kan man tweaka det där själv på nåt sätt, eller är det ett helt annat rör/dämpare som behövs?

Nån som vill byta? Mitt är dyrt iaf (har jag hört!) :rock

du menar ett trioval japon som fästes i innanför fotpinnen fram?
det är skitläckert, var har jag sett det nånstans....:tungan
 

Output

Bonus
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 1000 K7
Jag trioval carbon med fästet bakom fotpinnen, ser grymt ut om man kan ta bort bakre pinnarna också
 

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Ort
--
Hoj
--
Jag trioval carbon med fästet bakom fotpinnen, ser grymt ut om man kan ta bort bakre pinnarna också

Ja precis, det är vackert som en porrfilm. Vill också ha! Vad behöver man göra om man redan har fästet uppe i skjutspinnen? Lär väl behöva ett nytt kortare rör misstänker jag?
 

Output

Bonus
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 1000 K7
Ja precis, det är vackert som en porrfilm. Vill också ha! Vad behöver man göra om man redan har fästet uppe i skjutspinnen? Lär väl behöva ett nytt kortare rör misstänker jag?

Bra fråga, vet inte om det räcker med nytt stag som sitter bakom pinnen eller ifall du behöver ett helt nytt rör som leder till trioval'en. Kan bara säga att det blir riktigt snyggt iaf när man fått ihop det.
 

Output

Bonus
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 1000 K7
Hade TalorMade innan jag bytte till Trioval. Det låter för mycket för att köra. Man blir ju döv.
 

vallonen

Tomten kör Gixxer!
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Skåne
Hoj
BMW s1000rr
Pratade med cleassons mc dom sa att det inte var några problem med en mappning på en helt ny hoj,ska jag vänta tills 100 milaren eller vad? måste bestämma mig i veckan vad ska jag göra?
 

Wilhelm

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2004
Ort
Värmland
Hoj
gsxr 1000 k7
Hade TalorMade innan jag bytte till Trioval. Det låter för mycket för att köra. Man blir ju döv.

Jag åker med Taylormade o inte tycker jag att det låter så mycket mer än vad andra slip-on man har haft, iallafall när man sitter på hojen men jah kan tänka mig att omgivningen inte alltid tycker det är så kul när man börjar närma sig 13-14 tusen varv för då skriker det som en F1 bil haha. Men va fan det ska ju låta lite de är ju en del av upplevelsen:banana
 

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Ort
--
Hoj
--
Värt att köpa eller tror ni man spyr av att det är dålig färgmatchning mot orginal?

singelcuts på ebay


edit: värt att tillägga att orginal från Din MC kostar 3 400:- för den här plastbiten
 

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Visst är väl K7an strypt på växel 1-4?

Hur får man i så fall bort strypningen. Har Power comander som satt på när jag köpte den. Betyder det att den min hoj är ostrypt?
 

Wilhelm

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2004
Ort
Värmland
Hoj
gsxr 1000 k7
Värt att köpa eller tror ni man spyr av att det är dålig färgmatchning mot orginal?

singelcuts på ebay


edit: värt att tillägga att orginal från Din MC kostar 3 400:- för den här plastbiten

Vart har du gjort av den som hör till orginal då? Fick du inte med den när du köpte hojen. När jag köpte min k7 var det inte heller med någon singelcuts, men jag ringde till den suzuki återförsäljaren som sålt min hoj ny o då hade jag sån tur att den låg kvar hos dom så jag fick den hem skicka gratis:banana

Visst är väl K7an strypt på växel 1-4?

Hur får man i så fall bort strypningen. Har Power comander som satt på när jag köpte den. Betyder det att den min hoj är ostrypt?

Jag har då aldrig hört något om nån strypning! Jag kan ju iallafall säga att min är då inte strypt.
 
Last edited:

Nicotin

Guest
Visst är väl K7an strypt på växel 1-4?

Hur får man i så fall bort strypningen. Har Power comander som satt på när jag köpte den. Betyder det att den min hoj är ostrypt?

det är väl några som hävdar att vissa årsmodeller av r1000 är/skulle vara strypta på vissa växlar..detta ska man då köpa ett G-pack el 3 mod för att avhjälpa...vette fan..gjorde nada på min hoj i alla fall...sockerpiller effekt tror jag..

Vart har du gjort av den som hör till orginal då? Fick du inte med den när du köpte hojen. När jag köpte min k7 var det inte heller med någon singelcuts, men jag ringde till den suzuki återförsäljaren som sålt min hoj ny o då hade jag sån tur att den låg kvar hos dom så jag fick den hem skicka gratis:banana



Jag har då aldrig hört något om nån strypning! Jag kan ju iallafall säga att min är då inte strypt.

bara en stilla undran..hur vet du det ??
 
Last edited:

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Visst är väl K7an strypt på växel 1-4?

Hur får man i så fall bort strypningen. Har Power comander som satt på när jag köpte den. Betyder det att den min hoj är ostrypt?

blandar du inte ihop det med dom 3 olika programmen som styr motorkaraktären??
 

Wilhelm

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2004
Ort
Värmland
Hoj
gsxr 1000 k7
det är väl några som hävdar att vissa årsmodeller av r1000 är/skulle vara strypta på vissa växlar..detta ska man då köpa ett G-pack el 3 mod för att avhjälpa...vette fan..gjorde nada på min hoj i alla fall...sockerpiller effekt tror jag..



bara en stilla undran..hur vet du det ??

Ja de finns ju absolut inget som tyder på det, skulle den då vara en elektonisk effektsänkning på vissa växlar. Jag tror ju inte att jag skulle få mer effekt på dom första växlarna genom att köpa något G -pack eller liknade. Men inte vet jag.
 

Robz

Guest
Pratade med cleassons mc dom sa att det inte var några problem med en mappning på en helt ny hoj,ska jag vänta tills 100 milaren eller vad? måste bestämma mig i veckan vad ska jag göra?
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Läs, begrunda i 20 sekunder och bänka sedan - bästa sättet faktiskt för en inkörning :tummenupp

Visst är väl K7an strypt på växel 1-4?
Hur får man i så fall bort strypningen. Har Power comander som satt på när jag köpte den. Betyder det att den min hoj är ostrypt?
Finns som sagt tidigare i tråden - inlagt av Ulf... K7/K8 är "mjukare" än K5/K6 på upp till halvt gaspådrag ("strypt" :rolleyes::rolleyes: - MER KÖRBAR!), vrider man sedan på mer så har man vid fullt ingen "strypning".

Allt förutsatt att man plockat bort alla 5 pluggarna i förgasarna!! Katalysatorn ger som tidigare sagts ganska mycket i mellanregistret... Börja med förgasarna och byt sedan till Hobbex snabbgas :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top