Dagens Blocket! (mc-relaterat)

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Tja,
SJÄLVKLART så säger inte en återförsäljare nej till en kund som har råkat att missa en årsservice, det handlar om goodwill och att behålla sina kunder. Precis samma sak som att en polis kan ge dig en varning för fortkörning istället för böter . OM man ska vara nitisk som återförsäljare så kan man kort och gott säga... Tyvärr du har missat en service här och då gäller inte garantin enligt föreskrifterna. Detta finns på papper grabbar! Allt är upp till hur snäll återförsäljaren är när ni kommer in med en bristande servicebok.

Men nej... Har du blivit nekad garantiåtgärd pga detta så har du blivit blåst. Jag köpte hojen 2013, yamaha Sverige har ett register över hojarna, så när jag påpekade den "bristande serviceboken" så knackade de in regnumret i datorn och såg att garantin började gälla 2012 när hojen köptes, vilket gjorde att garantin var kvar då leveransservicen på lite magiskt vis var tekniskt sett flyttad till 2012 (varför den gjordes i dec 2011 är dock ett mysterium). Detta gör i princip en servicebok överflödig tills dess att du tänkt sälja och köparen inte vill ringa yamaha och fråga efter servicehistoriken.
Detta datorknapprande skedde även då jag skulle lämna in hojen på garantirep då de tittade i serviceboken o såg att det var en lucka där, men när de väl kollat så var allt frid o fröjd.
 
Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag vet inte hur det fungerar hos andra märken, men alla Yamaha som säljs av en auktoriserad handlare levereras med ägarhandbok, servicebok (i vilken garantin utförligt förklaras) samt ett papper som kallas garantibevis. På detta garantibevis står startdatum såväl som slutdatum för garantin. I samtliga fall som jag känner till så är startdatumet samma datum som köpedatumet. Garantibeviset skall dessutom undertecknas av säljaren såväl som köparen och då bör båda rimligen känna till vilka datum som gäller...?
 

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Lägg ner OTandet! :mattias

Titta i stället på denna feta rova:
140409_Honda.JPG


Ät trolldeg Boss Hoss!

:rofl

:hej

/e

Annonsen
 

Bifogat

  • 6961398227.jpg
    6961398227.jpg
    108.3 KB · Visningar: 169
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot

Hassan Hermannsson kommer nog tuvar få behålla sitt fina erbjudande.


Det verkar vanligt bland gubbar att leva kvar i 60-talet, de är inte medvetna om vilka (100 gånger) häftigare bågar det finns och därför blir automatiskt deras båge det häftigaste och de verkar förutsätta att köparna står uppradade med pengarna i näven.
 
Last edited:

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
"En riktig blickfångare!" Ja när nåt så jävla fult dyker upp så tittar man ofrivilligt! :skrämd

http://www.blocket.se/dalarna/FZR_1000_streetfighter_53268472.htm?ca=12&w=3

"Går att veteranförsäkra". Jo, den ser ju verkligen ut som en FZR i "originalutförande", tüskröv och R1ans sving var väl standard 88 och övre kåpor + vindruta extra tillbehör :rofl

7392117154.jpg
(sen tror jag ändå inte att dom tagit den ens om den varit originaldå dom undantar "vissa sportmodeller")
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top