Dagens Blocket! (mc-relaterat)

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
I min värld så är det säljaren som sätter sina säljkriterier. Gillar man det inte är det bara att leta vidare.

Och i min värld är det köparens marknad.
För bästa möjlighet till försäljning så skulle jag aldrig stänga några dörrar på det sättet.
Det är samma sak med folk som är otrevliga eller dryga redan i annonsen, dom faller också bort direkt.
Annonserar man så får man ju alltid räkna med en viss kvot av puckon.
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Men du...

I princip åker du alltså och skriver papper direkt, utan någon tidigare kontakt med säljaren som du inte orkar ringa, eftersom allt du vill veta redan ska stå i de få annonser du orkar läsa, förstår jag dig rätt?

Du kan inte ha köpt många hojar på annons i.a.f.? :7peta ;)



Och dessutom råkade jag "gilla" ditt inlägg...

Jag menar snarare att det är fruktansvärt många säljare som tar en bild och skriver märke, modell och årsmodell och sedan skriver 'ring för mer info'. Med andra ord förväntas jag som köpare lägga ner en massa jobb på nåt som jag sannolikt ändå inte köper. Har ägt 4 hojar och sett säkert 1 miljon blocketannonser... Ju mer info i annonsen desto större är chansen att jag blir intresserad och till slut åker och köper hojen.
 

jika

Medlem
Gick med
11 Jun 2008
Ort
Malmö
Hoj
XT660Z Teneré, Thunderace -96 (till salu)
Jag menar snarare att det är fruktansvärt många säljare som tar en bild och skriver märke, modell och årsmodell och sedan skriver 'ring för mer info'. Med andra ord förväntas jag som köpare lägga ner en massa jobb på nåt som jag sannolikt ändå inte köper. Har ägt 4 hojar och sett säkert 1 miljon blocketannonser... Ju mer info i annonsen desto större är chansen att jag blir intresserad och till slut åker och köper hojen.

http://www.blocket.se/alvsborg/R1_129_Mil_52648207.htm?ca=23_11&w=3

Den hamnar med stor sannolikhet alltså inte på din garageuppfart? ;)
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1

jika

Medlem
Gick med
11 Jun 2008
Ort
Malmö
Hoj
XT660Z Teneré, Thunderace -96 (till salu)
Här håller jag inte med kjellper - All nödvändig info finnes i detta fallet och det är.......... 129 mil !!!!!!!!!!

En ny cykel ju.


Sedan om det är en äldre så vill jag också ha så mycket info som bara går, men inte i detta fallet

Vi ser nog olika på saken då. En 2008 års modell är, enligt mig, inte "ny" oavsett hur långt den har rullat. Det känns som att en eventuell köpare är ganska intresserad av historien bakom en 6 år gammal hoj och varför den inte har rullat mer än 129 mil vilket borde klarats av under första månaden efter uthämtning. Är den ens det minsta omskött sedan dess? Om den är orörd på 6 år så finns det förmodligen en del ihoptorkade grejer på den.

Uppstår det många frågor är ju uppenbarligen inte annonsen komplett. Men vill säljaren ha det så så är det ju dennes "problem".

Tur att det finns annonser för alla :)
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Jag menar snarare att det är fruktansvärt många säljare som tar en bild och skriver märke, modell och årsmodell och sedan skriver 'ring för mer info'. Med andra ord förväntas jag som köpare lägga ner en massa jobb på nåt som jag sannolikt ändå inte köper. Har ägt 4 hojar och sett säkert 1 miljon blocketannonser... Ju mer info i annonsen desto större är chansen att jag blir intresserad och till slut åker och köper hojen.

Jaha, näe så fåordiga annonser gillar inte jag heller. Men om bilden är sådär oemotståndlig så ringer jag även om det inte står "ring för mer info".
I ditt förra inlägg förstod jag det som att du var helt emot telefonkontakt öht, men så är det kanske inte?


Lika enerverande är de annonser som innehåller en vägg av text helt utan substans; "Tänkte kolla intresset för min Veryhurry SEG180 eftersom jag orkat tvättat den för första gången på sju säsonger. Det är som sagt en nytvättad Verryhurry SEG 180 bla bla bla..." Många ord med noll värde.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Ja det där är ju verkligen en säljande annons. Massor av info och en närmast perfekt stavning och meningsuppbyggnad.

Precis. Den orkar man inte ens maila på.
Hellre då att det bara stått:

Märke/Modell
Årtal
Miltal

Då kan jag själv maila och fråga när den besiktades och servades. Låter allt bra så åker man och kollar.
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Ja det där är ju verkligen en säljande annons. Massor av info och en närmast perfekt stavning och meningsuppbyggnad.
Brukat ta min favoritannons under "till salu" från Blocket.
Tyvärr är skärmdumpen borta sen länge:
------------------------
Liten röd bil.
Går bra.
------------------------
Ingen kan missa var det är för "sort" som satt in den annonsen...
 

Cawasapien

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Ort
i öppna landskap
Hoj
- 04 zx 10 r Ninja
Törs man köpa en hoj av nån som inte ens har den tekniska kompetensen att hålla en kamera rätt? :dummer

View attachment 401274

När de gäller crossar så är de första man begär - ramnummer ! :tummenupp , lätt att kolla om den är stulen då ! :hihi

Någon "muhammed" hade en cross till salu på blocket förra veckan , sonen mailade honom och bad om ramnummer så kanske jag köper ! Annonsen försvann på 5 röda ! :hihi
 

Lentomannen

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2013
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki GPz 900R

Cawasapien

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Ort
i öppna landskap
Hoj
- 04 zx 10 r Ninja
"Har aldrig krånglat under tiden.jag har haft den."

Nä just det, delar till halva hojen fattas??
Och hur länge har han haft den, med tanke på det saknade regbeviset? Ta striden med förra ägaren? Äger man ett fordon innan man fått regbeviset? :confused:

Hahaha ! :rofl
De måste ju va nån som driver med folk å vill kolla om de finns nån som är dum nog att köpa skrotet utan papper ! "Har legat ute tidigare" ! :hihi
 

Three O'Clock

I´m so far behind, I think I´m first =D
Gick med
28 Jul 2011
Ort
Lund/Bjärred/Stockholm
Hoj
KTM 690 Smc-R 2013
http://www.blocket.se/kronoberg/Husqvarna_TE510_Centennial_52626315.htm?ca=7&w=3



Vad i helvete?

Den lär väl inte kostat 170k ny? Hittade nåt om $12k.. Nån som gjort en dålig affär?

Edit: Jag får rätta mig själv:
http://www.motorbikestoday.com/news/Articles/husky_te510c.htm

Det är ju helt sjukt..

Löjligt, för så mkt pengar kan man väl iaf önska att den va snygg, eller att bakramen va i kolfiber som dem skriver. Undrar vem som köper något sådant. Kanske bara e ett trick för att få det att se ut som bolaget har mer värde.

Påminner lite om Lelles KTM 660 sms? från 02 som dem ville ha 40k för och legat ute ett par år på blocket
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Löjligt, för så mkt pengar kan man väl iaf önska att den va snygg, eller att bakramen va i kolfiber som dem skriver. Undrar vem som köper något sådant. Kanske bara e ett trick för att få det att se ut som bolaget har mer värde.

Påminner lite om Lelles KTM 660 sms? från 02 som dem ville ha 40k för och legat ute ett par år på blocket

Fast Lelles KTM är ett riktigt klipp om man är samlare, hade jag haft plats i garaget hade jag köpt den och renoverat. Den byggdes i begränsad upplaga för de som skulle försöka konkurrera i supermotard EM (innan det fick VM status) och kostade 16 000€ + moms när den var ny. Av förklarliga skäl såldes ganska få och idag går den inte att använda till något vettigt, går ej att gatregga och klarar aldrig moderna bullerkrav för banåka.

2002-ktm-660-sms.jpg
 
Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
http://www.blocket.se/kronoberg/Husqvarna_TE510_Centennial_52626315.htm?ca=7&w=3



Vad i helvete?

Den lär väl inte kostat 170k ny? Hittade nåt om $12k.. Nån som gjort en dålig affär?

Edit: Jag får rätta mig själv:
http://www.motorbikestoday.com/news/Articles/husky_te510c.htm

Det är ju helt sjukt..

Du tillhör inte målgruppen helt uppenbart. Man köper inte en exklusiv samlarcykel därför att den är prisvärd utan för att man har råd och vill ha något speciellt.
 

MotherTrucker

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Ort
Gävle
Hoj
na
http://www.blocket.se/kronoberg/Husqvarna_TE510_Centennial_52626315.htm?ca=7&w=3



Vad i helvete?

Den lär väl inte kostat 170k ny? Hittade nåt om $12k.. Nån som gjort en dålig affär?

Edit: Jag får rätta mig själv:
http://www.motorbikestoday.com/news/Articles/husky_te510c.htm

Det är ju helt sjukt..
Någon vidare bra affär lär det inte ha varit i vart fall.. Alltså köpt ny för 170000:- för 11 år sedan när kronan var mer värd, och säljs utan att ha körts för 125000:- idag, ingen lyckad investering direkt..
 

Jabbekot

Jabbekot
Gick med
5 Jul 2010
Ort
Oxie
Hoj
89:a GPZ900R A6 och en 95:a CBR1000F
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top