Dagens Blocket! (mc-relaterat)

MotherTrucker

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Ort
Gävle
Hoj
na
provkörning sker med pengar i handen. Banköverföring till swedbank är det som gäller, inga kontanter!
Man ska alltså sitta och vingla omkring på hala höstvägar med en stor bunt pengar i handen medan man kör, men sen ska inte affären göras upp med kontanter.. Kenny verkar inte vara världens stabilaste bestick i kanotstallet..

Dessutom finns massor med annat i annonsen som drar igång larmklockorna, "Mätaren står på 3.6xx" - säger inget om hur långt den gått, "har servats kontinuerligt efter konstens alla regler" - glöm servicebok på den här importerade pärlan, "Så 4 ägare är det, tror dock det enbart är 3 faktiska användare, osäker." - jaha, tror gör man i kyrkan, inte i en blocketannons.
 

Lentomannen

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2013
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki GPz 900R
Det som är intressant är att det är den som provkör som ska ha pengarna i näven, på vilket sätt skyddar det honom?

Ja hur skall han ha det kontant eller överföring?
Oljor och vätskor.
Oljor är väl ok eftersom det är motorolja och bromvätska i två behållare. Men vilka är vätskorna? Det finns väl vara en och det är väl kylvätskan?
Nu var jag dryg :D
3.6xx är väl för att han kommer köra några mil till efter annonsen kom ut, men brukar man inte skriva" i skrivande stund" eller bara skriva ut vad mätaren står på?
Sedan behöver man väl inte fördjupa sig så förbaskat i ägarhistoriken? Vill man förklara innan någon kollar upp och man ställs mot väggen? Vad grundar han misstanken på 3 faktiska användare på?
 

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Hur tänkte denna säljare med val av ljuddämpare då mån tro, om det nu är han som är skyldig. De borde ju ha kostat närmare hälften av hojens faktiska värde. För att dessutom vara totalt opassande hojens i övrigt rätt potentiella caferacerstuk (bortsett från den apfula bakskärmen). Ett par minizooms istället och en caferacerbak så skulle den kunna bli ett rätt ballt bygge. Schyssta ekerfälgar också btw.

http://www.blocket.se/ostergotland/Yamaha_xs_400se_49356569.htm?ca=5&w=3
 

Bifogat

  • YammaXS.JPG
    YammaXS.JPG
    125 KB · Visningar: 429
  • YammaXS2.jpg
    YammaXS2.jpg
    103.8 KB · Visningar: 368

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Hur tänkte denna säljare med val av ljuddämpare då mån tro, om det nu är han som är skyldig. De borde ju ha kostat närmare hälften av hojens faktiska värde. För att dessutom vara totalt opassande hojens i övrigt rätt potentiella caferacerstuk (bortsett från den apfula bakskärmen). Ett par minizooms istället och en caferacerbak så skulle den kunna bli ett rätt ballt bygge. Schyssta ekerfälgar också btw.

http://www.blocket.se/ostergotland/Yamaha_xs_400se_49356569.htm?ca=5&w=3

Helt otroligt gräslig. Fast åtminstone mindre direkt strykful än original.. och dom går väl för runt 10-12'.. vilket den här också borde göra.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
kan inte prinscreena men detta borde väl vara en av dom mer överprisade virrgosarna på blocket
http://www.blocket.se/malmo/Nybyggd_ra_bobber_50331071.htm?ca=12&w=3

Så B att göra "solbränd-på-låtsas" lack och fejka slitage som ser ut likadant ut, på några slumpvisa ställen. Kanske coolare i verkligheten, men priset är LÅNNGT från det värsta överpriset man skådat. Finns ju folk som tycker 38" är småpengar för en unik custombyggd jappscruiser.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

jyx

offroad, sport, custom...allt funkar
Gick med
14 Jul 2004
Ort
eskilstuna
Hoj
Buell Cyclone, harley dynaglide och en blå XT550

Du kommer bli förvånad vad man kan sälja glidare för. Bara de skiljer sig från mängden så kan man öka priset rejält och få en köpare som betalar.
Ska sätta clip on styre o slipa ner lacken på min intruder o testa med 40 lök då :) Vet att en del gärna betalar lite extra men just i det där fallet så tror jag dom siktar lite väl högt, men funkar det så GRAttiS !
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Hur tänkte denna säljare med val av ljuddämpare då mån tro, om det nu är han som är skyldig. De borde ju ha kostat närmare hälften av hojens faktiska värde. För att dessutom vara totalt opassande hojens i övrigt rätt potentiella caferacerstuk (bortsett från den apfula bakskärmen). Ett par minizooms istället och en caferacerbak så skulle den kunna bli ett rätt ballt bygge. Schyssta ekerfälgar också btw.

http://www.blocket.se/ostergotland/Yamaha_xs_400se_49356569.htm?ca=5&w=3

Bara jag som i första ögonkastet tyckte den hade regnummer "FUL---" :hihi

(FDC men den vedervärdiga baklampan klippte bort övre strecken i D och C)
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Det går!

Jag plockade ut 100 k när jag köpte bil. Inga konstigheter.

Jag personligen tycker att provkörning är överskattat. Vad kan få mig under en provkörning att inte vilja köpa?

Vxl-låds rapp? Skulle vara det möjligen.

Ett par skeva skivor eller en slirande koppling får då inte mig att backa. Däremot pruta motsvarande nya delar kostar...

koO1cG3.jpg


Men om jag för över pengarna till kontot så har jag ju köpt hojen...för ingen är väl så dum att man för över pengar, som inte kan skickas tillbaka samma dag bara för att provköra en hoj man inte köper för att sedan vänta någon dag och hoppas på att den som har dina pengar är snäll nog att skicka tillbaka dem.

Samt vem har med sig 50 papp, som det gällde i detta fall, i kontanter. Går det ens att få tag på 50 papp utan att banken säger nej i dessa tider.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Det går!

Jag plockade ut 100 k när jag köpte bil. Inga konstigheter.

Jag personligen tycker att provkörning är överskattat. Vad kan få mig under en provkörning att inte vilja köpa?

Vxl-låds rapp? Skulle vara det möjligen.

Ett par skeva skivor eller en slirande koppling får då inte mig att backa. Däremot pruta motsvarande nya delar kostar...

Om säljaren hävdar bestämt att växellådan ska låta sådär och bromsarna är det minsann inget fel på?
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag plockade ut 100 k när jag köpte bil. Inga konstigheter.
Jag har värstingdealen till dig här, en helt ny Panigale 0 mil på mätarn. Kompispris, 100 000 i kontanter.
Men du måste dyka upp vid 22.00 ikväll utanför Jakobsbergs station. Kom ensam, jag är snubben med munkjackan så står vid KTM:en utan skyltar.
robber.gif


Ett par skeva skivor eller en slirande koppling får då inte mig att backa. Däremot pruta motsvarande nya delar kostar...
Hur vet du förresten att skivorna är skeva, du provkörde ju aldrig?
 
Last edited:

Lentomannen

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2013
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki GPz 900R
Helsnurrigt att använda så kassa bilder i en annons. En bild på hela hojen kunde hen kostat på sig.:confused:
 

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Edit: Såg att det fanns en annan bättre lämpad "Dagens blocket" i överflödiga diskussioner och där hade någon mer än mig uppmärksammat samma annons redan.
My bad.:glömdet
 

Bifogat

  • Audiannons.jpg
    Audiannons.jpg
    62.2 KB · Visningar: 393
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top