Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Lentomannen

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2013
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki GPz 900R
Är det en Zündapp, Puch eller kanske en Suzuki? :tummenupp

Inget med mc att göra men jag tyckte den var lite kul. Sorry för ot.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
koO1cG3.jpg


Men om jag för över pengarna till kontot så har jag ju köpt hojen...för ingen är väl så dum att man för över pengar, som inte kan skickas tillbaka samma dag bara för att provköra en hoj man inte köper för att sedan vänta någon dag och hoppas på att den som har dina pengar är snäll nog att skicka tillbaka dem.

Samt vem har med sig 50 papp, som det gällde i detta fall, i kontanter. Går det ens att få tag på 50 papp utan att banken säger nej i dessa tider.
 

lotus-jonas

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2010
Ort
trelleborg
Hoj
VOR 501 solg. ducati 750 sport 2001. yamaha virago 750 1999. ducati 160 monza 1964
Har altid kontanter om jag köper bil eller hoj, också om det är 50.000
 

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Ort
i garaget
Hoj
Slagskeppet
koO1cG3.jpg


Men om jag för över pengarna till kontot så har jag ju köpt hojen...för ingen är väl så dum att man för över pengar, som inte kan skickas tillbaka samma dag bara för att provköra en hoj man inte köper för att sedan vänta någon dag och hoppas på att den som har dina pengar är snäll nog att skicka tillbaka dem.

Samt vem har med sig 50 papp, som det gällde i detta fall, i kontanter. Går det ens att få tag på 50 papp utan att banken säger nej i dessa tider.

Såhär menar du? IMG_1321.jpg
(Blev lite paff när killen som köpte halade upp det ur byxfickan:))
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Har du försökt sätta in dem på banken ännu?
Senast så muttrade de något om svarta pengar & ville se bevis på att jag sålt bil när jag kom med en stor summa pengar.

Sålde en hoj och fick en tunn bunt med splitternya femhunkor i nummerordning. Fick stopp i insättningsautomaten efter kanske 1/4 av summan. Gick senare in och pratade med personal och hon bedömde från över 1 m att de sedlarna tar hon emot, ingen tvekan trots att jag ser lite eh, bedagad ut. Lite som en gammal kåkfarare utan gaddningar, (säger kåkfararna). Olika tillfällen alltså. Swedbank i centrala Malmö. Inga frågor om ursprunget på pengarna fast jag kanske sa att jag sålt en hoj, minns inte det.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top