Några poserbilder

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Några poserbilder från dagens övningskörning, nu är våren här :yoparty
 

Bifogat

  • PICT1295.JPG
    PICT1295.JPG
    116.6 KB · Visningar: 538
  • fgfch.JPG
    fgfch.JPG
    103 KB · Visningar: 511
  • cdgffdsxf.JPG
    cdgffdsxf.JPG
    136.4 KB · Visningar: 1,218

radek

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Ort
sandvångsgatan
Hoj
cbr600rr
Herregud, du ser ut som om du precis kommit ut ur mchandlaren med pappa i handen :tungan

Se nu till att få lite damm o skit på hoj o ställ snabt som attan. Och de där knäpuckarna får du fixa till med en vinkelslip om inte annat. Påminner mig om den totala lyckan jag kännde med sprillans nytt gear o övningkörningslappen på ryggen :tummenupp
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Herregud, du ser ut som om du precis kommit ut ur mchandlaren med pappa i handen :tungan

Se nu till att få lite damm o skit på hoj o ställ snabt som attan. Och de där knäpuckarna får du fixa till med en vinkelslip om inte annat. Påminner mig om den totala lyckan jag kännde med sprillans nytt gear o övningkörningslappen på ryggen :tummenupp



:gnissla

Jag betalar allt själv :tummenupp

Har bara kört ca 20 mil med grejerna och hojen tvättade och vaxade jag idag så allt är rent och snyggt just nu.

När jag har lappen ska jag ut o få ner knät i backen :tummenupp
 

Goose

www.adobe.com
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Solna
Hoj
Tillbaka i Kawwastallet-->ZXR750
Herregud, du ser ut som om du precis kommit ut ur mchandlaren med pappa i handen :tungan

Se nu till att få lite damm o skit på hoj o ställ snabt som attan. Och de där knäpuckarna får du fixa till med en vinkelslip om inte annat. Påminner mig om den totala lyckan jag kännde med sprillans nytt gear o övningkörningslappen på ryggen :tummenupp



Ge Dig,,,hoppa på någon bara för att utrustningen är ny.

Du har just nu informerat hela Sh.com att du använt vinkelslip för att få Dina knäpuckar att se slitna ut...

Limez, Lycka till med kortet, så ses vi på vägarna i sommar, snyggt ställ förresten.

Goose
 

Simonpimon

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ER-6n
Några poserbilder från dagens övningskörning, nu är våren här :yoparty

Jävligt läcker 125:a & snyggt ställ :tummenupp

Blir inte riktigt klok på 125:eek:r dock, har 2 kompisar som haft dem, och i originalutförande med 11 kw (vilket är högsta tillåtna effekt på lätt mc va?)
toppade de ungefär 80, men när man kör upp med lätt mc måste bågen kunna köras i 100 :va

(Förresten är det snyggt när grejerna ser nya ut, verkar onödigt att försöka få grejerna att se slitna ut :) )
 
Last edited:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms

Blir inte riktigt klok på 125:eek:r dock, har 2 kompisar som haft dem, och i originalutförande med 11 kw (vilket är högsta tillåtna effekt på lätt mc va?)
toppade de ungefär 80

Tackar!
Ja 11 kw är det som gäller. 80 låter lite väl lite. Min toppar ca 110-120, inte mycket det heller men det räcker när man är 16 år, och det är kul när det svänger:tummenupp
 

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CBR900RR -96:a
Se nu till att få lite damm o skit på hoj o ställ snabt som attan. Och de där knäpuckarna får du fixa till med en vinkelslip om inte annat.

Man behöver inte köra så långt för att få till det så du kan vara lugn! :tummenupp
Gör som jag, glid på puckarna och ställ in på första bästa mack med hojen på glid efter så är det mesta inkört, dammigt och klart så slipper du vara så rädd för påhopp sen :gnissla :D
 

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Ort
Där
Hoj
650
var är övningskörningsskylten? :mattias

Hojen ser riktigt bra ut förresten, upptäckte inte att det var en 125a innan någon påpekade det :tummenupp
 

Danne_

Ny medlem
Gick med
30 May 2006
Ort
Älmhult
Hoj
Honda 900rr i nyskick
:klappar
Ge Dig,,,hoppa på någon bara för att utrustningen är ny.

Du har just nu informerat hela Sh.com att du använt vinkelslip för att få Dina knäpuckar att se slitna ut...

Limez, Lycka till med kortet, så ses vi på vägarna i sommar, snyggt ställ förresten.

Goose
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
var är övningskörningsskylten? :mattias

Hojen ser riktigt bra ut förresten, upptäckte inte att det var en 125a innan någon påpekade det :tummenupp

Övningskörningsskylten sitter på farsan, han sitter bakpå mig tills han har köppt egen hoj. Det blir lustig gaffelvinkel när han sitter bakpå :gnissla .

Det var lite för det stora formatet jag köppte den, jag har inte lust att sitta ihopkrupen på nån "liten" 125a. Sen är det kul att se folks min när man säger att det är en 125a:tummenupp
 

Simonpimon

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ER-6n
Tackar!
Ja 11 kw är det som gäller. 80 låter lite väl lite. Min toppar ca 110-120, inte mycket det heller men det räcker när man är 16 år, och det är kul när det svänger:tummenupp

Den går alltså helt lagligt i 110-120? Mina kompsiar fipplade med CDI-boxen och fick då upp sina 125:eek:r i 130-140.

Förresten får man väl inte skjutsa på lätt mc förrens man är 18 (?)
Men man får alltså övningsköra på det sättet då?
 

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Ort
Linköping/Oravais
Hoj
*S Å L D*
Den går alltså helt lagligt i 110-120? Mina kompsiar fipplade med CDI-boxen och fick då upp sina 125:eek:r i 130-140.

Förresten får man väl inte skjutsa på lätt mc förrens man är 18 (?)
Men man får alltså övningsköra på det sättet då?

Man får bara övningsköra på så sätt... annars får man inte skjutsa innan man är 18 år.
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Den går alltså helt lagligt i 110-120? Mina kompsiar fipplade med CDI-boxen och fick då upp sina 125:eek:r i 130-140.

Förresten får man väl inte skjutsa på lätt mc förrens man är 18 (?)
Men man får alltså övningsköra på det sättet då?

Ja, helt lagligt i 110-120 med 11 kw.

Man får övningsköra med handledaren bakpå, men så fort man har kortet och är under 18 så får man inte skjutsa längre, men det är tydligen inte många poliser som bryr sig eller vet om det :tummenupp
 

Boodh

The Duke
Gick med
19 Feb 2006
Ort
LKPG
Hoj
Superduke -06
Kanonfrächt ställ o hoj!!!
Bara av ren nyfikenhet... Vad ligger prislappen på för en sån där? (hojen)
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Övningskörningsskylten sitter på farsan, han sitter bakpå mig tills han har köppt egen hoj. Det blir lustig gaffelvinkel när han sitter bakpå :gnissla .

Det var lite för det stora formatet jag köppte den, jag har inte lust att sitta ihopkrupen på nån "liten" 125a. Sen är det kul att se folks min när man säger att det är en 125a:tummenupp

Kunde aldrig tänka mig att de var en 125a

Tidigare kunde jag aldrig förstå varför dom utvecklar så mycket 125cc vespor och motorcyklar som är så stora, men så har jag fått lära mig att i tex Spanien får man mc kort för att köra 125cc efter tre år med B-kort vilket jag kan tänka mig höjer säljarsiffror på 125cc en del.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top