Tips för att Lyckas knäskrapa.

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
BMW s1000rr 2012
ska ut direkt och testa.. fast det han säger vet jag redan fast klarar ändå inte det....... :va
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
ska ut direkt och testa.. fast det han säger vet jag redan fast klarar ändå inte det....... :va

Anmäl dig till en bandag ska du se att det löser sig på några kurvor.

Lycka till
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
ska ut direkt och testa.. fast det han säger vet jag redan fast klarar ändå inte det....... :va

Men de e ju inte för att du inte vet de utan för du kör R1..menar de kan ju inte gå med den sån hoj :D

Nä men gör som han sa slappna av o skit i att försöka få ner de så kommer de av sig själv istället, tvinga ner gick inte för mig iaf men de andra funka :tummenupp
 

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
BMW s1000rr 2012
Anmäl dig till en bandag ska du se att det löser sig på några kurvor.

Lycka till

Ska så fort det kommer upp tider för sommaren...... är sugen på bara börja köra bana faktiskt.

Men de e ju inte för att du inte vet de utan för du kör R1..menar de kan ju inte gå med den sån hoj :D

Nä men gör som han sa slappna av o skit i att försöka få ner de så kommer de av sig själv istället, tvinga ner gick inte för mig iaf men de andra funka :tummenupp

trodde du som jag kört med så mycket vet att jag aldrig någonsin ens försökt knäskrapa utan försöker köra med flyt istället......

sen att man inte kan knäskrapa med en r1 kanske är sant.. aldrig hört något sådant konstigt..... men du verkar ha bra koll på sakerna eftersom du själv knäskrapar i varje kurva :)
 
Last edited:

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
trodde du som jag kört med så mycket vet att jag aldrig någonsin ens försökt knäskrapa utan försöker köra med flyt istället......

sen att man inte kan knäskrapa med en r1 kanske är sant.. aldrig hört något sådant konstigt..... men du verkar ha bra koll på sakerna eftersom du själv knäskrapar i varje kurva :)

Klart jag vet att du har bra flyt ville nog mer bara säga att r1 suger :tungan nä men de e mycke lättare på bana där sängarna kommer om och om igen så man lär sig dem. Har aldrig fått ner knät när vi har kört själv heller eller ja utom då jag fick i ALLT :gnissla
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
även om att köra runt i rondeller är lite goofy, så var det faktiskt en bra instruktion om hur man bör använda kroppen när man svänger.
 

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
BMW s1000rr 2012
Klart jag vet att du har bra flyt ville nog mer bara säga att r1 suger :tungan nä men de e mycke lättare på bana där sängarna kommer om och om igen så man lär sig dem. Har aldrig fått ner knät när vi har kört själv heller eller ja utom då jag fick i ALLT :gnissla

hehe jag vet... alla hatar min r1.. men jag ska byta nästa sommar. Kolalt masa på ducati och det blir nog en sådan :tummenupp

putsa putsa och skryta hur bra jag är i stället för köra hehe :D

Nej nu har jag nytt backdäck.. ska ut och knäskrapa

Vi ses de 21 om du inte ska med på provkörningarna den 14-15
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Men de e ju inte för att du inte vet de utan för du kör R1..menar de kan ju inte gå med den sån hoj :D


Hehe du kollade inte videon eller?, va ju en R1 dom körde på och han lärde sig slipa puck på 15 minuter :pannkyss :tungan
 

Dalafalo

Alltid retar det nån
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Dala
Hoj
RC211V
Jag vågar inte försöka, (men jag vågar säga att jag inte vågar) :rolleyes: :D
 

Dennis_I

Norrland är vackert =)
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Gällivare och i ryggsäcken
Hoj
CBR1000RR -08
Har aldrig varit intresserad av att knäskrapa, men av att åka fort i kurvor, följde med några vänner till banan å hippa vipps andra varvet tog knät i backen...
 

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Stan
Hoj
En sån med klocka :/
hehe jag vet... alla hatar min r1.. men jag ska byta nästa sommar. Kolalt masa på ducati och det blir nog en sådan :tummenupp

putsa putsa och skryta hur bra jag är i stället för köra hehe :D

Nej nu har jag nytt backdäck.. ska ut och knäskrapa

Vi ses de 21 om du inte ska med på provkörningarna den 14-15
klart det inte går om man har klocka :rolleyes:
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Har aldrig varit intresserad av att knäskrapa, men av att åka fort i kurvor, följde med några vänner till banan å hippa vipps andra varvet tog knät i backen...

Med farten i kurvorna så kommer det automatiskt:tummenupp
Nu skall jag bara själv jobba på Gelleråsen/Kinnekulle ring, med rätt fart i kurvan så är jag där jag med snart..:cool:
 

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
BMW s1000rr 2012
klart det inte går om man har klocka :rolleyes:

HAHAHAH väntade bara på dig hahaha fan du är härlig...

den 28 är det sm i roadracing på anderstorp.. ska du med?? är ett gäng som ska åka från värnamo. jag har kamera. Så ska vi hälsa på Swedi med..



oj drog liten sido sväng från ämnet.....

så nu har jag varit ute och kört 102varv i rundellen vid korvkiosken.... klarade inte det :gnissla nej skoja bara..... har abara hunnit byta däck :tummenupp
 

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Stan
Hoj
En sån med klocka :/
HAHAHAH väntade bara på dig hahaha fan du är härlig...

den 28 är det sm i roadracing på anderstorp.. ska du med?? är ett gäng som ska åka från värnamo. jag har kamera. Så ska vi hälsa på Swedi med..



oj drog liten sido sväng från ämnet.....

så nu har jag varit ute och kört 102varv i rundellen vid korvkiosken.... klarade inte det :gnissla nej skoja bara..... har abara hunnit byta däck :tummenupp

Hahaha =) om du skulle köpa en ny hoj utan klocka så stog det i någon tråd att dem säljer klockor på touringbutiken :pannkyss

Låter kul med roadracing klart jag ska med o titta på lite plastraketer utan klocka...

Lycka till med knäskrapandet Eddi
 

"ÅKE"

BUSHRACERS PITEÅ
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Piteå
Hoj
nu småmoddad svart zx-10r
After years of training....omg! bara ut å rondellera lite så går de juh fin fint :p
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top