Pang

Svedenblad

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Univega 21vxl -96
Hmm, skulle åka hem från jobbet. Kom till en T korsning där den anslutande vägen har väjningsplikt. Bilen såg inte mig utan körde ut. Fick inget fäste för att bromsa.. Dålig temp i vägen/däcken. Så min fina pärla är inte så fin längre. Knäckt gaffelkrona, knäckt ram, framfälg.. tank... Suck. Jag hade iallafall änglavakt. Lite öm i höften och i nacken men läkaren trodde inte det var någon fara. Är helförsäkrad så det löser sig i vilket fall som helst. Jag anser att bilföraren är vållande :huvet

Så nu får man väll leta ny hoj. Funderar på en KTM. Superduke eller en Adventure.. skall ta mig en funderare.

:rolleyes:
 

Bifogat

  • DSC00031.jpg
    DSC00031.jpg
    138.3 KB · Visningar: 470
Last edited:

duccen900ss

Sportscam.se 4 life!
Gick med
25 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati 848, Ducati Multistrada & KTM 400EXC
Skönt att du mår bra men se till att få skadorna dokumenterade!
Är det bilden eller är mönstret på däcket så där dåligt!? :näsblod
 

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Örebro
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Skönt att du klarade dig relativt bra i alla fall.

Hojen går att ersätta.
 

Svedenblad

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Univega 21vxl -96
Skönt att du mår bra men se till att få skadorna dokumenterade!
Är det bilden eller är mönstret på däcket så där dåligt!? :näsblod

Däcket fram var slut, var faktiskt på väg till däckfirman när olyckan inträffade. Man blir förbannad på sig själv när sånt här händer. Känns så jävla onödigt.
 

Johan31

Medlem
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RGV 250 VJ23, Honda RC45, Suzuki GSX-R 750, Suzuki GSX-R 50, Kawasaki Ninja 400, Suzuki RMZ 450
Vilket skit kompis...men tur att du klarade dig bra!
 

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Å, näe, va trist. Och som sagt, skönt att du klarade dig så pass bra som det verkar du gjort.

Men om du känner något, så gå till läkarn och få det dokumenterat. Skador som ev. uppkommer efter några år kan vara svåra att få ersättning för om man inte har allt väldokumenterat.

En tankeställare får man ju. "Bilisterna" har kanske inte hunnit reflektera över att vintern är slut och att det nu finns motorcyklar ute på vägarna.

/H
 

Dominator-Rocks

Guest
SUPER! :tummenupp

SJukt gott att du klarade dig så bra!

Det kunde vart revben knän axlar ... .. .. .. .. . . . . .. . . .. ...... . ... . . .

Lyckos dig :tummenupp
 

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Ort
Örebro och i garaget
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
trist med hojjen men viktiga är ju att du klarade dej bra iaf, inte kul om du inte ahde kunnat köra hoj nu resten av året t,ex...
 

Nicotin

Guest
Skönt att du klarade dig så bra i alla fall...surt så tidigt på säsongen bara men hoppas att det går smidigt med FB osv...
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
En tankeställare får man ju. "Bilisterna" har kanske inte hunnit reflektera över att vintern är slut och att det nu finns motorcyklar ute på vägarna.
Det är då fan att dom ska behöva vänja sig med andra trafikanter :huvet Är det samma sak med älgolyckor också? "Näe, det brukar aldrig komma älg här så jag bromsade inte" :jisses

Svedanblad, tur att du klarade dig, det hade kunnat gå värre. Hoppas det går fort, å att hans bil också blev obrukbar :mad:
 

Svedenblad

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Univega 21vxl -96
Det är då fan att dom ska behöva vänja sig med andra trafikanter :huvet Är det samma sak med älgolyckor också? "Näe, det brukar aldrig komma älg här så jag bromsade inte" :jisses

Svedanblad, tur att du klarade dig, det hade kunnat gå värre. Hoppas det går fort, å att hans bil också blev obrukbar :mad:

Det var faktiskt en riktigt juste kille som pluggade till polis. Det är en dum korsning där det är svårt att se så jag klandrar honom inte allt för hårt men är självklart arg. Har varit med om bilister som har sett en komma men ändå kört ut, de personerna har jag inte mycket övers till. :arsele

Får hoppas att det går fort nu med försäkringsbolaget. Besiktningskillen skall kolla på motorcykeln på tisdag och så fort det är klart så kanske det inte dröjer allt för lång tid innan man är på igen :hojcbr
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Alltid tråkigt med krash, fast tkr du ska vara Glad som fan för du inte skada dig.
Välldigt lätt att bryta ett o annat ben o ha hela sesongen förstörd i en sån krash.
 

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CBR900RR -96:a
Var glad du kom undan lindrigt själv!
Drog själv på ändan idag, skulle tanka och bromsade in och då hade nån lagt en grushög där.... Vips var framhjulet i luften och där låg man... Kraschapuckarna tog hela smällen och man fick ett stukat ego men ja ja, jag mår ju bra förutom lite ont här och där men men... :crash
Hoppas det löser sig lätt med FB nu!! :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top