Turbo Hayabusa vs. Twinturbo Viper

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Borde inte sukkan reagera lite mer om han drog fullt med den?

Tyckte inte ens framgaffeln verkade "dras isär" :confused:
 

EVOVII

Medlem
Gick med
19 Feb 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2012 Yamaha XT660R
Hörde jag rätt när han sa att busan hade 275hk? Om den bara laddar 10psi (0,7bar) så är det väl inte så konstigt att det inte går bättre än så? Jag kan tänka mig en och annan busa turbo som den vipern skulle få mer problem med :D
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Verkar va en lite halvkrasslig hayaturbo helt klart! Finns ju ingen bil i världen som rastar en frisk haya med 500häst!
Fast hur många turboHayabusor har 500 hästar?
Visst, Fursten har en, men den i sig är något riktigt extremt.

Dom flesta andra turbo hayabusor (som körs på gatan) ligger väl ändå runt 250-350 hästar.


Fast jag hade velat se fler "race" så att man ser att det inte bara var tillfälligheter som spelade in.
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Inte nödvändigtvis.
Vipern i första filmen har nämligen 1700 hästar !!!!

dåså då har ju Vipern mer HK per kilo, då är vipern bättre i alla avsenden va de gäller grepp å aerodynamiken som är till stor fördel med caross på bilar.

har inte räknat på de, men bilen lär inte väga så mycke som 1.7 ton så de blir bra mycke mer än 1HK per kilo.
 

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Örebro
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Om man tittar på Hayabusan så kan man klart se att den INTE ger järnet då inga chassi reaktioner finns över huvud taget

Jo, jag ser inte heller några reaktioner alls.
Troligen fejk och föraren på hojen ger inte fullt, eller så står turbon helt still.
 

Busgrabb

Kör hoj, ha skoj !
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K9
Om Vipern har 1700 Hkr och Busan 275 Hkr så ger den nog fullt...för jag tycker den hänger på rätt bra.
Det är inte det minsta konstigt om Vipern rastar Busan, framförallt i dom högre farterna.
Som sagt med den tiden på 402 meter så hade den hängt Busan även från start.
 
Last edited:

Krusty

Medlem
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Hemma
Hoj
Blå
Fast hur många turboHayabusor har 500 hästar?
Visst, Fursten har en, men den i sig är något riktigt extremt.

Dom flesta andra turbo hayabusor (som körs på gatan) ligger väl ändå runt 250-350 hästar.


Fast jag hade velat se fler "race" så att man ser att det inte bara var tillfälligheter som spelade in.

Den som får 250 hästar på en Hayabusaturbo har nog glömt att koppla in agget...
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
8.751 ... Ska va jäkligt mycket hoj för att ta en sån tid ! Vad är bästa tiden med turbobusan ? Höga 9:eek:r eller nåt ? Köra bra tider med turbohoj o originalsving på strippen är inte det lättaste...
Visst är den extrem , men den följer ändå fysikens lagar.... Hjulspinn eller för lite framhjul i marken blir inga pallplatser...
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
8.751 ... Ska va jäkligt mycket hoj för att ta en sån tid ! Vad är bästa tiden med turbobusan ? Höga 9:eek:r eller nåt ? Köra bra tider med turbohoj o originalsving på strippen är inte det lättaste...
Visst är den extrem , men den följer ändå fysikens lagar.... Hjulspinn eller för lite framhjul i marken blir inga pallplatser...

Fråga "andersson turbo" här på forumet han har åkt 8,03 med sin hoj.:) i.o.f.s med 420 hk men ändå.
 

Frösö Ante

Boost
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Östersund
Hoj
KTM 525 SX -05
Fråga "andersson turbo" här på forumet han har åkt 8,03 med sin hoj.:) i.o.f.s med 420 hk men ändå.

Då åkte han med wheeliebars om jag inte minns fel och lite ombyggt chassie, men det svarar han nog bäst på själv. Att åka bra tider på strippen med orginal chassie och turbo är svårt...går inte ge fullt på hela sträckan vilket är rätt irriterande:) Så hayabusan på filmen hade fått duktigt med stryk på 402m.
 

lema

BiH
Gick med
26 Jan 2005
Ort
växjö
Hoj
2008 zx6r
Bilen gjorde kvartsmilen på 8,751 så det spelade nog ingen roll..
Vad fick du den tiden ifrån.Jag tycker de är mycket skitsnack.finns inte en chans att de får ut så många hästar och kunna köra den på gatan.det händer bara inte.Och hela grejen var fejk.
 

Frösö Ante

Boost
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Östersund
Hoj
KTM 525 SX -05
Att bilen skulle kunna ha 1700 hk och vara reggad för gata tror inte jag är en omöjlighet, nu kanske inte just den bilen har det, man får ju inte se nått bromspapper. Vidar strand i norge har 1200 hk på hjulen i sin BMW M5 och den är gatreggad. Så att plocka 500 hk till ur en V10 är nog inga större problem. Sen att hela filmen är fejkad och hojjen inte ger på nått är en annan sak.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top