TRX 850 turbo mm.

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Hehe! Det bör inte dröja länge innan uppdateringar kommer nu. Har i helgen nu flyttat ner hojen till halmstad, så nu har jag inget mer att skylla på :tungan

Ser fram emot uppdateringar! :tummenupp Satt precis och funderade på hur det har gått för dig, så kom denna tråden upp...
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Yepp, då var man igång igen. Har idag varit å bråkat med elsystemet. Satans massa säkringar å skit som ska gömmas undan i den 3ggr mindre bakdelen... Får nog skarva de flesta kablarna verkar det som.

Har även filat färdigt på bitarna till plenumet. Så nu ska jag bara få dem svetsade så jag kan komma igång med rördragningen. Och det blir inte kul. Ursprungsplanen på rördragningen skiter sig. Det blir helt enkelt för trångt.
Men det löser sig det med :)

åkte iväg utan kamera, så bilder kommer först nästa update.

Över å ut så länge.
 

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
Yepp, då var man igång igen. Har idag varit å bråkat med elsystemet. Satans massa säkringar å skit som ska gömmas undan i den 3ggr mindre bakdelen... Får nog skarva de flesta kablarna verkar det som.

Har även filat färdigt på bitarna till plenumet. Så nu ska jag bara få dem svetsade så jag kan komma igång med rördragningen. Och det blir inte kul. Ursprungsplanen på rördragningen skiter sig. Det blir helt enkelt för trångt.
Men det löser sig det med :)

åkte iväg utan kamera, så bilder kommer först nästa update.

Över å ut så länge.

Gött! å se att du har kommit igång igen:tummenupp
Har du bonkat något mera på svingen?
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Gött! å se att du har kommit igång igen:tummenupp
Har du bonkat något mera på svingen?

Ne. Måste försöka mäta upp den så jag vet om den är rak. Är den det, så ska jag försöka banka ut bulorna innefrån.

Har planer på att göra en egen sving i fackverk med cromollyrör :) Men i år blir det nog orginalsving som gäller.

Händer det ngt med din hoj i vinter? Den e ju iofs perfekt redan... :)
 

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
Ne. Måste försöka mäta upp den så jag vet om den är rak. Är den det, så ska jag försöka banka ut bulorna innefrån.

Har planer på att göra en egen sving i fackverk med cromollyrör :) Men i år blir det nog orginalsving som gäller.

Händer det ngt med din hoj i vinter? Den e ju iofs perfekt redan... :)

Yes! Fackverk är vackert, sprang på denna, på Isle of man i sommras, djäffligt fräck hoj och sving:tummenupp
Vad det bekommer min egen så har det väl blivit ett par kosmetiska förändringar, kanske skulle lägga upp dom i min tråd:va
 

Bifogat

  • trx 806.jpg
    trx 806.jpg
    102.1 KB · Visningar: 653

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Jo man ser rätt mycke roliga specialare på stora tävlingar utomlands.

Klart att du måste lägga upp bilderna jue!

Yes! Fackverk är vackert, sprang på denna, på Isle of man i sommras, djäffligt fräck hoj och sving:tummenupp
Vad det bekommer min egen så har det väl blivit ett par kosmetiska förändringar, kanske skulle lägga upp dom i min tråd:va
 

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
Jo man ser rätt mycke roliga specialare på stora tävlingar utomlands.

Klart att du måste lägga upp bilderna jue!

Hitta inga roliga bilder, får ut i garaget och ta några nya:tummenupp
 

Liff

Medlem
Gick med
31 Aug 2005
Ort
Katrineholm
Hoj
Hojlös...
Hur går bygget???? Vill ha uppdateringar!!!!!
Går det att besikta Trx:en med den bakramsinfästningen du gjort???
Häftigt bygge tycker jag kul å se hur han blir i färdigt skick:yoparty
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Går det att besikta Trx:en med den bakramsinfästningen du gjort???

Ja d får jag hoppas. Blir lite jobbigt att behöva se sig om över axeln efter länsman hela tiden annars. :va

Uppdateringar borde komma snart. Har varit inne i period med 1 steg fram & 3 bak.. + lite inspirationsbrist.
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Ja d får jag hoppas. Blir lite jobbigt att behöva se sig om över axeln efter länsman hela tiden annars. :va

Uppdateringar borde komma snart. Har varit inne i period med 1 steg fram & 3 bak.. + lite inspirationsbrist.

tjena... skitkul bygge Detta ska fungera bra tror jag du har rätt turbo!!
Men a och o nu är att du gör ett stort plenium... så stort som du får plats med typ minst 2,5liter hellst närmare 4 liter... ju större plenium desto enklare att bestycka och mer pullver till bakhjul!! jag har provat både 2 liter o 4,5 liter ytterst liten skillnad i uppspol men den går betydligt bättre med stor volym!! annat viktigt tipps... ta ut trycksättniungen av fuggarnas flotörhus direkt från turbons kompressordel via ett pickupp rör. jag tog bort vakumklockan på kompressordelen och ersatte med en aluminiumplåt och däri borrade jag in pickuppröret!! Då får du inte någe problem med förgasarna/bestyckning:tummenupp Resten av trycksättningarna kan du ta från plenium som alla andra turbobyggen. vi får köra ikapp lite senare i vår 1-stånka mot -2-stånka
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Tackar för tipsen :tummenupp

Plenumet är så gott som klart redan. Det ska bara svetsas. Gjorde det 1,5 * cylindervolymen. Hoppas det funkar ändå.
tjena... skitkul bygge Detta ska fungera bra tror jag du har rätt turbo!!
Men a och o nu är att du gör ett stort plenium... så stort som du får plats med typ minst 2,5liter hellst närmare 4 liter... ju större plenium desto enklare att bestycka och mer pullver till bakhjul!! jag har provat både 2 liter o 4,5 liter ytterst liten skillnad i uppspol men den går betydligt bättre med stor volym!! annat viktigt tipps... ta ut trycksättniungen av fuggarnas flotörhus direkt från turbons kompressordel via ett pickupp rör. jag tog bort vakumklockan på kompressordelen och ersatte med en aluminiumplåt och däri borrade jag in pickuppröret!! Då får du inte någe problem med förgasarna/bestyckning:tummenupp Resten av trycksättningarna kan du ta från plenium som alla andra turbobyggen. vi får köra ikapp lite senare i vår 1-stånka mot -2-stånka
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Så var det äntligen dags för lite updates.

Bygget har stått mer el mindre stilla ett ta pga en massa bra:va anledningar..

Men nu är jag igång igen :)

1, Meckat ihop en batterihållare under kutsen (det blir jeffligt trångt...).

2 & 3, Bitarna till plenumet (tack VR-8 för cad'en).

4, Bockat och med trattarna jag svarvat.

5, Här någonstans ska det sitta.

6, Annan vinkel bara.

7, Större och framförallt bockad kylare (lånad av lillebror). Gick inte att dra rören till plenumet som jag tänkt med orginalkylet...

8, Jepp, samma kylare igen.

Bilderna blev lite crapy med mobilen. Ska ta med mig kameran nästa gång.
 

Bifogat

  • ny-kyl2.jpg
    ny-kyl2.jpg
    136.2 KB · Visningar: 165
  • ny-kyl1.jpg
    ny-kyl1.jpg
    134.9 KB · Visningar: 171
  • plenum3.jpg
    plenum3.jpg
    136.3 KB · Visningar: 176
  • plenum2.jpg
    plenum2.jpg
    136.1 KB · Visningar: 205
  • plenum1.jpg
    plenum1.jpg
    131.4 KB · Visningar: 182
  • plenum-prebock2.jpg
    plenum-prebock2.jpg
    134 KB · Visningar: 154
  • plenum-prebock1.jpg
    plenum-prebock1.jpg
    134.3 KB · Visningar: 151
  • bathållare1.jpg
    bathållare1.jpg
    135.3 KB · Visningar: 208

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
I dag filade jag till ngr täckplåtar. Kommer att gömma soppapump, btr mm bakom. Ska förhoppningsvis göra dem o glas el kolfiber senare. Klippte även till mallar för en liiiiten låda som ska sitta under batteriet. I den kommer reläer och säkringar gömmas.

Just d... Nya framlampan dök upp för ngr veckor sedan. Det blev en Mt-03 lykta. Kommer göra egna fästen till den.
 

Bifogat

  • sidoplåt-fram.jpg
    sidoplåt-fram.jpg
    136.4 KB · Visningar: 337
  • sidoplåt-bak.jpg
    sidoplåt-bak.jpg
    137.6 KB · Visningar: 301

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Hörru, jag vill höra den startad nu!! :)
Hur går det??
Tittar numer själv efter en fräsch T25 snurra....
Som någon sa....dumt så klockorna stannar....men bara för att det GÅR! :D
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Intressant bygge men hann du besikta hojen innan du började riva?
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Hörru, jag vill höra den startad nu!! :)
Hur går det??
Tittar numer själv efter en fräsch T25 snurra....
Som någon sa....dumt så klockorna stannar....men bara för att det GÅR! :D

Haha, vill åxå höra den startad nu. Klart du ska ha turbo på hojjen :)

Ska iväg å få plenumet svetsat i morgon. Hålller på att kolla runt efter folk som kan bocka alurör, så liite händer det. Men d går för långsamt hehe.

Intressant bygge men hann du besikta hojen innan du började riva?

Tackar! Jo, det hann jag med, men planen var ju att bygget skulle vara klart sommaren -07. Så nu blir det bara en sässong innan nästa besiktning.
 
Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Haha, vill åxå höra den startad nu. Klart du ska ha turbo på hojjen :)

Ska iväg å få plenumet svetsat i morgon. Hålller på att kolla runt efter folk som kan bocka alurör, så liite händer det. Men d går för långsamt hehe.



Tackar! Jo, det hann jag med, men planen var ju att bygget skulle vara klart sommaren -07. Så nu blir det bara en sässong innan nästa besiktning.

Även om det är fy fy aja baja mm men varför inte köpa en beg TRX i tyskland & bara stansa eller flytta över brickan med chassinumret på tyska hojen? Tur att det är vartannat år nu för tiden. Fast du har ju hela nästa vinter på dig att återställa & besikta under vintern!
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top