Bygga rejshoj av en gammal Mille - bilddagbok!

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Länge sen man var igång o byggde men den "nya" Millen kom för några veckor sen och idag var första dagen som det blev lite tid över att börja riva i grejerna. Mycket nytt i år, två cylindrar mindre, mer kubik & italienskt istället för japs.
Oh boy, den låter nått helvetiskt cool med ett öppet slipon. Well... Twin e fräckt iaf ;)
En vansinnig massa grejer fanns det att skruva bort. Orginalblåset var chockerande tungt!! Måste väga över 10 kilo! :confused: Fräckt med snabbfästen för kåpor orginal iaf :)

Jeje, här är lite skabbiga bilder tagna med telefonen. Det kommer mer allteftersom arbetet fortskrider.

Del 1 av "Att sminka en gris" :)
 

Bifogat

  • 1.jpg
    1.jpg
    50.8 KB · Visningar: 205
  • 2.JPG
    2.JPG
    44.6 KB · Visningar: 286
  • 3.JPG
    3.JPG
    48.8 KB · Visningar: 224
  • 4.JPG
    4.JPG
    50.5 KB · Visningar: 195
  • 5.JPG
    5.JPG
    50.8 KB · Visningar: 449
  • 6.JPG
    6.JPG
    48.1 KB · Visningar: 267

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Hann med att börja slipa lite också. Ingen återvändo - nu ska det pimpas som aldrig förr. Temat är metallic, flakes, guld och rosa :)
 

Bifogat

  • 7.JPG
    7.JPG
    30 KB · Visningar: 91

Petrus

Biker sedan 1998
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Suzuki Freewind 650 Scrambler
Den kommer bli grym. Grymmare än John Shaft och Supahfly tillsammans... :cool:
 

Tunkur

Crosstyre e tufft
Gick med
3 Jun 2006
Ort
Gnesta
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
Najs:tummenupp , ser med spänning fram emot fler rapporter över byggprojektet:yoparty
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Kul! Ska bli nice att rejsa med dig.

Har testkört min nu och den går sjuuukt fint. Vridet och moset UT ur kurvan är störthärligt. Gillar verkligen hojen. Ska bli kul att köra den snart igen i Sverige. Trodde först jag skulle hata den... men näe. Visst, felinställd som attan första passet men det var ju småsaker.

I like.. :)
 

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
Kul! Ska bli nice att rejsa med dig.

Har testkört min nu och den går sjuuukt fint. Vridet och moset UT ur kurvan är störthärligt. Gillar verkligen hojen. Ska bli kul att köra den snart igen i Sverige. Trodde först jag skulle hata den... men näe. Visst, felinställd som attan första passet men det var ju småsaker.

I like.. :)

Hade inte din gatt sönder eller löste det sig?:confused:
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Mjo... men fram tills dess fick jag iaf veta hur den var. :) Kamkedjan som stack. Verkar som det mesta har klarat sig. Får ta hem hojen .. byta kamkedja o sen mäta upp o kolla att allting är som det ska. Kan ju varit fel på kamkedjan. Ajja. ska inte spekulera.
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Mjo... men fram tills dess fick jag iaf veta hur den var. :) Kamkedjan som stack. Verkar som det mesta har klarat sig. Får ta hem hojen .. byta kamkedja o sen mäta upp o kolla att allting är som det ska. Kan ju varit fel på kamkedjan. Ajja. ska inte spekulera.

Hur länge höll den?? 10 min?
Den var väl himla ny o fin?
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
den såg väldigt naken utoch ganska avundsjuk när den fina hondan Rullandes ut för årets första tur i solskenet hihi :tungan
 

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
Det var ju bra att det inte var värre. Fast en trasig kamrem/kedja kan orsaka sallad i motorn om man har otur. Känns som ovanligt att en sadan kedja gar av, men allt kan hända.
Kan tänka mig att det är skönt tryck i dessa motorer när dom gar. :tungan Slutkört i Espania nu da?

Slut pa OT fran min sida god natt!! Lycka till med Apriliorna alla ni som bygger och kör! :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top