Mitt första knäskrap!

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag har som aldrig varit ett stort fan av det här med knäskrap, men idag var jag bara tvungen att prova på :tummenupp

Så vad tror ni om mina feta knäskrapsbilder? Lägger till en utan knäskrap också, för er som tyckte att nerlägget var lite fjantigt ;) (första två e seriebilder)
 

Bifogat

  • IMG_5838 (Large).JPG
    IMG_5838 (Large).JPG
    83.4 KB · Visningar: 435
  • IMG_5839 (Large).JPG
    IMG_5839 (Large).JPG
    81.5 KB · Visningar: 303
  • bju snowhawk.jpg
    bju snowhawk.jpg
    118.4 KB · Visningar: 333

fLedLik

fLedLik
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Husqvarna 450 RR -08 Till Salu
Jag har som aldrig varit ett stort fan av det här med knäskrap, men idag var jag bara tvungen att prova på :tummenupp

Så vad tror ni om mina feta knäskrapsbilder? Lägger till en utan knäskrap också, för er som tyckte att nerlägget var lite fjantigt ;) (första två e seriebilder)

Arbetaru aldrig grabben? Ser bara bilder om näru är ute på äventyr :D *avis*
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Arbetaru aldrig grabben? Ser bara bilder om näru är ute på äventyr :D *avis*

Haha jag har faktiskt varit riktigt lyckligt lottad här på sistone! Om man ska ta frågan seriöst så jobbar jag halvtid, resten går till racing, pretty much. Förutom i fredags då, då åkte jag skridskor i en timme. :rolleyes:
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Jag har som aldrig varit ett stort fan av det här med knäskrap, men idag var jag bara tvungen att prova på :tummenupp

Så vad tror ni om mina feta knäskrapsbilder? Lägger till en utan knäskrap också, för er som tyckte att nerlägget var lite fjantigt ;) (första två e seriebilder)

är de lika kul som de ser ut? :)
 

fLedLik

fLedLik
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Husqvarna 450 RR -08 Till Salu
Haha jag har faktiskt varit riktigt lyckligt lottad här på sistone! Om man ska ta frågan seriöst så jobbar jag halvtid, resten går till racing, pretty much. Förutom i fredags då, då åkte jag skridskor i en timme. :rolleyes:

Va fasiken grabben :) Vilken lyxos :p
Behöveru träning inför sm så kan du följa med till norge å bära gips åt mig. Kan du va min undersåte :p
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
är de lika kul som de ser ut? :)

Den e ännu roligare :D

Här är en bild som jag tog på min teamkamrat, detta blev dock en vurpa...

*edit, Man kan lägga ner tills fotpinnen tar i isen under snön, sen lyfter den bandet och då måste man vara snabb på räta upp den igen, annars ligger man där ;D

**edit,
Va fasiken grabben :) Vilken lyxos :p
Behöveru träning inför sm så kan du följa med till norge å bära gips åt mig. Kan du va min undersåte :p
Jag ska fundera på det ;)
 

Bifogat

  • IMG_5789 (Large).JPG
    IMG_5789 (Large).JPG
    65.2 KB · Visningar: 200
Last edited:

Bushmyra

Först kliar det sen svider det
Gick med
24 Mar 2004
Ort
Bollnäs
Hoj
GSX1000R K2
Haha jag har faktiskt varit riktigt lyckligt lottad här på sistone! Om man ska ta frågan seriöst så jobbar jag halvtid, resten går till racing, pretty much. Förutom i fredags då, då åkte jag skridskor i en timme. :rolleyes:

Man funderar ju om du tjänar VÄLDIGT mycket pengar..:va Kul att det upplägget funkar för dig:tummenupp det är ju ett drömscenario för många!!
 

Pontan36

aprilja rajder
Gick med
5 Jul 2006
Ort
Arvidsjaur
Hoj
Aprilia RS
Är det många som använder den "nya" typen av skoter du använder?
Är det lite mer sväng-känsla i dessa?

Nyfiken :)

I arvidsjaur är de nästan ingen som kör snowhawk om man jämför med "vanliga" skotrar. Har aldrig själv provat en men de skulle vara roligt att testa:rolleyes:
 

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
CBR1000 -08
Är det många som använder den "nya" typen av skoter du använder?
Är det lite mer sväng-känsla i dessa?

Nyfiken :)
Känslan är ganska lik den när man kör vattenskoter, man flyter liksom i snön... Nackdelen när vi körde var att det inte var så mycket snö + att det var blank-is under, vilket gjorde att man tappade fästet ibland. Hade däremot de medföljande dubben vart monterade hade det antagligen gått bättre!

Man kan inte kalla en som här maskin en dussinskoter, utan den är ganska ovanlig. 800 modellen som vi körde tillverkas endast på beställning. 140hk på cirka 200kg ger ganska bra knuff i snön..:yoparty
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
I arvidsjaur är de nästan ingen som kör snowhawk om man jämför med "vanliga" skotrar. Har aldrig själv provat en men de skulle vara roligt att testa:rolleyes:

Jag skulle vilja säga att det är en av anledningarna, att folk inte har provat :tummenupp

Att den e relativt dyr (155ooo kostar den som vi provar på bilderna), att den måste beställas från Canada (var det va?) och att den e svårare för en svensson att köra från början samt att det inte är något touring-alternativ (även om det går köra touring med den) är nog anledningarna till varför den är så ovanlig.

Att den slår allt annat i skoterväg när det kommer till fun-factorn är dock glasklart!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top