Misslyckad omkörning med tung hoj

lerox78

nöjd sm ägare
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Huddinge Sthlm
Hoj
yamaha xt660x sm -06
därför man inte ska ligga så nära eller köra en sån motorcykel på led..hehe den andra är ju oxo på väg ner så illa illa
 

fzsfredde

Pojkar kör bil, MÄN kör hoj
Gick med
13 Jul 2006
Ort
Halmstad
Hoj
Yamaha fzs 1000
Detta var det sjukaste jag sätt på länge dels för hojen som försvann ner i diket men framför allt kommentarerna från personerna i bilen.

"Oh dude… we we better…their going to beat our arses"

http://www.youtube.com/watch?v=-vqigsgJeK4

HAHA :D dagens skratt fy vad snopen han måste blivigt när han märkte han va på väg ner... hade velat se hanns min
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Haha mmm hur vad det nu med fördomarna om HDåkare...

Jag och Lerox har faktiskt varit ute och bränt ihop med några motardister! :rofl

HAHA :D dagens skratt fy vad snopen han måste blivigt när han märkte han va på väg ner... hade velat se hanns min

Äh det var ju helt rätt gjort!! :yoparty
Har man köpt en svindyr 350-kilos HD Electra Glide så tycker jag att man ska kunna kräva raka fina väger och inte behöva underkasta sig en massa svängar som någon hänsynslös vägbyggare har kokat ihop. Lagd kurs ligger! :tummenupp :hihi
 
Last edited:

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
Haha.. Varför är dom så rädda för dom där? Dom ser ju inte direkt ut som några råbusar? Dom gjorde ju inget fel iallafall dom i bilen...
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Om man nu ska vara seriös så har ju redan diskuterat den här filmen i ett antal trådar tidigare. Ska upprepa vad som skrevs där så är det nog att det mer är ett förarfel av typen "target fascination". Han stelnar till och blir rädd för vägkantens stenbumlingar, låser blicken vid dem och hamnar då förstås precis där.

Hojen har ju långt kvar tills dess fotplattorna skrapar i, så det var nog inte hojen som utgjorde begränsningen bakom denna kurva. Även om denna HD-modell inte är någon optimal kurvmaskin förstås! :D Någon kommer säkert säkert snart att skicka in filmen på killen som rostar en sporthoj på kurviga vägar med en Honda Goldving som motvikt. Den rullen kommer ju också upp rätt ofta.

För egen del tror jag förstås att föraren somnat hårt till det goa HD-dunket och vaknade försent! Det är ju lätt hänt ;) http://www.youtube.com/watch?v=z5xDsebv7vY

/J
 

Lucus

Guest
Haha.. Varför är dom så rädda för dom där? Dom ser ju inte direkt ut som några råbusar? Dom gjorde ju inget fel iallafall dom i bilen...

Harley åkare inger ju respekt :hihi kanske associerar med Hells Angels, fast dessa åker utan hjälm och har coola lädervästar i detta fall borde det inte vara något att oroa sig för.
 

ocke

jefe mecánico
Gick med
30 Jul 2004
Ort
örebro
Hoj
retta(Pitch Black) kx250 (vego)
Ska långtradare köra om långtradare på så krokig väg? :dummer = :kryckor
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
de roligaste med hela filmen är puckot i bilen som säger "Why would they do that?"
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Det fanns en rolig bildsekvens på en kille i kortärmad som tar en sväng med för skarpt nerlägg vilket får Harleyn att "kantra" som också är rolig.


Jaja, en del straffar gud direkt. Eller nått.. :)
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
I Sverige borde det där ha räknats som smitning va? Hursomhelst stannar man väl fan och kollar hur det gick för honom.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
krompråm eller inte:)hihi), jävla sätt att bara dra:confused: jag menar, visst fan stannar man väl och kollar så att killen är ok??:confused: och deras kommentarer också... "why would he do that??" och "they're gonna beat our asses"... vafan, han gjorde ju inte direkt nåt dumt och det har inte bilisterna heller (mer än att vara ivägen) så vad är det för stil va?:va ingen respekt för hojåkare, usch!
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top