Välkommen till Gävleborgsforumet !

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Nu har vi fått en egen forumdel att härja i.. här kan vi samla trådar som rör Gävleborg. Varmt välkommen hit, skriv många trådar och inlägg här nu ! Boomtjackalack :tummenupp
 

JossaXr

Medlem
Gick med
5 Oct 2004
Ort
Valbo
Hoj
Honda Crf450xm-2005
Gävleborg

Alltid trevligt med egen forumdel. Ser fram emot alla disskutioner:tummenupp
 

Bonjin

SDK Socio#2366
Gick med
21 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Hypermotard 821 -14 Husa 650 -04
Trodde vi misskött oss på något sätt när trådarna var flyttade :rolleyes:
Blir lite lättare att hitta dom igen nu :tummenupp
 

Swedecat

Inspekterar diken
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Mellansverige
Hoj
Thundercat
Tjusigt, ibland har man funderat över varför Gävletrakten inte haft ett eget litet tillhåll här på SH.

Bara 81 dagar kvar till första körningen på rörberg. :tummenupp
 

Wheii

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2006
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha Fzs 600 Rj02+Laverda Lesmo 125
Tjusigt, ibland har man funderat över varför Gävletrakten inte haft ett eget litet tillhåll här på SH.

Bara 81 dagar kvar till första körningen på rörberg. :tummenupp

Oj, inte längre? Kan man knappt tro när man tittar ut genom fönstret. Men fågelkvittret ger hopp om våren. Sen är det bara att hoppas de sopar gatorna snabbt som attan :) medans vi försöker få hojarna att starta i garaget ... ja, jag syftar väl mest på Laverdan då da *hi hi*
 

Moto-Mike

"Angst essen seele auf"
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Gävle
Hoj
Kronreif, Trunkenpolz, Mattighofen Sechshundertundviersig
Hur ligger det till med Rörberg, kommer det att anordnas fler kurser där?
 

Swedecat

Inspekterar diken
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Mellansverige
Hoj
Thundercat
Oj, inte längre? Kan man knappt tro när man tittar ut genom fönstret. Men fågelkvittret ger hopp om våren. Sen är det bara att hoppas de sopar gatorna snabbt som attan :)

Jag har en liten dröm om att kunna köra hojen till service innan jag åker till fjällen över påsk. Men då krävs det att våren kommer starkt i mars. Var lite för optimistisk när jag bokade in datum för service i höstas så det fick skjutas till våren.
Bara hojen är tipptopp inför första rörbergskörningen så är jag nöjd.

78 dagar kvar :tummenupp
 

-Televinken-

Lagom är för lite
Gick med
28 Sep 2006
Ort
Gävle
Hoj
Ingen
Tjipp

Tjaba

Jag har planer på att flytta tillbaka till Gävle igen efter tio år i skåneexil.

Har ni regelbundna körningar tillsammans under sommartid eller hur funkar det i Gävle?
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Tjaba

Jag har planer på att flytta tillbaka till Gävle igen efter tio år i skåneexil.

Har ni regelbundna körningar tillsammans under sommartid eller hur funkar det i Gävle?
Exil låter inte bra, klart du ska bli Gävleborgare igen :) Regelbundna körningar finns väl lite utspritt bland klubbarna här och där i trakten + att tex Ericsson och Sandvik har fasta dagar för gruppkörningar.. Här på SH så körs det väl lite mer spontant, typ att dom som känner för det hojtar till och drar ihop några. Tidigare kördes det mer regelbundet här oxå tror jag.. Annars har vi ju vår lokala bkk körning på Rörberg som kanske är lite av en samlingspunkt, se : http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=1122 tråd finns här på forumet oxå. Vi försöker även att SH pubba lite ibland (se även den tråden här på forumet) Hojta till här på forumet när du landat i trakten så får du säkert tips om aktiviteter ! Välkommen hit !! :tummenupp
 

Piipi

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2012
Ort
Örebro
Hoj
ZX-10R -06
Haallåådär ! Tänkte väcka den här tråden..
Just för tillfället söker jag en mindre verkstad som inte tar sjukt mycket betalt för o hjälpa mig byta packningar i framgaffeln. Snackat med Owe's i sandviken o han ska ha 2000(!?) för att byta om jag kommer in med bara gafflarna. Vilket känns som sjukt mycket.
Det är en zx10r -06a, finns det någon som kan och har dom verktyg som behövs o kan göra detta momsfritt så är dom förslagen välkomna !

När jag väl fått det här gjort så söker jag också vänner som åker sporthoj o vill terrorisera gävle med avgaser och buller ! :banana
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top