Fantastiska bilder från Himalaya

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Otroliga bilder! Jag hade inte tackat nej till en sådan resa. Men tveksamt om jag skulle lägga ut närmare 50000kr på det! :3freak

För dom pengarna kan man leva i thailand ett år! ;)

Tja, vem har sagt att man ska åka på en arrad tur? Verkar bara vara gråhåriga gubbar med. Nej, man fixar det själv.

Köp en flygbiljett, ladda GPSen och hyr en moppe i några veckor så kommer du garanterat billigare undan än 50000. 25 kanske?
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Tja, vem har sagt att man ska åka på en arrad tur? Verkar bara vara gråhåriga gubbar med. Nej, man fixar det själv.

Köp en flygbiljett, ladda GPSen och hyr en moppe i några veckor så kommer du garanterat billigare undan än 50000. 25 kanske?
När åker vi?

Sagolikt!
 

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Tja, vem har sagt att man ska åka på en arrad tur? Verkar bara vara gråhåriga gubbar med. Nej, man fixar det själv.

Köp en flygbiljett, ladda GPSen och hyr en moppe i några veckor så kommer du garanterat billigare undan än 50000. 25 kanske?

Det har du helt rätt i! :näsblod

När åker vi?:gnissla
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
När åker vi?

Sagolikt!

25-30k sparar man ju ihop på ett halvår om man gnetar lite. Har redan planer för den här sommaren, men kanske nästa?

Jag fixar allt. 35 papp all inclusive ;). Skriv upp er på anmälningslistan nedan:

1. Starstriker
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
25-30k sparar man ju ihop på ett halvår om man gnetar lite. Har redan planer för den här sommaren, men kanske nästa?

Jag fixar allt. 35 papp all inclusive ;). Skriv upp er på anmälningslistan nedan:

1. Starstriker
1. Starstriker
2. Bingo

Fast du behöver inte fixa allt. Flygbiljetter fixar jag själv, tandborsten stoppar jag i stöveln och lite pengar har jag i fickan. GPS är gay :)
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
1. Starstriker
2. Bingo

Fast du behöver inte fixa allt. Flygbiljetter fixar jag själv, tandborsten stoppar jag i stöveln och lite pengar har jag i fickan. GPS är gay :)

Helt rätt inställning. Man ska faktiskt inte göra det svårare än vad det är. Ju mer man planerar desto bökigare blir det. Kan ju iofs vara bra att hitta ett ställe som hyr ut hojjar innan man drar dit.

Sen tar man dagen som den kommer.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Helt rätt inställning. Man ska faktiskt inte göra det svårare än vad det är. Ju mer man planerar desto bökigare blir det. Kan ju iofs vara bra att hitta ett ställe som hyr ut hojjar innan man drar dit.

Sen tar man dagen som den kommer.
Jepp, jag har inte rest särskilt mycket men jag har gjort några resor i Asien. Första gången var jag borta i sju veckor och hade med mig ca 4 kg bagage på utresan, vilket visade sig vara för mycket. Boende och sånt fixar man på plats. Det innebär att man bor på en del konstiga ställen, men vad gör det?

Fast hojarna håller jag med om att man fixar på förhand eller ivf försäkrar sig om att det går att fixa på plats. Annars kan man förlora en massa tid.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Sådär, nu har vi en gratis guide också:

"i wish to invite you ADV Riders down here to India this summer, for a ride across the world's highest motorable roads, passes, villages, lakes and what not! The mountain passes open in around May and then on, till October or even late November, you can ride on roads which will blow you away with scenic views and isolation. Ofcourse, it aint an easy ride but....

So, how shall I go about it? I mean, it would be a pleasure to have you guys here in India for a ride, on your own bikes or on hired Indian bikes. Ofcourse, me and my pals will ride with you, be your hosts, and make sure you have enough memories to last all your life.."

Nu är det bara att fixa flygbiljett och dra!
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Sådär, nu har vi en gratis guide också:

"i wish to invite you ADV Riders down here to India this summer, for a ride across the world's highest motorable roads, passes, villages, lakes and what not! The mountain passes open in around May and then on, till October or even late November, you can ride on roads which will blow you away with scenic views and isolation. Ofcourse, it aint an easy ride but....

So, how shall I go about it? I mean, it would be a pleasure to have you guys here in India for a ride, on your own bikes or on hired Indian bikes. Ofcourse, me and my pals will ride with you, be your hosts, and make sure you have enough memories to last all your life.."

Nu är det bara att fixa flygbiljett och dra!
App app app, det där låter inte gratis!

Måste man ha en guide, tror du :va
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
App app app, det där låter inte gratis!

Måste man ha en guide, tror du :va

Jodå. Gratis. En snubbe på ett annat forum jag hänger på bjuder in andra MC-åkare på litet äventyr i Indien. Tror inte att man behöcver en guide för att hitta rätt väg, men det kanske underlättar vid möten med lokalbefolkningen, hitta boende etc etc.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Nu har jag kollat upp lite. För 7000 pix får man en NY Royal Enfiald i Indien.
Efter några veckors användning torde man kunna sälja den för 5-6000 ?

Flyg Sverige-Norra Indien tor: ca 8000

Kost, logi, drivmedel etc 10k

Försäkringar, vaccinationer etc: 5k

Summa 25k för en grym resa!

Inte så farligt!
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
1. Starstriker
2. Bingo
3. R2
 

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Varierar...
Verkar helt klart vara intressant, precis såna här resor som tillför nåt.:tummenupp

Dock inte 100% på än förrens det styrs lite mer detaljer, datum, mm

Förövrigt instämmer jag med Bingo, GPS e gay, alltid intressantare med karta å kompass..:) (körde på det i afrika, träffade massa "lustiga typer" tackvare det:yoparty )

1. Starstriker
2. Bingo
3. R2
4. Cirkus
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Nu har jag kollat upp lite. För 7000 pix får man en NY Royal Enfiald i Indien.
Efter några veckors användning torde man kunna sälja den för 5-6000 ?

Flyg Sverige-Norra Indien tor: ca 8000

Kost, logi, drivmedel etc 10k

Försäkringar, vaccinationer etc: 5k

Summa 25k för en grym resa!

Inte så farligt!
Nä, det är billigt. I år kan inte jag, men nästa år är det superintressant. Då är jag med :)
 

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Varierar...
Nu har jag kollat upp lite....QUOTE]

Tycker det är ruskigt dåligt med intresseanmälningar på en resa som borde kunna bli asgrym, och dessutom ganska prisvärd....:confused: Jag som blivit så sugen på att brumma runt lite på en Royal Enfield till hösten eller så.

Gör ett försök och väcker tråden igen...:)
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Jodå kunde nog tänka mig det här efter att ha gluttat på bilderna, fast inte i år då det finns en Europaresa inplanerad.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top