Från Umeå och ut i Europa, en reseberättelse

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
I somras for 4st UMCC:are på hojsemester med Italien och Dolomiterna som primärmål. Nu har jag äntligen lyckats skriva ihop en reseskildring från våra veckor i europa (bättre sent än aldrig?).

Europa0.jpg


Läs 'UMCC europaresa 2006' på http://www.umcc.nu/umcc/index.php?option=com_content&task=view&id=129&Itemid=70
 
Last edited:

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
ÅÅÅhhh vad härligt ni har haft det! Får mig inte mindre sugen att åka europa!
(Ska skicka länken till min flickvänn så hon förstår varför jag vill åka ner i europa på hoj)

:tummenupp
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Cool resa!
Skall köra ungefär samma rutt som er fast vidare mot Istanbul i sommar. Funkar det bra med Autozug? Har kollat lite priser och det verkar inte så fasligt dyrt!
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Sitter och planerar en liknade rutt med autozug ner till Österrike/Italien och sen köra hem. Kanon med detta då!
Har alltid problem med att jag skall ha med mig för mycket packning, hur får ni med allt i dom packrullarna?:confused:
 

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Funkar det bra med Autozug? Har kollat lite priser och det verkar inte så fasligt dyrt!

Autozug är helt klockrent. Rekommenderas verkligen. De som lastar är duktiga så man behöver inte oroa sig (du får inte spänna fast hojen själv).

Har alltid problem med att jag skall ha med mig för mycket packning, hur får ni med allt i dom packrullarna?:confused:

Plocka fram det du tycker du behöver. Ta bort minst 2/3, du kommer garanterat inte behöva så mycket som du tror. Vi packade i 50liters vattentäta kanotsäckar (kostade 28kr på Louis.de) + tankväska.
 
Last edited:

PeppeBus

SDK Socio#2734
Gick med
18 Jul 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 999SPR, CBR1000RR
Härlig resa!

Har själv åkt med AutoZug från Hamburg till Avignon. Delade hytt med en konstig tysk, och en smått galen australiensare..
 

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Vad blir det för resa i sommar då?

Ingen tror jag. Har tänkt åka till Ryssland men det blir utan hoj.

Härlig resa!

Har själv åkt med AutoZug från Hamburg till Avignon. Delade hytt med en konstig tysk, och en smått galen australiensare..

Då vi åkte hade vi riktigt lyxiga tvåbäddshytter men på hemvägen var det 5pershytter utan dusch. Vi luktade väl inte sådär jättesensuellt efter en heldag i sadeln...
 
Last edited:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Fan va najs, jag skulle åkt denna sommar men blev utan semester! Detta året ska det fan i mig bli av.
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Riktigt härlig läsning :tummenupp

Förhoppningsvis blir det något liknande för mig framöver!
 

Pizzabagarn

Guest
ÅÅÅhhh vad härligt ni har haft det! Får mig inte mindre sugen att åka europa!
(Ska skicka länken till min flickvänn så hon förstår varför jag vill åka ner i europa på hoj)

:tummenupp

Det där med att skicka länken till flickvännen var en bra ide :tummenupp

Har än så länge bara skummat igenom er reseskildring och det såg riktigt nice ut :)
Får man bara plats med 2 barn i de där 50-literssäckarna så åker vi i sommar :tungan
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Snubben med R1 har väldigt fin smak vad gäller både hjälm och ställ :tummenupp
 

Pizzabagarn

Guest
Reseskildringen var så jävla bra gjord med jättefina bilder :tummenupp

Där hemma har vi bestämt oss för att det måste bli en resa söderöver även om det blir med bil. Tanten sa iofs att hon nog borde fixa lappen när ungarna blir tillräckligt stora så att vi kan dra iväg på en liknande resa.

Bra jobbat :tummenupp
 

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Vad körde du med för däck på hojen? Antar att det inte var ett par Metzler M1 :tungan

Annars såg det ut som en härlig resa.:tummenupp

Faktum är att jag körde på Metzeler M1 bak och Rennsport fram. Vi körde totalt 420mil och då var inte bakdäcket helslut. I alperna nöts dom mest på sidorna :D
 

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Faktum är att jag körde på Metzeler M1 bak och Rennsport fram. Vi körde totalt 420mil och då var inte bakdäcket helslut. I alperna nöts dom mest på sidorna :D
Ok, jag trodde inte ett sånt skulle hålla så bra. Fast då får man ompröva sina tankebanor nu :D
 

kowal

back on track
Gick med
3 Oct 2004
Ort
Lund
Hoj
Yamaha FZ 600
Autozug är helt klockrent. Rekommenderas verkligen. De som lastar är duktiga så man behöver inte oroa sig (du får inte spänna fast hojen själv).

Fan läste precis på eran hemsidan, blev verkligen inspirerad. Jag har åkt skidor överallt i Val Gardena och nu har jag bestämt mig. Det är dags o ta min sketna hoj dit. Vad kostar autozugen? såg inte att ni nämde något pris.

Bra skriven story iaf, big up
 

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Fan läste precis på eran hemsidan, blev verkligen inspirerad. Jag har åkt skidor överallt i Val Gardena och nu har jag bestämt mig. Det är dags o ta min sketna hoj dit. Vad kostar autozugen? såg inte att ni nämde något pris.

Bra skriven story iaf, big up

Roligt att det gillas och inspirerar :tummenupp

Autozugen kostade kring 80-90Eur nånstans har jag för mig (enkel). Du kan gå in på http://www.autozug.de/site/dbautozug/en/start.html och välja 'booking' -> 'find and book'. Sen är det bara att välja vart du vill åka och vilken avgång för att se priset.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top