Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
jag är väl lite sådära, tycker inte det är gött att åka om det inte är minst 10+ ute:p Iaf inte med den här hojen.. funderar på att köpa en ktm eller något och ha på vintern

Snö är ju trevligt... eller inte.... Med andra ord så tror jag inte du är den enda på det här forumet som svär över snön... Men se det positivt, du har ju iaf fått se asfalt....

Finns det inte dubbar eller snökedjor?
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Tja!

Håller på och byter styre, och det jag bytt till är 28mm, alltså större än original och då kräver en adapter för att passa. Problemet är då att dom adaptrarna jag hittills hittat har ett annat fäste än vad som sitter original.

Vet ni något som passar till Z750?

ps. tror jag hittat ett från Rizoma som ser ut att ha samma fäste, men har inte hunnit att dubbelkolla ännu. Försöker hitta ett lite billigare än Rizomas, som kostar 1300 bagis om jag inte mins galet. :näsblod

az402.jpg
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Tja!

Håller på och byter styre, och det jag bytt till är 28mm, alltså större än original och då kräver en adapter för att passa. Problemet är då att dom adaptrarna jag hittills hittat har ett annat fäste än vad som sitter original.

Vet ni något som passar till Z750?

ps. tror jag hittat ett från Rizoma som ser ut att ha samma fäste, men har inte hunnit att dubbelkolla ännu. Försöker hitta ett lite billigare än Rizomas, som kostar 1300 bagis om jag inte mins galet. :näsblod

az402.jpg

Du behöver styrhållare med genomgående Bult, finns hos dem flesta Handlare, dem du visade bild på vet jag inte om dem kommer fungera.
Tror Biltema har för 300:- :tummenupp
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Du behöver styrhållare med genomgående Bult, finns hos dem flesta Handlare, dem du visade bild på vet jag inte om dem kommer fungera.
Tror Biltema har för 300:- :tummenupp

Dom biltema har, har 2 bultar som är genomgående, dom som sitter på min kawa är annorlunda. fan svårt att förklara då jag ej heller har nån bild atm... :gnissla
 

unodatt

Snabbare
Gick med
14 May 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Speed Triple
Hjälp...
Ska lossa batterit på min Z1000 -08 och lossar cutzen men sen då?!
Hittar ingen bult för att lossa sadeln?

Ngn som vet om man kan ladda ner ngn instruktionsbok eller som utförligt kan beskriva hur man gör?

Tack!
Peter
 

Sabbaton

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2011
Ort
Södertälje
Hoj
2007 Kawasaki Z1000
Z1000

hallå,jag köpte nyligen en Z1000 07a som har rullat 2200 mil,rensad bakdel,arrow burkar,powercomander,välservad,ABS bromsar,fina däck,jag gav 59000:- för den......låter det priset rimligt?

mvh
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
batteriet:

Det är väl bara att ta bort förarsadeln med nyckeln, dra i "spaken" så att passagerarsätet åker av, skruva loss metallen som är i vägen för batteriet och sen byta?

59000:- låter inte orimligt i alla fall:)
 

PeterJohansson

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Z750 ABS -08
batteriet:

Det är väl bara att ta bort förarsadeln med nyckeln, dra i "spaken" så att passagerarsätet åker av, skruva loss metallen som är i vägen för batteriet och sen byta?

59000:- låter inte orimligt i alla fall:)

Passagerarsadeln får man bort med nyckeln, förarsadeln får man bort genom att dra i "vajeröglan" som visar sig när man fått bort passagerarsadeln. Sedan är det mycket riktigt metallbygeln som man får skruva loss för att komma åt batteriet. Lycka till!
 

KMM

Kampen Mot Mänskligheten
Gick med
28 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Z750 2008
Någon som har koll på om Z750/Z1000 kan köras på E10? 95 oktan går ju som bekant i pension till våren :)
 

unodatt

Snabbare
Gick med
14 May 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Speed Triple
Passagerarsadeln får man bort med nyckeln, förarsadeln får man bort genom att dra i "vajeröglan" som visar sig när man fått bort passagerarsadeln. Sedan är det mycket riktigt metallbygeln som man får skruva loss för att komma åt batteriet. Lycka till!

Tack Peter!
Gör ett nytt försök imon - vet att det sitter två vajeröglor en på höger och en på vänster - misstänker att det är dem du referar till?

Whatever happened till good old fasioned bults...
Tack så länge!
 

Ankovic

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2009
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z1000 -09
Last edited:

KMM

Kampen Mot Mänskligheten
Gick med
28 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Z750 2008
Nån som har tips på huggers till z1000-08/09? Var handla åssåvidare? Tacksam för upplysning.
Cho!

Jag har sett snygga och billiga huggers på ebay.co.uk Jag handlade en belly pan från en grekisk tillverkare HLD och det var riktigt bra finish och passform. HLD har även huggers :tummenupp


Där ser man.. Flera länder använder ju redan 10% etanol så det kanske inte är några bekymmer :)
 
Last edited:

Sabbaton

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2011
Ort
Södertälje
Hoj
2007 Kawasaki Z1000
HJC FG-15 Vol Lez

köpte denna idag,helt ny och oanvänd från blocket :) för 1350 kr
 

Bifogat

  • hjc-fg-15-vol-lez-zgg.jpg
    hjc-fg-15-vol-lez-zgg.jpg
    29.4 KB · Visningar: 65
Last edited:

gjohan

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2011
Ort
Umeå
Hoj
Kawasaki z750 2011
Hej! Ny på forumet =) i juni kommer jag förhoppningsvis ha kortet klart och jag är ruskigt sugen på hoj! ska köpa mig en z750 2010 eller 2011 men jag har lite bekymmer med försäkringen, skulle behöva ett reg nr så försäkringsbolaget kan göra en offert. Vill jämföra bilsport & mc med trygg hansa där alla andra försäkringar är placerade..
Så, någon vänlig själ som skulle kunna pm:a mig ett reg nr på en z750 från 2009 eller 2010? =)

Tack på förhand!!
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Snygg hjälm!


Regnummer:

Min är strypt för tillfället så det kanske du inte vill ha..

bilsport är väl nära på billigast? om man inte har samma försäkring som hemförsäkring..
 
Last edited:

woodman

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2010
Ort
Halmstad
Hoj
S3R -10
stålomspunna bromsslangar

Nån med ABS på hojen som bytt till stålomspunna bromsslangar?
finnns det färdiga kit? har kollat s-racing o goodridge men hittar inga..
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top