Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Helförsäkring: 11518 kr....Får nog "punda" 750n ett tag till...:näsblod
Är man 193 så lutar man sig inte så mkt framåt men finns det någon liten ruta så är det ju bra.

jag betalar 12400:- hos bilsport&mc, vilket var skitbilligt jämfört med de andra stora bolagen som ville ha det dubbla.

Varför ens bry sig. Dra inte maskinen för full förrän du kört en stund. Koka lär den inte göra om inte fläkten lägger av. O där e ju en lampa som varnar när den e för varm.
Dagens motorer och oljor är bättre nu än förr. Jag har plågat min i 1400 mil och den låter hur fint som helst. Som sagt plågar inte ihjäl den kall men snålar inte heller på gasen den första kilometern.

Av erfarenhet så på mina förra (Z750 -08) (ZX6R -05) så blev de varma runt 95-100 grader på sommarn men sällan över 65 grader när det bara e ett par grader i luften. Men de går att dra som en illbatting ändå. :tummenupp

Edit: Ta inte inlägget som något oförskämt påhopp. Inte alls menat så även om det kan tolkas så. Trött i bollen på jobb.:trött

Motortempmätare har jag inte saknat, man kör lugnt en stund innan man kan ösa på. däremot yttertemomätare skulle vara najs att ha, likt bilar(även om nu den inte visar helt hundra, bra som en riktlinje).

Däremot är jag inte så värst förtjust i instrumentet i sin helhet, finns ju bra snyggare på andra hojar/märken... btw nån som vet om det går att byta så där bara?
 
Last edited:

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Ni som har koll på ebay osv. Letar efter ett par AKRAPOVIĆ megaphone till min z1000 10'a, nån som kan hjälpa mig med länk?

Har hittat dem i storbrittanien till hyfsat pris(4800:- inkl frakt) men man vill ju alltid ha billigare :d
 

Tony Z1000

Bättre att ha otur än ingen tur alls!!!
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Z 1000 -08
Last edited:

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Precis de rören :D Tack grabbar. Nu ska jag bara sätta mig in i det här med ebay, betalningar etc mm ...

Fast vänta lite nu... eftersom det är ifrån usa de skickas... då åker man väl på tull va? eller är det medräknat?
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
IBLAND kan det hända att man får tullavgift. Det är bara vissa paket dom tar in, be säljaren skriva "Gift" lite här och där så har man större chans att få det utan tull.
Jag har köpt saker för sammanlagt en cirka 12.000 från usa och inte tullat något än:) men tullade 300:- från Kina en gång..:p inte så farligt..

rören är ju fortfarande billiga:)

ebay är lätt när man förstår det. skaffa ett konto, skaffa ett paypal konto, kör in kreditkort på paypal eller skicka över pengar till paypalkontot, sen är det bara att handla!
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Hopp.. var ju inte helt meningen, råkade beställa ett akrapovic slip-on från motoaction nu.. :p

btw ni som har 2010 modellen av z750 så välj ändå 2007-2009 när ni fixar ett filter, eftersom dom är lite sega på att uppdatera sidan:)

mailade dom dock, och han sa att han skulle se till att det fanns där ikväll!
verkligen trevliga människor där:)

30% rabatt;d
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Hopp.. var ju inte helt meningen, råkade beställa ett akrapovic slip-on från motoaction nu.. :p

btw ni som har 2010 modellen av z750 så välj ändå 2007-2009 när ni fixar ett filter, eftersom dom är lite sega på att uppdatera sidan:)

mailade dom dock, och han sa att han skulle se till att det fanns där ikväll!
verkligen trevliga människor där:)

30% rabatt;d

Fan bra priser ju! Men jag undrar vad det är för skillnad på dessa 2 rör?
Det ena står NOT STREET LEGAL på och den andra står det att dbkiller följer med. Dbkillern kostar alltså 1600kr?? är det enda skillnaden?

http://www.motoaction.se/product_info.php?products_id=13554&categories_id=

http://www.motoaction.se/product_info.php?products_id=13741&categories_id=
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
katalysator:)

man borde få db-killer med den för 6papp med.. jag köpte den iaf^^ du kan ju vänta så kan jag få grejerna och se efter.. eller maila dom!
 
Last edited:

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
DB killer är bekräftat att det sitter i iaf.

Lite konstigt, jag trodde akrapovic bara gjorde street legal. anyways du kan ju bara skruva på originalröret på 10 min innan besiktning:)
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
DB killer är bekräftat att det sitter i iaf.

Lite konstigt, jag trodde akrapovic bara gjorde street legal. anyways du kan ju bara skruva på originalröret på 10 min innan besiktning:)

Ah okok! Får nog bli ett sånt slipon då! Hämtar hojen i morgon:)
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Härligt härligt:) du kommer bli supernöjd:D
Jo men satsa på det röret:) sjukt billigt just nu! jag valde den full carbon:) passar till min svarta z750! "titanium with carbon sleeve" = full carbon tydligen..
 

Sajberpatrik

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2011
Ort
Malung
Hoj
Kawasaki z750 -07
Hej jag har precis köpt mig en z750 -07.
Han jag köpte av hade aldrig besiktigat den så han visste inte om slip-on systemet är legalt.
Jag sökte men hittade det inte, nån som har erfarenhet av denna modell? HP SP1 H010020.
Och det sitter en annan skylt hållare, mini blinkers på, måste man byta till original till besiktning?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top