Kawasaki Z750/Z1000-tråden

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Okej, det låter bra. Då får man spendera de resterande vintermånaderna med att fundera ut vilken pipa man ska ha.

Tack för hjälpen! :tummenupp

Det kan jag också hjälpa dig med:D Det finns bara 2 alternativ:) Acrapovic eller Yoshimura:yoparty
 

KMM

Kampen Mot Mänskligheten
Gick med
28 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Z750 2008
Okej, det låter bra. Då får man spendera de resterande vintermånaderna med att fundera ut vilken pipa man ska ha.

Tack för hjälpen! :tummenupp


2003års original pipor är de koolaste till Z1000 :) Men det kan hända det finns andra pipor i "shotgun style" vad vet jag..
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Tappar man mkt effekt på låga varv?

Jag hade Yoshimura&PCIII på min och effekten på låga varv upplevdes som högre. Klar förbättring på modellen 2007-09 där registret låg högre upp.
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Hade väl mest tänkt att få lite mer ljud o inte lägga en förmögenhet på pc.. Snålfan som man är..

Kolla bara så att den inte går snålt. Kan bli en dyrbar erfarenhet.
 

Diggler

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2006
Ort
stockholm
Hoj
2008,kawasaki,z1000
Okej, det låter bra. Då får man spendera de resterande vintermånaderna med att fundera ut vilken pipa man ska ha.

Tack för hjälpen! :tummenupp

jag har leo vince gp slipon på min z1000 08a o kan säga att de låter riktigt fint med det rätta ljudet o väldigt högt,med eller utan insats men jag kör utan :tuttar...... nån som kan de där med att montera styrdämpare på en sån hoj i sthlm trakten o som har årken kan höra av sig till mig..har bytt från passagerarsadel till cuts,,rensat bakdelen ny reghållare med miniblinkers o bellypan men är osäker på styrdämparen värkar vara liiite överkurs för mig :näsblod
 

-SuperRetard-

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2004
Ort
Växjö
Hoj
z1000
jag har leo vince gp slipon på min z1000 08a o kan säga att de låter riktigt fint med det rätta ljudet o väldigt högt,med eller utan insats men jag kör utan :tuttar...... nån som kan de där med att montera styrdämpare på en sån hoj i sthlm trakten o som har årken kan höra av sig till mig..har bytt från passagerarsadel till cuts,,rensat bakdelen ny reghållare med miniblinkers o bellypan men är osäker på styrdämparen värkar vara liiite överkurs för mig :näsblod

Jag har kollat på Leo Vince GP style och gillar dom skarpt, skicka gärna en bild på hojen eller posta en bild i tråden! :tummenupp
 

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer
Hej. Hur har ni gjort när ni bytt blinkers framme? När man tar bort originalblinkersen
så lämnar det ju ett stort hål! Har ni köpt något för att få led-blinkersen att passa, eller har ni fixat ngt eget??

Det finns plattor att köpa som man sätter i de stora hålen, som har små hål att sätta miniblinkerserna i. Jag satte dem i de små hålen precis bredvid de stora istället (pilla bort plastploppen) och satte svart tejp över de stora hålen.
 

Diggler

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2006
Ort
stockholm
Hoj
2008,kawasaki,z1000
Jag har kollat på Leo Vince GP style och gillar dom skarpt, skicka gärna en bild på hojen eller posta en bild i tråden! :tummenupp

jag e så sämst på datorer så jag hajar inte hur man lägger upp den där jävla profilbilden haha men en bild finns på hojen i min profil iaf vet ej om du kan se den eller inte...men tro mig jag e tokig i ljud köper alltid det värsta för mig e ljud 50% av hela hoj upplevelsen utan den skulle det vara tråkigt o köra jag har haft ganska många cycklar o alltid lagt dit massa slip on och helsystem men kan ärligt säga att de här jag har nu leo vince gp är det bästa jag ägt! de e billigt har fin titanium färg bra finish o de bästa av allt ljudet! heelt sjukt..mina insatser ryker direkt oavsett helsystem eller inte men när jag provkörde den här utan insatserna vilket jag gjorde direkt så va de nästan men bara nästan så jag funderade på att behålla dom i för de lät sjukt mycke men samtidigt jävligt fint...med insatserna låter den högre och finare än min polares gsxr 1000 k7 med acra helsystem utan insats så de säger en del:rolleyes: kanske kan lägga upp en video på oss 2 när vi kör om jag nu fattar hur man gör bara haha men tro mig fundera inte ens på nått annat du ångrar dig inte de lovar jag...:tummenupp
 

emauz

fullt ös...medvetslös!
Gick med
29 Dec 2010
Ort
under tak
Hoj
kawasaki z750, -08, svart/ Kawasaki z650 -81
Det finns plattor att köpa som man sätter i de stora hålen, som har små hål att sätta miniblinkerserna i. Jag satte dem i de små hålen precis bredvid de stora istället (pilla bort plastploppen) och satte svart tejp över de stora hålen.

ok. Ska se om jag gör likadant då också:tummenupp
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Varifrån köper jag Acrapovic slipon? Rätt ny på mc så har inte så stor koll på sidor som säljer sådant ännu:)
 

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Ort
Killeberg
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Är det bara jag som reta sig lite på att det inte finns en tempmätare på Kawasaki Z1000 2010?

Har någon här monterat på en mätare på i efterhand som passar bra ihop med hojen?
 

KMM

Kampen Mot Mänskligheten
Gick med
28 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Z750 2008

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Ort
Killeberg
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top