Minnen från säsong -06 Planer inför -07

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Ja vad säger ni eftersom snön ligger utanför fönstret och abstinensen så smått börjar göra sig påmind så kan vi väl gotta oss i lite fina minnen från säsongen som vart och blicka frammåt mot -07

Seså dela med er av små roliga berättelser från sommaren eller fina minnen och vad ni ska lägga pengarna på i år eller vad erat mål med säsong -07 är.

Jag börjar lite smått:

Plockade fram R1an 24 mars, första gången. Det var halt men rullade igång på allvar den 16:e April. Ny hoj, nya stövlar och nytt skinnställ krängdes på ( man ska inte köpa skinnställ på hösten btw för de krymper på vintern ) och resan gick från Lindesberg via Örebro för att avslutas i Sthlm. Man var levande igen!

Bästa minnena är nog från Gruppkörningen med Blåskägg i Sthlm. Första bultenvändan, första slangningen.

Mest snopna minne när jag blev ordentligt rastad av en motard på bulten eller när körkortet rök i Enköping.

Mest pinsamma minne när jag glömde att plocka ur skivlåset och det sa knak!

Mest jobbiga minne är nog värmen, åkte man 200 så fläktade det knappt..

Mest tråkiga minne var väl att alla polare sålde sina hojar så man fick åka själv näst intill hela tiden.

Har ingen bra anekdot direkt som jag kommer på nu men det hoppas jag att ni har!

Sammanfattningsvis så blev det 1000 mil och det var en underbar sommar som jag lärde mig mer på än alla mc år hitills. Farten blev högre på vissa sträckor och lägre på andra, fegränderna försvann bak och näst intill helt fram. Slanga ettan ut var inga problem osv! :yoparty

Planer inför -07 då. Att behålla R1an, att växla på slangen, hitta snabbare till balansläget, skrapa bort de där jävla knäpuckarna så man får köpa nya nån gång. Att behålla lappen och köra minst 1000 mil till.

Köpa nytt ryggskydd, kolfiberstänka till R1an, köpa en Husa 650 motard med en uppsättning dubbdäck ( 4st kompisar köper så jag måste väl ) köpa fullständig crossutstyrsel från fox. ( får bra pris där ).

Åka på Edge games, dra ner gruppkörningseliten till Bergslagen och få leka Kapten för en dag, att närvara vid några Onsdagsträffar i Sthlm och nån lekkväll. Att hitta nya galningar i Pennybridge som man kan gasa med.

Så kom igen nu, ge mig lite stöd i form av läsning fram tills det är dags att börja leva igen!
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Jag har inga minnen att dela me mig av, men vi e ett gäng galningar i Pennybridge me nytagna körkort som vill åka massa i sommar iaf =)
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Jag har inga minnen att dela me mig av, men vi e ett gäng galningar i Pennybridge me nytagna körkort som vill åka massa i sommar iaf =)

Låter oerhört bra :yoparty

Ska jobba på Stortorget å det är väl där de brukar samlas så det ska väl bli en del gasande :) Kung av kägglan kanske? Kåfalla vägen är ju nyasfalterad med och den är ju en orgie i skarpa kurvor :tummenupp
 

heathrow

Lev varje dag som om det vore den sista!
Gick med
30 Aug 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki SV 1000, Honda Hornet 900
Bupp kom igen nu ffs något har ni väl att berätta?

jag har hur mycket minnen som helst ;--)

Bäst var nog europatrippen! 640 mil! Sverige > Tyskland > Schweich > Italien > Österrike > Tjeckien > Polen > Sverige! Det var en upplevelse! Drack mycket god öl! Träffade lite trevligt folk! Åt god mat! Och levde livet bland de slingriga vägarna i bergen i italien! Samt njöt av vägarna i österrike som måste vara bland världens finaste hojjvägar alltså!!!

Sämsta med sässongen var att, jag ställde av hojjen i början av augusti! För jag va så otroligt less efter den dära trippen =) Känner sugen igen! Så till sommaren blir det åka av! ;---) :yoparty
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
jag har hur mycket minnen som helst ;--)

Bäst var nog europatrippen! 640 mil! Sverige > Tyskland > Schweich > Italien > Österrike > Tjeckien > Polen > Sverige! Det var en upplevelse! Drack mycket god öl! Träffade lite trevligt folk! Åt god mat! Och levde livet bland de slingriga vägarna i bergen i italien! Samt njöt av vägarna i österrike som måste vara bland världens finaste hojjvägar alltså!!!

Sämsta med sässongen var att, jag ställde av hojjen i början av augusti! För jag va så otroligt less efter den dära trippen =) Känner sugen igen! Så till sommaren blir det åka av! ;---) :yoparty


Fan va gött!

Men Augusti?? :)
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Ok, jag har väl klåpat-till-det rätt rejält till och från.

Sesongen började utan hoj vilket naturligtvis inte höll längre än till mitten av Juni. Efter att skummat blocket gjorde jag som vanligt, bestämde mig på 5minuter, köpte skiten efter att knappt ha sett vraket (vilket kom att bita mig ordentligt i röven).

Nåväl. Onsdagskörningar, kvällskörningar, söndagskörningar u name it! Hela sommaren var toppen, massor av nya goa polare att reflektera, skojja och prata med över en strut lakritsglass i Waxholm.

Några repor fram och tillbaka till rosenhill för att få köra bulten och alla andra skitnajsiga vägar där nere ( :rolleyes: ) . ToR är det cirka 22mil raka spåret, är det mkt för att få lite ögongodis, värmeslag och en latte? Folk säger det men jag kan knappast ha sympatiserat då det blev ett par muggar kaffe genom sommaren.

Roligaste: min sambo och alla nya polare som hojåkat resulterat i
Mest snop(p)na: att det var ett sådant jäkla hål i asfalten på bensinstationen :näsblod :crash
Minst roliga: att japanska topplock inte håller för mer
Tråkigaste: -
Jobbigaste: Värmeslaget jag fick efter en heldag i skinnställ med en utetemp på +30C bara för att jag skulle ragga på tanten som gjorde kaffet. Fick inte hälsa, inte ögonkontakt med en redig däng av värmeslag och illamånde samt en hemresa på 12mil fick jag! Kul :mad:

Well, ett topplock, cirka 1000mil, några set däck, kamkedjesträckare, skrapade kåpor, några uppsättnignar kraschpuckar och efter en sjukt snygg vurpa på en bensinstation kan jag nog se tillbaka på sommaren med ett leende. Det kostade fan dollars men grymt var det.

Planen 07 ser ut som att jag ska steka Andersson på alla ledder, supa honom under bordet och sedan förnedra honom hårt med en kamera. Bara för att jag är så mkt äldre och snyggare. ;) :D

kram

-@
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05


Planen 07 ser ut som att jag ska steka Andersson på alla ledder, supa honom under bordet och sedan förnedra honom hårt med en kamera. Bara för att jag är så mkt äldre och snyggare. ;) :D

kram

-@

Vafan jag trodde aldrig du skulle ge dig in i den här tråden men äntligen haha :tuttar

Jag måste tillägga att jag faktist oxå har hittat en massa roliga nya hojåkar bekantskaper :tummenupp

Jo vissa har ju tur me bönorna!

Moahaha du är en sjuk jävel :D

Jag ska inte fulquota men jag är grymt sugen.

Ojojoj du ska få smaka pisk av allt jag äger i sommar mannen, supa ner mig jojo :fyllisar

Pilutta dig D1ce

Kjam :tungan
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top