Honda VFR-tråden

VFRRR

Ny medlem
Gick med
2 Dec 2004
Ort
Värnamo
Hoj
VFR
Det är synd bara att det skrivs väldigt lite i denna tråden ....men som någon sa : det är väl aldrig problem med en VFR.

Jag personligen är jättenöjd med min "lilla" 400:a, hon passar mig finfint....hojen är låg,jag är kort :D ... väldigt trevlig att framföra på en bana har jag upptäckt.
I år var 7:e sommaren hon är i min ägo...tror aldrig jag tröttnar .... :tummenupp

//Lillan


Anledningen till att det skrivs så lite i denna tråd är kanske att om man söker efter "VFR" i forumet så får man inga svar. Är det bara för mig det blir så?
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Fanns den där PDF:en med verkstadsbeskrivningar att uppbringa? Kan vara bra att ha till vinterns projekt..
 

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Ort
varberg
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
hje alla jag letar skjutshandtag till min -02 men de är ju hopplöst att hitta begagnat o dyyyyyrt att köpa nya....ingen som har över antar jag......blir väl nya nästa år då.... :huvet annars en undrebar hoj :tummenupp

Anledningen till att det skrivs så lite i denna tråd är kanske att om man söker efter "VFR" i forumet så får man inga svar. Är det bara för mig det blir så?

Skriv mycket och ofta så kommer tråden högt upp o hittas lätt :tummenupp
 
Last edited:

elias

Heaven and Hell
Gick med
10 Jan 2007
Ort
Bohuslän
Hoj
Honda VFR
Gör som jag, lägg tråden under bevakning.. Så är man säker på att man inte missar något.. Nu verkar det iofs vara som att tråden tar upp hur bra hojjen är.. Men, ja.. det visste väl alla redan? :)
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Gör som jag, lägg tråden under bevakning.. Så är man säker på att man inte missar något.. Nu verkar det iofs vara som att tråden tar upp hur bra hojjen är.. Men, ja.. det visste väl alla redan? :)

Hur gör man det??? :va
 

David Lundin

Hade Jehu levat idag hade han kört hoj!
Gick med
9 Jan 2006
Ort
Skene
Hoj
VFR 750 -95
Är det något speciellt som ni brukar göra när ni ställer in VFRen inför vintern? Har läst diverse trådar i ämnet men undrar om det är något specielt jag borde tänka på med VFRen.
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Är det något speciellt som ni brukar göra när ni ställer in VFRen inför vintern? Har läst diverse trådar i ämnet men undrar om det är något specielt jag borde tänka på med VFRen.

Njae! VFR har i grunden samma komponenter som alla andra hojjar.

Det kan dock vara bra att skaffa sig en extra lång mejsel som pasar till förgasarnas tömningsskruvar. Förgasarna sitter lite avigare till på V4:eek:r än på rad 4:eek:r.
 

Mr. Red

Åksugen
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Alnarp
Hoj
VFR 750F
Inte nån som har ett par bromskivor (fram) till en 89:a liggandes till ett schysst pris?
 
Last edited:

Mats J

Lite större, lite starkare...
Gick med
25 Mar 2007
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia SL1000 Falco
Har en -00:a. Ska köpa ett slip-on till sommaren och funderar på en Leovince, är det bra grejer? Låter dom bra, vilken låter bäst? Finns ju i aluminiun, carbon och titan.

Någon annan slip-on som rekomenderas? Länka gärna hemsidor till återförsäljarna också om det går.
 

elias

Heaven and Hell
Gick med
10 Jan 2007
Ort
Bohuslän
Hoj
Honda VFR
Leovince är bra. Grejen är ljudet skiljer så mycket. Sikta in dig på vilket material du vill ha, där har du stor skillnad i ljud.
Själv kör jag med ett Viper i aluminium och är skitnöjd.

Jag skulle ge dig tipset att googla efter slipons vfr sound eller liknande. En del seriösa webbutiker har ljudklipp som man kan lyssna på. Youtube har även en del klipp.

Vad som låter bäst är helt personligt... är låta bäst = mycket?
 
Last edited:

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Ort
På landet i Ramlak
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Någon som bytt gaffelfjädrar och kan rekommendera några bra ersättnings alternativ. Har hört både bu o bä om progressiva fjädrar....!!!!!
Ska plocka ner gafflarna och mäta upp längden men lika bra att vara förbered om det visar sig att dom är slut :)
 
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Har en -00:a. Ska köpa ett slip-on till sommaren och funderar på en Leovince, är det bra grejer? Låter dom bra, vilken låter bäst? Finns ju i aluminiun, carbon och titan.

Någon annan slip-on som rekomenderas? Länka gärna hemsidor till återförsäljarna också om det går.
Scorpion, kolla www.bikersneed.se, annons finns nere till vänster

<---------------------------------------------------
 

VFRippe

Medlem
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Cambridge, UK
Hoj
CBR600RR -10, Fazer 800 -13
Jag körde med ett GPR i kolfiber på min -98:a, underbart ljud till bra pris. Snyggt också. Betalade 3500 för ett högdraget.
 

Donner

Spriten räddade mej från idrotten
Gick med
27 Aug 2007
Ort
Landskrona
Hoj
VFR 800 Movistar + CBF1000
Hello, trevlig tråd. Min gamla 87:a har snart rullat 11000mil och den går perfekt. Efter lite elfel så går hon som en dröm faktiskt. Håller på att modda om regplåten så det blir lite häftigare stuk på den. Titta gärna i mitt garage.
Jag har monterat en R6 dämpare som jag kapat av, blev ganska coolt ljud.
 

Mats J

Lite större, lite starkare...
Gick med
25 Mar 2007
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia SL1000 Falco
Leovince är bra. Grejen är ljudet skiljer så mycket. Sikta in dig på vilket material du vill ha, där har du stor skillnad i ljud.
Själv kör jag med ett Viper i aluminium och är skitnöjd.

Jag skulle ge dig tipset att googla efter slipons vfr sound eller liknande. En del seriösa webbutiker har ljudklipp som man kan lyssna på. Youtube har även en del klipp.

Vad som låter bäst är helt personligt... är låta bäst = mycket?


Ja det får gärnas höras om man drar på:)
 

Syster-Tysk

Fullgasförespråkare.
Gick med
3 Jan 2008
Ort
Umeå
Hoj
KTM RC8R -11, BMW S1000RR -10 (såld), BMW HP2 Sport -08 (Skrotad -09), BMW R1200S -06 (Såld), Honda VFR 800 -06 (Såld)
Gpr

Jag körde med ett GPR i kolfiber på min -98:a, underbart ljud till bra pris. Snyggt också. Betalade 3500 för ett högdraget.

Köpte GPR till min vfr. Eftersom det är 2 rör så blev priset 9000:- komplett!
Men ljudet är underbart! :yoparty
Vem behöver Mp3 spelare? :tummenupp
/j
 

Raket

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2007
Ort
Södermalm
Hoj
Harley Fatboy 08
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top