Vägtips Sverige > Nurburgring

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Hos fingert
Hoj
CC Dominator
Hej
Vi är ett gäng som planerar en tripp till Nurburgring under våren. Vi behöver lite bra vägtips på vägen dit. Dvs vi vill undvika A1 så långt det är möjligt. Finns det bnågra vägavsnitt som man inte bör missa på vägen dit? Vi vore tacksamma för lite tips då Autobahn inte är den optimala hojvägen.

mvh Heinrich von Schnellfahren

Hej
Vi är ett gäng som planerar en tripp till Nurburgring under våren. Vi behöver lite bra vägtips på vägen dit. Dvs vi vill undvika A1 så långt det är möjligt. Finns det bnågra vägavsnitt som man inte bör missa på vägen dit? Vi vore tacksamma för lite tips då Autobahn inte är den optimala hojvägen.

mvh Heinrich von Schnellfahren

Vad är det jag ser?! Har Schneberger varit inne på min profil!!

Ps...brorsan....sluta lämna cookies på alla datorer. ;)

/Heinrich von Schnellfahren
 
Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Norra Tyskland är mest skit ändå (som skåne ungefär) så jag brukar dra autobahn, det tar hur lång tid som helst annars. Det är ju nere vid Ringen åkningen är grym överallt. Prova Moseldalen t ex.
 

Mr RR

speedaholic
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
S 1000 RR
Hej
Vi är ett gäng som planerar en tripp till Nurburgring under våren. Vi behöver lite bra vägtips på vägen dit. Dvs vi vill undvika A1 så långt det är möjligt. Finns det bnågra vägavsnitt som man inte bör missa på vägen dit? Vi vore tacksamma för lite tips då Autobahn inte är den optimala hojvägen.

mvh Heinrich von Schnellfahren



Vad är det jag ser?! Har Schneberger varit inne på min profil!!

Ps...brorsan....sluta lämna cookies på alla datorer. ;)

/Heinrich von Schnellfahren


A1an är kurvigare än du tror, bara du har rätt hastighet...:)

Det är trots allt rätt coolt att kunna cruisa i 200+ LAGLIGT, med undantag för toppfartstester:) och STAUs:-(
 

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Ort
Borensberg
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*
A1

A1an är kurvigare än du tror, bara du har rätt hastighet...:)

Det är trots allt rätt coolt att kunna cruisa i 200+ LAGLIGT, med undantag för toppfartstester:) och STAUs:-(

Dåså. För jag har rotat på kartor hur mycket som helst och det finns verkligen ingen vettigare väg dit....

/Heinrich
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Det tar betydligt längre tid att åka vid sidan av Autobahn, de flesta B-vägarna går igenom byar och städer, och då är det 50 som gäller. Har ni tid så kör mer rakt söderut från Hamburg, dvs öster om A1:an. Vi hittade trots allt en hel del fina vägar, även om de flesta låg söderut. Har ingen karta här, men Lüneburg och Warsteiner-bryggeriet var två hållpunkter att hålla utkik efter.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Det tar betydligt längre tid att åka vid sidan av Autobahn, de flesta B-vägarna går igenom byar och städer, och då är det 50 som gäller. Har ni tid så kör mer rakt söderut från Hamburg, dvs öster om A1:an. Vi hittade trots allt en hel del fina vägar, även om de flesta låg söderut. Har ingen karta här, men Lüneburg och Warsteiner-bryggeriet var två hållpunkter att hålla utkik efter.
Lüneburg, Braunschwig, Hartz (mini alp) ligger på väg B4, balla vägar runt Hartz.

Göttingen ner mot Siegen där det är riktigt krokigt och stora chanser att köra vilse i vägvimmlet, även den sista delen mellan Bonn och Adenau B257 är rätt skoj.

Men det tar sin tid att kajka runt på kostigar, har man brått så är det A1 som gäller.
 

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr1000RR - 06
Hej
Vi är ett gäng som planerar en tripp till Nurburgring under våren. Vi behöver lite bra vägtips på vägen dit. Dvs vi vill undvika A1 så långt det är möjligt. Finns det bnågra vägavsnitt som man inte bör missa på vägen dit? Vi vore tacksamma för lite tips då Autobahn inte är den optimala hojvägen.

mvh Heinrich von Schnellfahren



Vad är det jag ser?! Har Schneberger varit inne på min profil!!

Ps...brorsan....sluta lämna cookies på alla datorer. ;)

/Heinrich von Schnellfahren

Häng på oss. Vi är fem som ska dra iväg i sommar.:tummenupp
 

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
I framtiden igen...
När hade ni ert planerat? Har gått i tankarna på ringen oxå... skulle varit jävligt jul å få testa köra där nångång
 

Henke_N

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Lund
Hoj
Cbr600rr -06
Jag körde ner i somras, körde från lund ner genom danmark och tog autobahn i princip hela vägen. Gick snabbt och smidigt, Tar en jäkla tid om man ska lura runt på småvägar.. Det finns gott om trevlig körning runt ringen ändå så även om det var lite småsegt o bomba ner på motorvägen kändes det som ett bättre alternativ.
Sen tog jag vägen genom belgien ocH upp till amsterdam på vägen hem. Det var en väldigt trevlig upplevelse.. Förutom 80 mil hem från amsterdam i regn o rusk..
 

Wizzard

Village Idiots MC
Gick med
14 Dec 2003
Ort
North of Stan
Hoj
GSX-R 1100 -92; GSX1300R Hayabusa 2014
Hartz

Lüneburg, Braunschwig, Hartz (mini alp) ligger på väg B4, balla vägar runt Hartz.
Jag har varit nere i Hartz i 5 dagar och kört, bland det häftigaste jag varit med om. Lördag och Söndag var det mycket hojar på vägarna.
Perfekt asfalt, otroligt krokigt o kuperat och ganska lite biltrafik
Vi hade en rutt på 30 mil- tänk er en donken eller bogan i 30 mil....:)

/U
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top