Vågar man handla online på fc-moto.de?

Pegan

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Ort
Skövde
Hoj
R1-04
Gjorde ett försök idag igen, det här numret fungerar utmärkt om det är till FC Moto man vill komma :)

+49 241 9961398
 

Pegan

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Ort
Skövde
Hoj
R1-04
Vad hade dom å säga då?

Att pryttlarna jag beställt inte fanns inne utan skulle ta 2-3 veckor till...så är väl bara att hålla ut, tur det är februari och inte maj... :tungan

Får väl säga att jag tycker det är lite dåligt att man inte får ett mail som talar om att produkterna ej finns i lager utan att det kanske tar 2 veckor innan ny leverans.
 
Last edited:

Nicotin

Guest
lite OT i tråden men finns det ngn bra nätbutik i europa som har bra priser på slipon som ngn kan rekomendera ??
 

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Ort
Falun
Hoj
CBR600RR -05, Gixxer 7/11 and a Husa 650 i små små bitar
Att pryttlarna jag beställt inte fanns inne utan skulle ta 2-3 veckor till...så är väl bara att hålla ut, tur det är februari och inte maj... :tungan

Får väl säga att jag tycker det är lite dåligt att man inte får ett mail som talar om att produkterna ej finns i lager utan att det kanske tar 2 veckor innan ny leverans.

...Samt att dom skiter i å svara på mail:confused:
 

woodii

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Skåne, i en Skånelänga.
Hoj
R6-2001, Workz WFA125,KTM 450 exc -05,
Nån som vet ungefär vad frakten till sverige (västerås) skulle bli på ett skinnställ?? Vad händer om grejerna kommer bort (post el. fraktbolag slarvar bort) på väg till sverige, får man nån ersättning eller är man blåst då?

Robban

Betala kontant till dhl eller upc vem som nu kör ut det så gjorde jag, tror frakten blev runt 100 kr från Tyskland till Skåne hur bra som helst.
 

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Ort
jönköping
Hoj
Fabrikare
Handlade handskar och stövlar på fc-moto förskottsbetalade en vecka senare kom grejorna:tummenupp :tummenupp :tummenupp
 

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Ort
Falun
Hoj
CBR600RR -05, Gixxer 7/11 and a Husa 650 i små små bitar
Mitt paket verkar vara på väg nu. Vikten är angiven till 4kg, verkar lite lite för skinnställ, boots och handskar tycker jag. Priset stämmer dock.
Vad kan jag göra om jag redan på paketet (storleken tex) ser att det fattas saker? Vägra betala, inte skriva på?
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Mitt paket verkar vara på väg nu. Vikten är angiven till 4kg, verkar lite lite för skinnställ, boots och handskar tycker jag. Priset stämmer dock.
Vad kan jag göra om jag redan på paketet (storleken tex) ser att det fattas saker? Vägra betala, inte skriva på?

De e bara att öppna o kolla innehållet innan du skriver på.
Skulle de inte stämma så visar du bara budet följesedeln där de står va som ska va me o jämför va som verkligen e me så tar han de me sig tillbaka om de e fel.

Såvitt jag vet...
 

christian84

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Kawasaki ZX-10R, Akrapovic slipon, Valtermoto crashpuckar
Beställde ställ stövlar o handskar igår .......men handskarna fanns inte på lager få se hur lång tid det tar...?
 

Groover

bensinist
Gick med
8 May 2006
Ort
Falun
Hoj
Tuono R-06
lite OT i tråden men finns det ngn bra nätbutik i europa som har bra priser på slipon som ngn kan rekomendera ??

Kolla tyska Ebay: www.ebay.de
Finns många småfirmor med riktigt bra priser.Kolla på de som har sålt mycket och har gott betyg så är det inget problem. Det som kan ge lite extra arbete är att många tyskar inte har anammat PayPal än så att man vackert får traska till banken och göra en överföring.

//Olle
 

Jeramon

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Växjö
Hoj
cr 125-05, crf 250-06
Jag beställde ett par tech 6 igår från fc-moto.de och idag fick jag ett mail från ups, där stod det beräknad amkomst 16 febuari. Så nu hopas man att det är rätt grejer i paketet bara.

Jag har inte fattat riktigt om man ska betala i svenska eller Euro till Ups budet, vad är det som gäller?

Jag tycker det är väldigt bra priser där och billig frakt, jag kommer tjäna 1500 på att jag köpte från dem.
 

Ryu

If only my brother would chose this path
Gick med
14 Oct 2006
Ort
Sthlm
Hoj
#85 ..Preparing, preparing!
Har beställt från fc-moto två ggr nu sen 26 dec -06, tog dock lite tid bägge gångerna p.g.a att rätt storlekar inte fanns på lager, dock så fick man ju fabriksnya grejer till ett GRYMT mycket bättre pris en hemma i sverige. Min senaste beställning som jag fick i veckan:

Alpinestars GP-Tech Gloves
Alpinestars Tech Race Backprotector
inklu frakt för 2877 spänn..
Bara handskarna går ju på 2995.- här i sverige.. :gnissla

Tips, tar det tid, ring till dem & hör, (eftersom de inte är så pigga på mail) ..skadar ju inte att vara otålig heller, som jag :D



Jag har inte fattat riktigt om man ska betala i svenska eller Euro till Ups budet, vad är det som gäller?
QUOTE]
De vill ha SEK (även fast det står Euro i mailet), gå in på www.valuta.se & kolla vad Euron kostar, uppdateras rätt ofta.. :)
 
Last edited:

Jeramon

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Växjö
Hoj
cr 125-05, crf 250-06
Ja då va det som jag trodde ungefär. Kommer Ups ringa till mig och berätta en ungefärlig tid då de kommer och lämmnar paketet? Jag bor långt ut i skogen hoppas de hitar hit. Tack för den snabba infon Robvance
 

Ryu

If only my brother would chose this path
Gick med
14 Oct 2006
Ort
Sthlm
Hoj
#85 ..Preparing, preparing!
Ja då va det som jag trodde ungefär. Kommer Ups ringa till mig och berätta en ungefärlig tid då de kommer och lämmnar paketet? Jag bor långt ut i skogen hoppas de hitar hit. Tack för den snabba infon Robvance

Just hur de gör vid ett sånt tillfälle vet jag inte till 100%, en annan sade att ups hade ringt & kollat när han var hemma & varit såpass smidiga att leverera på överenskommen tid.

När det gäller mitt fall nu i veckan så hade de extrema problem att hitta rätt.
Det tog nästan en vecka (från att paketet hade anlänt till bromma) för ups att leverera paketet till mig p.g.a att en annan med samma efternamn som mig bor i samma byggnad. TROTS att jag ringde & förvarnade ups om det samma morgon som jag såg att paketet hade anlänt till bromma :huvet (bor i Sthlm & man kan följa försendelsen via ups hemsida såfort de har tagit över den från fc-moto).
 

relentless

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Rättvik
Hoj
R6RR 2008
Tänkte dra en beställning från fc-moto.de nu vid löning.
Har någon beställt därifrån innan? Brukar man få rätt storlekar osv?

Tacksam för utförliga svar.
M.V.H. Jens


har handlat 2 ggr av dom första ggn ett par gp tech handskar (3000 kr i sverige) dom kom på 4 dagar å kostade 1900 inkl frakt fraktat till dörren av ups = klockrent!

andra ggn så beställde jag ett berik ställ fick det idag 2 månader senare pga leveransproblem från berik (?) storlekar å färg har stämt för mig hittills! nästan halva priset på stället jämfört med sverige! och det inklusive frakt.

UPS tar betalt i svenska kronor när dom kommer och levererar paketet..ENDAST JÄMNA PENGAR... dom har en valutaomvandlar grunka med sig så se till att ha lite olika mynt å sedlar om du inte vill ge dricks ;-) dom kan inte ge växel..
man får ett mail några dagar innan av dom så man vet när dom kommer ...e man inte hemma då försöker dom dagen efter ..efter det riskerar man att grejerna sänds tillbaka
jag kommer handla av dom igen och kan rekomendera fc-moto.de vidare

det var min erfarenhet :)
 
Last edited:

relentless

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Rättvik
Hoj
R6RR 2008
Ja då va det som jag trodde ungefär. Kommer Ups ringa till mig och berätta en ungefärlig tid då de kommer och lämmnar paketet? Jag bor långt ut i skogen hoppas de hitar hit. Tack för den snabba infon Robvance


UPS GPS :) ...dom hittar nog...

dom ringer inte du får ett mail 2-3 dar innan..

som sagt får dom inte tag på dig när dom ska lämna grejerna typ 3 ggr så får du hämta sakerna själv ..dom lägger en lapp i brevlådan då..
 
Last edited:

YZF R6

Värst av alla
Gick med
29 Dec 2005
Ort
Munkedal
Hoj
R6 -06
Har beställt och kommer beställa om några veckor igen.

Supernöjd!

Frakten från tyskland är billigare än att ta bilen till närmaste MC-butik :näsblod
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top