Vågar man handla online på fc-moto.de?

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Fungerade kanon bra för mig att köpa från fc-moto och jag körde "cash on delivery". Iofs var jag tvungen att betala fraktbolaget i sverige innan dom skickade paket till mig(åkte själv till företaget och hämtade paket, går fortare). Innan man skriver under och tar imot paketet, så får man öppna paketet och titta så att allt är med.

1 vecka tog det bara att få paketet(alpinestar handskar och skor) skickat från Tyskland till Örnsköldsvik


Har planer på att skicka en beställning till dem ang Stövlar och tänkte också köra med "cash on delivery". Är det alltså priset "stövlarna+frakt" + dessa 4,90euro som gäller????

Vad fick du betala till fraktbolaget?
 

Swedecat

Inspekterar diken
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Mellansverige
Hoj
Thundercat
Har planer på att skicka en beställning till dem ang Stövlar och tänkte också köra med "cash on delivery". Är det alltså priset "stövlarna+frakt" + dessa 4,90euro som gäller????

Vad fick du betala till fraktbolaget?

Det är vad jag erfar som så att UPS har olika underleverantörer i sverige som kör ut paketen och de har lite olika rutiner på hur man ska betala.

Ett tips är att först mejla och fråga om de har modell och storlek i lager och sedan beställer du och betalar med Visa-kortet på hemsidan.
Man sparar nästan femtio kronor och det är enklare än att hålla på med kontanter. :tummenupp

Har de allt i lager har iaf inte jag läst om någon som fått problem med dem, däremot är de ibland väldigt sega att få fram prylar från sina underleverantörer.

Tar det ändå tid så ska man ringa och fråga hur det går med ordern.
 

Gurlie

Medlen
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Haninge
Hoj
En för var stund
Att tänka på vid COD ( cash on del ) är att ha jämna pengar då förarna inte har någon växel.
 

Anders|J

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
KTM 690smc
Är som Swedecat säger.
Så om ni vill vara säker på att få sakerna smärt fritt så maila dom först och fråga om produkten finns i lager.
Ja det verkar som UPS har olika underleverantörer. Jag fick mitt paket av http://www.skelbs.se/ (ett skellefteå företag) men de anlittade i sin tur ett Örnsköldsviks företag att köra ut paketet till mig. Men de var så jävla seg så blev att hämta det själv på företaget.

Gnutten, ja det är "stövlarna+frakt" + dessa 4,90euro som gäller om du nu tar
cash on delivery".

Ska också säga att en kompis inte har fått sitt än och det har gått 2veckor nu.
 

Pegan

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Ort
Skövde
Hoj
R1-04
Är som Swedecat säger.
Så om ni vill vara säker på att få sakerna smärt fritt så maila dom först och fråga om produkten finns i lager.
Ja det verkar som UPS har olika underleverantörer. Jag fick mitt paket av http://www.skelbs.se/ (ett skellefteå företag) men de anlittade i sin tur ett Örnsköldsviks företag att köra ut paketet till mig. Men de var så jävla seg så blev att hämta det själv på företaget.

Gnutten, ja det är "stövlarna+frakt" + dessa 4,90euro som gäller om du nu tar
cash on delivery".

Ska också säga att en kompis inte har fått sitt än och det har gått 2veckor nu.

Vill UPS eller de nu som kör ut varorna ha betalt i Kr eller i Euro?
 

Anders|J

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
KTM 690smc
betalade i Kr till skelbs och var jag tvungen att göra det innan jag fick paketet, men skrev inte under innan jag kollat så allt var med i paketet. Om allt inte varit där så hade jag inte skrivit under och dom fått fixa det med fc-moto.
 

Mini SV ?

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Ort
Bästerås !!
Hoj
KTM 690 SMR
Någon som vet bra internet shop i tyskland som säljer tillbehör och avgassystem. Tänkte nämligen beställa yousimura system handskar och boots samtidigt så man får bara en frakt:tummenupp
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Ja fick mitt paket idag... tog inte ens en vecka fast dem hade glömt skriva Sweden på paketet så de blev lite krångel när dem inte hitta staden i tyskland :D
 

Pegan

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Ort
Skövde
Hoj
R1-04
En fråga till er som beställt från FC-Moto, när man loggat in i "my account" och trycker på view your recent baskets så finns det ett val, "load this basket", är detta nåt man skall göra? Gjorde en beställning den 28/1 och det har inte hänt någonting...
 

Sharkie

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Söder om söder
Hoj
XT660R unt kromsläde
När ni säger att man ska ha jämna pengar och att man kan betala med svenska pengar, hur vet man hur mycket det blir i SKR?

Min order är på 817,70€ och enligt forex.se hamnar notan då på 7 570,27 SEK.

Stämmer det eller har UPS annan kurs?
 

Pegan

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Ort
Skövde
Hoj
R1-04
Har försökt att ringa FC Moto men utan framgång, har hittat det här numret från deras hemsida: 0049 / 0241 / 9961398, borde jag komma fram om jag slår +49 241 9961398 eller är jag helt fel ute? Har aldrig ringt till tyskland förut....
 

christian84

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Kawasaki ZX-10R, Akrapovic slipon, Valtermoto crashpuckar
jag har ochså försökt ringa idag men det verkar ju inte funka om man bara slår det numret som står på deras sida....så jag skickade ett mail och frågade om dom hade det jag ville ha hemma och dom svarade efter några timmar.
 

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Ort
Falun
Hoj
CBR600RR -05, Gixxer 7/11 and a Husa 650 i små små bitar
En fråga till er som beställt från FC-Moto, när man loggat in i "my account" och trycker på view your recent baskets så finns det ett val, "load this basket", är detta nåt man skall göra? Gjorde en beställning den 28/1 och det har inte hänt någonting...

Samma för mej fast den 29:e. Den är ju iof "processed", borde ju betyda att dom kollad på den iaf...
 

tpak86

Tågstation
Gick med
3 May 2006
Ort
Utanför Gävle
Hoj
Kawasaki Z 500 -81 och Volvo 142 -74
Jag har bara positiva erfarenheter därifrån!!!

Beställde hjälm och stövlar därifrån i somras och jag fick grejerna efter mindre än en vecka. Jag fick tipset att jag skulle ringa och kolla med dom så att de hade rätt storlek och färg hemma och sen skicka beställning via webben. Jag gjorde det, de hade grejerna hemma och allt gick kanon. :tummenupp

Det som är skönt (tyckte jag) är att man betalar till svenska dhl och inte till fc-moto direkt. På så vis slipper man skicka pengar till tyskland...

Lycka Till med köpet!!!!

Har försökt att ringa FC Moto men utan framgång, har hittat det här numret från deras hemsida: 0049 / 0241 / 9961398, borde jag komma fram om jag slår +49 241 9961398 eller är jag helt fel ute? Har aldrig ringt till tyskland förut....


det borde vara rätt nummer!!!!
 
Last edited:

Swedecat

Inspekterar diken
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Mellansverige
Hoj
Thundercat
Har försökt att ringa FC Moto men utan framgång, har hittat det här numret från deras hemsida: 0049 / 0241 / 9961398, borde jag komma fram om jag slår +49 241 9961398 eller är jag helt fel ute? Har aldrig ringt till tyskland förut....

Är inte helt säker men jag har för mig att nollorna i början ska med. :va
00492419108784 knappar du bara helt enkelt.

...och ni som undrar över om ordern är "processed" så betyder det nog bara att den är utskriven på deras skrivare eller något liknande.
Allt enligt mina erfarenheter som hade processed på en order ändå tills den inte gick att titta på längre när man var inloggad på deras hemsida.
Men ett telefonsamtal löste problemet. :tummenupp
De hade inte storleken i lager och den skulle komma in i september, jag lade beställningen i april. :näsblod
Fick byta modell på stället till ett dyrare som fanns i lager men betala samma pris som det jag hade beställt. :tummenupp
 

FreddaGädda

Guest
Tyskarna verkar ha oerhörd service mind. Tänkte beställa från FC moto när det börjar bli dags, har handlat på louis.de tidigare och kan inte annat än lovorda dem. Och när jag var nere i Tyskland så fick man inget annat intryck än att de gärna hjälpte till och var trevliga även om de inte kunde engelska.
Och motorhandlaren där jag köpte en av hojarna.. Jösses Amalia vilken professionell kille jag dealade med! Sjukt service mindade, inget lurendrejeri och de åtgärdar eventuellt krångel med ett leende på läpparna.
Och folk kom bara rakt från gatorna och kom fram och konverserade trevligt när de såg att vi var utlänningar som var där för att hämta hoj.

Tyskland! :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top