Cagiva Mito-tråden

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
pff;) mycket e orginal.:) hahah jag hoppas jag får runt 35 eftersom att ända skillnaden mellan min o härnborg e ju hans trimm men min e 7 år nyare än hans:)
 

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
pff;) mycket e orginal.:) hahah jag hoppas jag får runt 35 eftersom att ända skillnaden mellan min o härnborg e ju hans trimm men min e 7 år nyare än hans:)

med nypriser på 39k kan det nog bli svårt.. men väntar du tills våren och nypriserna går upp igen borde du få i alla fall 30k för den. :)
 

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
med nypriser på 39k kan det nog bli svårt.. men väntar du tills våren och nypriserna går upp igen borde du få i alla fall 30k för den. :)

nypris e inte 39k för en med 7 växlar, tre ekrade fälgar, större förgasare(tror jag) o kolfiberdämpare.... för dom säljs inte äns längre;)
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
Ja satsar på att få ut 28 för min, vettefan om det går. :va

Det är jävligt seriös faktiskt, inget pajjat, ordentligt servad etc...

Vi brukar köra på vägar som dessa. Prova att hålla 140 km/h här ;)

http://www.youtube.com/watch?v=4rVtJ5VvcYM
Vissa av vägarna vi körde i somras är asfalterade vägar som är mindre än grusvägen som leder fram till mitt hus. När vi fick möte fick bilen stanna och släppa förbi oss. :näsblod
 
Last edited:

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
Förresten, nu är KTM:en nästa ihopplockad, saknar dock en kylarslang för att kunna fortsätta. Hur bra är det med en stor spricka i en kylarslang som körts i 500 mil? :gnissla
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
nypris e inte 39k för en med 7 växlar, tre ekrade fälgar, större förgasare(tror jag) o kolfiberdämpare.... för dom säljs inte äns längre;)


Skulle det va en fördel eller ?

Mellan vilka år hette Cagivan "Evo" , mellan vilka år hade dom tre ekrar och mellan vilka år hade dom 7-växlat ??

Det är kanske bara Evo som har kevlardämparen.
 
Last edited:

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Skulle det va en fördel eller ?

Mellan vilka år hette Cagivan "Evo" , mellan vilka år hade dom tre ekrar och mellan vilka år hade dom 7-växlat ??

Det är kanske bara Evo som har kevlardämparen.

att sju växlar går hem hos 15-åringar som vill ta steget till mc är väl givet.. om det gör någon större skillnad prestandamässigt sett tvekar jag på men..

Evo:n byggdes mellan 1994 och 1998 om jag inte minns fel, och under dessa åren var den sjuväxlad, hade kevlarburken och treekrade fälgar.
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
att sju växlar går hem hos 15-åringar som vill ta steget till mc är väl givet.. om det gör någon större skillnad prestandamässigt sett tvekar jag på men..

Evo:n byggdes mellan 1994 och 1998 om jag inte minns fel, och under dessa åren var den sjuväxlad, hade kevlarburken och treekrade fälgar.

Korrekt.
Jag har läst någonstans att den 7-växlade skulle göra 210 medans den 6-växlade skulle göra 190km/h.

MEN, det tål att diskuteras.
 

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
men den grejen e ju den också med 7 växlar att du inte behöver varva lika mycket i höga hastigheter.

så har jag fått det förklarat för mig... och att den ska gå lite bättre...

e det någon skillnad i storlekarna på förgasarna??:O mellan evo o vanlig?
 

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
härnborg hur löste du det dära med cykeldatorn... eftersom det e inte så himla lätt att fästa den i en utav ekrarna...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top