Cagiva Mito-tråden

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Är båda era import?

Ni får väl helt enkelt modda dit någon.. är ju lite jobbigt att vänta hur länge som helst på att tempen skall komma..
 

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Min är tyskimport, men Tewdies är svensksåld.
Finns det inga nackdelar med det? Är det så enkelt, att bara sätta dit en? :va

Med att det inte finns någon termostat menar du? hojen "når" ju inte sin arbetstempratur lika lätt, inte bra o köra runt för kallt. annars kan man väl sätta ett skydd framför radiatorn som är lätt att ta bort när hojen nått sin tempratur.. ungefär på liknande sätt som crosshojar kör med på vintern..
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
Tja det har väl inget med tråden att göra egentligen, men vi har ändå snackat så mkt skit hä redan så. :hihi

Vad kör ni med för viskositet i motor-växelådsoljan? Gillar inte min söndertvättade manual. :mad:
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Tja det har väl inget med tråden att göra egentligen, men vi har ändå snackat så mkt skit hä redan så. :hihi

Vad kör ni med för viskositet i motor-växelådsoljan? Gillar inte min söndertvättade manual. :mad:

Så sant så.. ;)
Var glad att du har en manual, jag är tvungen att läsa manualen genom internet :gnissla
Hatar slarviga "tidigare ägare".
Jag kör med 10W40, i manualen stog det 15W50, men jag frågade en här i stan som mekar Italienska hojar och han sa att 10W40 skulle funka perfekt :tummenupp


EDIT: Det ska vara 800ml i, bara så att du vet ;)
Gissa vad jag hade i min låda när jag bytte olja, 250ml!!!!! :huvet
Vad är det för dumt svin som har haft i bara 250:va
Jefla sepe
 
Last edited:

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
2804130 Så sant så.. ;)
Var glad att du har en manual, jag är tvungen att läsa manualen genom internet :gnissla
Hatar slarviga "tidigare ägare".
Jag kör med 10W40, i manualen stog det 15W50, men jag frågade en här i stan som mekar Italienska hojar och han sa att 10W40 skulle funka perfekt :tummenupp


EDIT: Det ska vara 800ml i, bara så att du vet ;)
Gissa vad jag hade i min låda när jag bytte olja, 250ml!!!!! :huvet
Vad är det för dumt svin som har haft i bara 250:va
Jefla sepe
Jo, det är jag, men som sagt har någon tidigare ägare TVÄTTAT min manual. :dummer
Ok, gissade på 15W40, så då hade jag ju rätt. :hihi

Fan asså, jag måste vara världens veligaste jävel. :gnissla Har har forstfarande inte bestämt mig för larm och vilka blinkers jag ska ha. :gnissla
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
2804130 Så sant så.. ;)
Var glad att du har en manual, jag är tvungen att läsa manualen genom internet :gnissla
Hatar slarviga "tidigare ägare".
Jag kör med 10W40, i manualen stog det 15W50, men jag frågade en här i stan som mekar Italienska hojar och han sa att 10W40 skulle funka perfekt :tummenupp


EDIT: Det ska vara 800ml i, bara så att du vet ;)
Gissa vad jag hade i min låda när jag bytte olja, 250ml!!!!! :huvet
Vad är det för dumt svin som har haft i bara 250:va
Jefla sepe
Jo, det är jag, men som sagt har någon tidigare ägare TVÄTTAT min manual. :dummer
Ok, gissade på 15W40, så då hade jag ju rätt. :hihi

Fan asså, jag måste vara världens veligaste jävel. :gnissla Har har fortfarande inte bestämt mig för larm och vilka blinkers jag ska ha. :gnissla

250 ml? :skrämd Det låter inte bra...
 
Last edited:

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Jo, det är jag, men som sagt har någon tidigare ägare TVÄTTAT min manual. :dummer
Ok, gissade på 15W40, så då hade jag ju rätt. :hihi

Fan asså, jag måste vara världens veligaste jävel. :gnissla Har har fortfarande inte bestämt mig för larm och vilka blinkers jag ska ha. :gnissla

Dubbelpost! ;)
Jefla smarthuvve den var :va
Nej, du hade ju inte rätt, det var ju 15W50, inte 40 :tummenupp
höhö, men det var bra gissat..

Köp 2-vägslarmet tycker jag, jag köpte 1-vägs för att jag inte behöver 2-vägs.. typ :tungan
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
2804163 Dubbelpost! ;)
Jefla smarthuvve den var :va
Nej, du hade ju inte rätt, det var ju 15W50, inte 40 :tummenupp
höhö, men det var bra gissat..

Köp 2-vägslarmet tycker jag, jag köpte 1-vägs för att jag inte behöver 2-vägs.. typ :tungan
No kidding. ;) Vettefan hur det gick till.
Haha, där ser man att det är dags att sova, kan inte ens läsa rätt. :hihi

Jag behöver inte alls nåt larm, blev bara sugen på ett för skojs skull när du berättade. :hihi Gillar tanken på fjärrstart. :) Men jaja, vi får se. Nu ska här sovas.
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
No kidding. ;) Vettefan hur det gick till.
Haha, där ser man att det är dags att sova, kan inte ens läsa rätt. :hihi

Jag behöver inte alls nåt larm, blev bara sugen på ett för skojs skull när du berättade. :hihi Gillar tanken på fjärrstart. :) Men jaja, vi får se. Nu ska här sovas.

Haha :tummenupp

Jo, fjärrstart är skönt, Jag funderar på att bygga om bensinkran till en vakumstyrd, så man kan fjärrstarta hojen utan att vrida på kran, smidigt tycker jag :)
Godnatt
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
2804238 Haha :tummenupp

Jo, fjärrstart är skönt, Jag funderar på att bygga om bensinkran till en vakumstyrd, så man kan fjärrstarta hojen utan att vrida på kran, smidigt tycker jag :)
Godnatt
Helt onödigt arbete. :fakta Jag låter alltid min stå på och den startar lika fint för det, sålänge den inte står mer än en eller två dagar (händer sällan hos mig :hihi). Men om den t.ex. står över helgen surar han lite och så får man vänta en stund. Dessutom finns det ju lite bensin kvar i slangarna, så det räcker nog tills man kommer ut och sätter på kranen. :tummenupp
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Helt onödigt arbete. :fakta Jag låter alltid min stå på och den startar lika fint för det, sålänge den inte står mer än en eller två dagar (händer sällan hos mig :hihi). Men om den t.ex. står över helgen surar han lite och så får man vänta en stund. Dessutom finns det ju lite bensin kvar i slangarna, så det räcker nog tills man kommer ut och sätter på kranen. :tummenupp

Jo, men ska den stå så, så måste ju flottören vara helt tät, vilket jag inte tror att min är :gnissla
I höstas när jag åkte till skolan, parkerade jag hojen och gick in, sen när jag kom ut x antal timmar senare så hade någon dragit på bensinkranen och den startade inte på typ 10 sek.
Normalt så startar den på ca 1s
Därför tänkte jag skaffa en vakumstyrd, men det är skitlätt att sätta dit den.
:)
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
2805766 Jo, men ska den stå så, så måste ju flottören vara helt tät, vilket jag inte tror att min är :gnissla
I höstas när jag åkte till skolan, parkerade jag hojen och gick in, sen när jag kom ut x antal timmar senare så hade någon dragit på bensinkranen och den startade inte på typ 10 sek.
Normalt så startar den på ca 1s
Därför tänkte jag skaffa en vakumstyrd, men det är skitlätt att sätta dit den.
:)
Aha, det låter ju inte så bra. :( Vakumstyrd är iofs. rätt najs tills skiten hänger sig. :gnissla
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top