Cagiva Mito-tråden

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
Last edited:

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
Förresten, jag har kört polarens Mito i helgen. :banana Dock var det måttligt med power i den. :( Så var fan börjar man lite strypning, finns hur många varianter som helst. :confused:

För övrigt var det inte för kul i lördags kväll. Polaren hade precis fått hem den och jag skulle ut och testa. Efter att vi jämfört motorer och förgasare skulle vi starta. När han startar är tomgången minst sagt hög, ca 4k rpm, så den bara står och varvar. Aja tänker vi efter att ha stannat och startat ett par gånger, vi testar. Upp på hojen och i med växel, och när jag ska köra så dör den. :( Tyder på att den inte får soppa, och efter att vi kollat en del slängde vi soppa rätt ner i cyllen, funkade perfa. :tummenupp Nu skulle felet bara lösas... Gissa vad det var? Ni är duktiga om ni klarar det. ;)

Ledtråd är att det var ett simpelt fel. :)
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Förresten, jag har kört polarens Mito i helgen. :banana Dock var det måttligt med power i den. :( Så var fan börjar man lite strypning, finns hur många varianter som helst. :confused:

För övrigt var det inte för kul i lördags kväll. Polaren hade precis fått hem den och jag skulle ut och testa. Efter att vi jämfört motorer och förgasare skulle vi starta. När han startar är tomgången minst sagt hög, ca 4k rpm, så den bara står och varvar. Aja tänker vi efter att ha stannat och startat ett par gånger, vi testar. Upp på hojen och i med växel, och när jag ska köra så dör den. :( Tyder på att den inte får soppa, och efter att vi kollat en del slängde vi soppa rätt ner i cyllen, funkade perfa. :tummenupp Nu skulle felet bara lösas... Gissa vad det var? Ni är duktiga om ni klarar det. ;)

Ledtråd är att det var ett simpelt fel. :)

Ni glömde skruva på soppakranen?
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Ni glömde skruva på soppakranen?

För det har hänt mig många gånger iaf.. körde med vakum styrd på moppen så är itne vann...

juste en fråga asså om man ligger på motorväg i 150+ och hojen dörr pga att tanken är slut inte reserven då är det bara attt vrida om...? har det hänt nån hära?
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
För det har hänt mig många gånger iaf.. körde med vakum styrd på moppen så är itne vann...

juste en fråga asså om man ligger på motorväg i 150+ och hojen dörr pga att tanken är slut inte reserven då är det bara attt vrida om...? har det hänt nån hära?

Det har inte hänt mig då jag alltid tankar vid 20mil trots att jag kan åka närmare 30mil på en tank.
Men det står på nätet att Mito har reservtank, men den har bara två lägen på kranen, On och Off.

Men angående din fråga så, Ja det är bara att vrida om då, förutsatt att det finns ett läge för det på kranen.
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
2919793 Ni glömde skruva på soppakranen?
Nja, inte fullt så enkelt. :hihi

Mer ledtrådar då, bensinkranen var öppen och vi kollade så att bensinen kunde rinna igenom slangarna när tanken var uppe. Kan säga så här i efterhand att det ej heller var något fel på förgasaren...
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
2919812 Ja, det blir större då. hehe, jo kanske det :D



Det gissar jag också på..
Okej, men vad för hoj blir det? Renovering? Du får väl inte köra mellan förrän nästa sommar.. :)

Nu är 8 mil till avklarade. Faaan vad jag älskar skinnstället. :banana

Dessutom har jag numera en splajs ny skylt. :) Dock låg skattemärket på bänken när jag var ute och körde, och när jag tankade så var piketpolisen där. Tur att dom inte sköt ihjäl mig. :näsblod :hihi
 
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nja, inte fullt så enkelt. :hihi

Mer ledtrådar då, bensinkranen var öppen och vi kollade så att bensinen kunde rinna igenom slangarna när tanken var uppe. Kan säga så här i efterhand att det ej heller var något fel på förgasaren...

Han glömde tanka?
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Okej, men vad för hoj blir det? Renovering? Du får väl inte köra mellan förrän nästa sommar.. :)

Nu är 8 mil till avklarade. Faaan vad jag älskar skinnstället. :banana

Dessutom har jag numera en splajs ny skylt. :) Dock låg skattemärket på bänken när jag var ute och körde, och när jag tankade så var piketpolisen där. Tur att dom inte sköt ihjäl mig. :näsblod :hihi

Köpte du en helt vanlig skylt eller mini skylt?


Va fan kan det va för fel föggen funkar bensinen rinner då antar jag att det finns bensin i tanken... Tändstiftet kan inte vara sönder... Nåt me insuget:confused: :va
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Du närmar dig, men nej, slangen satt på föggen och föggen satt som den skulle. :)

Luring det här. ;) Kan säga att man hade sett felet med blotta ögat om man bara hade kunnat se genom tanken när den satt på plats. :tummenupp

Soppa slangen blev i kläm när ni fällde ned tanken?
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Okej, men vad för hoj blir det? Renovering? Du får väl inte köra mellan förrän nästa sommar.. :)

Nu är 8 mil till avklarade. Faaan vad jag älskar skinnstället. :banana

Dessutom har jag numera en splajs ny skylt. :) Dock låg skattemärket på bänken när jag var ute och körde, och när jag tankade så var piketpolisen där. Tur att dom inte sköt ihjäl mig. :näsblod :hihi

Jag vill ha en R6a, Kanske renovering. Får se hur mycket pengar jag får i sommar. Nån liten ombyggnad blir det iaf, det kan jag inte hålla mig ifrån :D

Bra, för den där plastskylten är inge fin, hade en likadan på moppen :p
Oj, du kunde ju ha dött! :näsblod :skrämd

Någon som känner för att översätta? :va

Hur stor är tanken på dom här förresten?

14 liter.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top