Cagiva Mito-tråden

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Finspång
Hoj
Gasgas 450 quad
hallå
här kommer en fråga: när jag frikopplar så är det som om den driver lite grann/inte frikopplar, har ni vart med om det? eller är det bara kopplings vajern som blivit för hårt inställd
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
2896985 hallå
här kommer en fråga: när jag frikopplar så är det som om den driver lite grann/inte frikopplar, har ni vart med om det? eller är det bara kopplings vajern som blivit för hårt inställd
Har ett liknande fenomen på crossen, där är det inte wiren det är fel på. Är inte så insatt i kopplingar, men iaf. på min hoj ligger felet längre in. :( Lameller kanske...
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
2898302 När jag läste fort såg det ut som att det stog, "nu är min hoj klotad" :näsblod
:D
Så den är helt klar nu?
Nopp, helt klar var den igår, nu står den upphissad i garaget och är allt annat än klar. :hihi Kan säga att jag har två gaffelben liggande på bänken som jag inte har en aning om vad jag ska göra med. :hihi Blir nog "intressant" i morgon. :)
 

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
Min ena backbox e paj på framgaffeln så måstew nog byta den när jag har ork... vart köpte ni era packboxar och vad ska man ha för olja i dämparn?
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
2898893 Min ena backbox e paj på framgaffeln så måstew nog byta den när jag har ork... vart köpte ni era packboxar och vad ska man ha för olja i dämparn?
Köpte dom från Biscaya, 307 kr inkl. frakt. :tummenupp Jag har ingen olja än, men svarar lite för Härnborg också, han kör med "Silkolene Pro RSF 5 WT
Racing Suspension oil". :)
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
2899420 Precis, jag med. 307kr och sen hade jag dom i brevlådan :)
Det är vanlig gaffelbens olja, så det är nog inga problem att få tag i den :)
Nu har jag också olja, åkte till närmsta försäljare och tog en i högen. :hihi
Får ut efter maten och kriga vidare med packboxen, fihelvete vad den sitter. :gnissla
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Nu har jag också olja, åkte till närmsta försäljare och tog en i högen. :hihi
Får ut efter maten och kriga vidare med packboxen, fihelvete vad den sitter. :gnissla

ja, döda dom jävlarna! :D
jag hade mest problem med att få i dom nya, för jag hade ju ingen hylsa som var stor nog, så jag fick ju knacka på sidorna på boxen, och det var inte lätt.. men sen lånade vi en hylsa och då gick det lättare. :)
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
2901166 ja, döda dom jävlarna! :D
jag hade mest problem med att få i dom nya, för jag hade ju ingen hylsa som var stor nog, så jag fick ju knacka på sidorna på boxen, och det var inte lätt.. men sen lånade vi en hylsa och då gick det lättare. :)
Dom var helt sjuka. :3freak Innan man visste var man kunde ta och hur mkt man kunda ta i var det inte lätt kan jag säga. Men nu är dom jävlarna slaktade. :D
Mjo, hoppas jag hittar något, testade 32mm men det var åt helvete för lite. :(
Har dock inte kommit längre, för vet ni vad jag har gjort idag?

Jag har åkt bil i 50 mil och köpt skinnställ till kanonpris. :banana Precis ett sånt jag ville ha. :banana Bara stövlarna kvar, sen är man komplett. :)
 

Bifogat

  • berik 3214.jpg
    berik 3214.jpg
    8.4 KB · Visningar: 58
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top