Cagiva Mito-tråden

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Jo, i normala fall. Stavar inte allting helt seriöst här. ;)


Najs. :)

Men jeflar vad du har packningar. Vet du tjockleken på packningen mellan cylinder-motorblock? Dom på Biscaya visste inte säkert så jag kör på 0,6mm. :)

När jag tog av cylindern så hade jag 3 cylinderfots-packningar
så jag beställde en packnings-sats till jsut den här cylindern och då fick jag 3 st. Tjockleken är nog typ 0,5-0,6 mm. :)


Den gamla kolven var ju helt blank på hövvet :p
Kan inte gått långt :p

Jag har slipat och polerat den :tummenupp fråga inte varför :tungan
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
2760526 När jag tog av cylindern så hade jag 3 cylinderfots-packningar
så jag beställde en packnings-sats till jsut den här cylindern och då fick jag 3 st. Tjockleken är nog typ 0,5-0,6 mm. :)




Jag har slipat och polerat den :tummenupp fråga inte varför :tungan
För att den ska se snygg ut i hyllan. :tummenupp
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
När jag tog av cylindern så hade jag 3 cylinderfots-packningar
så jag beställde en packnings-sats till jsut den här cylindern och då fick jag 3 st. Tjockleken är nog typ 0,5-0,6 mm. :)




Jag har slipat och polerat den :tummenupp fråga inte varför :tungan
Hmm, kanske behövs två stycken extra packningar för all power i din monstercylinder. :hihi

Måste ju fin när man tar in den till trofé-hyllan på rummet. :yoparty
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
asså tempgivaren sitter om du kollar rakt ovanifrån kl 2 i förhållande till tändstiftet

Jo, det har jag sett, men jag undrar vart termostaten är, eftersom jag inte har hittat någon och ja, jag har letat mycket :tungan

Det är ju nästan lika mycket som mina 7,4:1. :hihi

fyfan, jag trodde det var 10 iaf, då har jag alltså dubbelt så mycket :)
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
2761676 Jo, det har jag sett, men jag undrar vart termostaten är, eftersom jag inte har hittat någon och ja, jag har letat mycket :tungan



fyfan, jag trodde det var 10 iaf, då har jag alltså dubbelt så mycket :)
Mjo, man kunde ju hoppats på lite mer. :( Hade varit kul att testa hojarna mot varandra och se hur mkt skillnad det egentligen gör. :)
 
Last edited:

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Mjo, man kunde ju hoppats på lite mer. :( Hade varit kul att testa hojarna mot varandra och se hur mkt skillnad det egentligen gör. :)

Jo, varför inte? Personligen tkr jag att du kan komma uppåt i sommar :D :tummenupp haha, Det skulle vara kul.
En polare till mig har en RS 125 med dubbelpipigt JL rör, så vi ska rejsa i sommar och se hur mycket det skiljer. Jag hoppas verkligen att jag vinner då ;)
Men, det skulle vara roligare att testa mot en Mito.
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
2762052 Jo, varför inte? Personligen tkr jag att du kan komma uppåt i sommar :D :tummenupp haha, Det skulle vara kul.
En polare till mig har en RS 125 med dubbelpipigt JL rör, så vi ska rejsa i sommar och se hur mycket det skiljer. Jag hoppas verkligen att jag vinner då ;)
Men, det skulle vara roligare att testa mot en Mito.
Jo, det hade varit grymt najs. :D Men det blir ju några mil att tröska igenom. :gnissla
Då måste då piska honom ordentligt. :tummenupp
 

wallen

Slirig
Gick med
29 Oct 2006
Ort
Öland
Hoj
Ingen ATM
Jag har ingen aning om vad termostaten sitter på en mito, men det är väll så att många mito är Italien import? Då kanske dom har skrotat termostaten eftersom dom ändå alltid har varmt. Vet inte om det stämmer men vissa importerade bilar saknar termostat.
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
2762461 Jag har ingen aning om vad termostaten sitter på en mito, men det är väll så att många mito är Italien import? Då kanske dom har skrotat termostaten eftersom dom ändå alltid har varmt. Vet inte om det stämmer men vissa importerade bilar saknar termostat.
:rofl :lol :rofl :lol :rofl :lol
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
2762417 Jag har bestämt mig helt för Bike Meet i Västerås iaf, men sen vet jag inte, kommer det nån träff vid ett lämpligt tillfälle så kanske jag åker dit :tummenupp Själv då?
Vet inte. :va Satsar på att köra så mkt som möjligt med dom andra 125:eek:rna häromkring, typ onsdagsträffar och sånt. Funderar också på att dra upp till Göteborg och hälsa på en polare. :) Under 500 mil denna sommar så blir jag grymt missnöjd iaf, ska köra så mkt det bara går. :yoparty
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Vet inte. :va Satsar på att köra så mkt som möjligt med dom andra 125:eek:rna häromkring, typ onsdagsträffar och sånt. Funderar också på att dra upp till Göteborg och hälsa på en polare. :) Under 500 mil denna sommar så blir jag grymt missnöjd iaf, ska köra så mkt det bara går. :yoparty

förstår dig..
Min 12-åring har bara 1600mil på mätaren så den ska köras så inåt helvete i sommar ;)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top