Cagiva Mito-tråden

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Tackar!
:tummenupp

Jag var ute och övnings körde för första gången precis, det var skit skojj! Kändes lite ovant att köra, men efter ett tag så fick man in flytet ,, Tästade att gasa lite på en raka :) låg i runt 165 km/h : ).. Fan va den går !

Övnings körde också idag fast dock på en Honda XR eller nåt sånt fick kämpa upp i 90 på bromsbannan:tungan :D Fast den var skön o köra på krypkörningen
 

Zahlin

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2006
Ort
Tjörn
Hoj
Cagiva Mito 125
Har du gjort som jag och gått direkt från moppe? Då är det en jävla skillnad på drag :)
Jag kommer ihåg när jag gasade på "lite" mer än laglig hastighet för första gången, Riktigt skönt :tummenupp



Nu när du säger det så undrar jag med :va

Nja jag har kört motcross i 11år :yoparty så jag är ganska van vid drag, fast inte vid sådna hastigheter! Jäklar va den gick och jag låg bara på 5an tror jag :) jag har ju seven speed:tummenupp

Övnings körde också idag fast dock på en Honda XR eller nåt sånt fick kämpa upp i 90 på bromsbannan:tungan :D Fast den var skön o köra på krypkörningen

Jag ska köra för första gången på körskolan den 2a aprill, får la se hur det går :gnissla
 
Last edited:

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
2846259 Nja jag har kört motcross i 11år :yoparty så jag är ganska van vid drag, fast inte vid sådna hastigheter! Jäklar va den gick och jag låg bara på 5an tror jag :) jag har ju seven speed:tummenupp



Jag ska köra för första gången på körskolan den 2a aprill, får la se hur det går :gnissla
Jak vill hockså. :4skrika

Jävla Biscaya helvete, få hit mina saker. :4skrika :4skrika
 

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
Men vafan, det har jag också hört. Du sa ju att din var 7-växlad, hur fan går det ihop? :va

Det beror på att min är importerad från tyskland:yoparty

Tackar!
:tummenupp

Jag var ute och övnings körde för första gången precis, det var skit skojj! Kändes lite ovant att köra, men efter ett tag så fick man in flytet ,, Tästade att gasa lite på en raka :) låg i runt 165 km/h : ).. Fan va den går !

Jag har bara gasat upp i 130km/h på mätarn.. men det var på landsväg så det kändes lite konstigt:D

jag gick från trimmad moppe till 125 direkt så har bara testat cross nån gång:D
 
Last edited:

Zahlin

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2006
Ort
Tjörn
Hoj
Cagiva Mito 125
Hehe jag körde också på en landsväg :) guppig som fan:p men hojjen tog det ganska bra.. Vilka varv ligger ni på när ni kör? jag låg på omkring 7000 igår det är kanske för högt?
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Hehe jag körde också på en landsväg :) guppig som fan:p men hojjen tog det ganska bra.. Vilka varv ligger ni på när ni kör? jag låg på omkring 7000 igår det är kanske för högt?

Jag ligger på ca 5000 på 7an vid 100km/h.
Men jag har mycket bra bottendrag i min så i stan kör jag nästan aldrig över 4500 - 5000, eller jo, om man vill "styla" :)
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
Jag brukar ligga på runt 6000 rpm. :) Fast det är mest 6:an som gäller vid lansdsväg, sen får den varva bäst den vill. :hihi

2847301 Jag ligger på ca 5000 på 7an vid 100km/h.
Men jag har mycket bra bottendrag i min så i stan kör jag nästan aldrig över 4500 - 5000, eller jo, om man vill "styla" :)
En 7:a skulle inte vara fel. :) Vid 90 km/h ligger min på 6000 rpm.
 
Last edited:

Zahlin

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2006
Ort
Tjörn
Hoj
Cagiva Mito 125
Jag tycker inte man har något bra drag förän vid 6000varv


Jag brukar ligga på runt 6000 rpm. :) Fast det är mest 6:an som gäller vid lansdsväg, sen får den varva bäst den vill. :hihi


En 7:a skulle inte vara fel. :) Vid 90 km/h ligger min på 6000 rpm.

Vad är det du väntar på från biscaya?:va själv väntar jag på en cagiva dekal .. har väntat typ 3månader nu :rolleyes: jag har mailat dom och dom säger att det är rästat :huvet
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
2848341 Jag tycker inte man har något bra drag förän vid 6000varv




Vad är det du väntar på från biscaya?:va själv väntar jag på en cagiva dekal .. har väntat typ 3månader nu :rolleyes: jag har mailat dom och dom säger att det är rästat :huvet
En dekal kan man leva utan. :rolleyes: Det kan man dock inte med en bromsslang, hastighetsmätarwire och gummifäste till kåpskruvarna. :gråta
 
Last edited:

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
nej jag vet! man köper en extra hoj som man har och tar delar ifrån :tuttar



:hojharley

Så gör jag från mina cyklar : ) jag köte en trial cykel typ -03 som jag aldrig fått sålt sen -05 köpte jag mig en kona så direkt när nått börjar gå sönder eller krångla så byter jag från trialen : ) skitbra:yoparty :yoparty :tungan
 

Matteh!

Näee?
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Falun
Hoj
Mellanhoj vilken?? + Cross
Okejj nu äre så att jag behöver en ny vevstake till miton:huvet ,
var kan jag köpa den? Nån som vet?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top